Gå til innhold

Spinningprogram og musikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne som spinninginstruktør. Jeg vil gjerne ha noen tips til et spinningprogram 40 min og gjerne også tips til egnet musikk. Please :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Musikk som spilles på treningssenter osv er vel under åndsverksloven, såvidt jeg vet? Regner med det senteret du skal jobbe på har et utvalg av musikk du kan bruke.

Uansett, jeg for min del foretrekker sanger med litt tekst og melodi, ikke bare dunk-dunk-dunk, men det varierer jo fra person til person. Og så må det jo være en rytme som det går an å tråkke til, det verste er sånn musikk som går akkurat for fort eller for sakte.

Anonymous poster hash: f6a43...a4a
Skrevet

Dance trance er det beste på spinning. Ikke noe jeg hører på ellers, men i spinningsalen er det topp!

Anonymous poster hash: c1455...8e8
Skrevet

Jeg trodde det var en del av jobben til spinningsinstruktøren, det de skal være flink på nettopp det å komponere en slik liste.

Jeg vet ihvertfall at jeg liker 2 ting veldig godt.

Det ene er når man tråkker takten til musikken (jeg hadde trodd dette var selvfølge, men opplever ofte at både instruktører og deltakere går bort fra dette).
Det andre er at jeg kjenner sangene, slik at jeg kan "bruke" musikken til å gi litt ekstra.

Vurder å bruke et tema, feks en rockeliste, popliste etc.

Du må vel og vurdere hvordan du skal legge opp intensisteten, om det er ren intervall eller feks 2 stigninger og legge opp musikktempo fra det.

• Liker 1
Skrevet

Dette burde du lært i instruktørutdannelsen..

Men det er viktig at du velger musikk med riktig rpm/bpm i forhold til hvor du er i timen, hvilken type time du har og intensitet. Anbefaler å ta en kurs dersom det jeg nevnte nå ikke hørtes kjent ut.

Skrevet

Selvsagt har jeg tatt utdanning og er sertifisert. Jeg vet godt hva jeg selv liker, men er bare litt nysgjerrig på hva andre tenker. Jeg kjører 40 min med to pulstopper. Hadde bl.a vært ok å få litt tips til musikk og hva musikken er mest egnet til , altså slette, jumps etc.

Skrevet

Muse-Uprising. Madness. Supermassiv black hole. Starlight.

Bruce Springsteen-Dancing in the dark. Radio nowhere.

Mika-Grace Kelly

Kent-Ingenting

Madcon-Glow

The Rasmus-In the shadows. No fear.

Safri Duo-Knock on wood. Played a live.

Abba-Mamma Mia

Maroon 5-Moves like Jagger. Misery.

U2-Mysterious ways. Vertigo. Beautiful day.

Wild Cherry-Play that funky music

Kings of Leon-Sex on fire

Lorde-Royals

Robbie Williams-Sin sin sin

Amy McDonald-This is the life

Michael Jackson-Billie Jean.

Train-Soul sister

Anonymous poster hash: 1f94e...0fc

Skrevet

Tusen takk for svar så langt, flere forslag mottas med glede :)

Gjest energibånd
Skrevet

Muse-Uprising. Madness. Supermassiv black hole. Starlight.

Bruce Springsteen-Dancing in the dark. Radio nowhere.

Mika-Grace Kelly

Kent-Ingenting

Madcon-Glow

The Rasmus-In the shadows. No fear.

Safri Duo-Knock on wood. Played a live.

Abba-Mamma Mia

Maroon 5-Moves like Jagger. Misery.

U2-Mysterious ways. Vertigo. Beautiful day.

Wild Cherry-Play that funky music

Kings of Leon-Sex on fire

Lorde-Royals

Robbie Williams-Sin sin sin

Amy McDonald-This is the life

Michael Jackson-Billie Jean.

Train-Soul sister

Anonymous poster hash: 1f94e...0fc

Kjempeflott liste, tusen takk:-)

Skrevet

Dytter litt på denne i håp om flere svar :)

Skrevet

Dytter litt på denne i håp om flere svar :)

Jeg syns listen til AB over var grusom. Resirkulert gammel listepop. Finns ikke verre...

Derfor tror jeg ikke det har mye for seg å spørre her. Alle har sine preferanser.

Anonymous poster hash: dbfef...240

Skrevet

Jeg syns listen til AB over var grusom. Resirkulert gammel listepop. Finns ikke verre...

Derfor tror jeg ikke det har mye for seg å spørre her. Alle har sine preferanser.

Anonymous poster hash: dbfef...240

Jeg er enig med deg i at alle har vi våre preferanser. På en spinningtime bør man derfor spille variert musikk. Som jeg har nevnt tidligere, vet jeg jo godt hva jeg selv liker. Jeg ønsket bare å høre litt hva andre som liker spinning foretrekker. Derfor ønsket jeg forslag til sanger og hva dere tenker om hva de sangene er mest egnet til, klatre, jumps etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...