SusanDelgado Skrevet 19. august 2014 #1 Skrevet 19. august 2014 Heisann. Har en pus som hele tiden havner opp i stry pga en nabokatt her som angriper ham gang på gang. Natt til lørdag hørte jeg slosskamp i hagen, og ikke lenge etter kom pus inn. Han hadde litt blod i pelsen på halsen bak øret, men fikk ikke sett så nøye på det før han forsvant ut igjen. Da jeg fant ham 12 timer senere etter å ha leita flere ganger var han ikke helt seg selv. Så at han blødde litt i/fra øret, så ut som om han hadde blitt bitt i det område med "dobbel kant" eller hva jeg skal si. Han ristet mye på hodet. Jeg ville prøve å få renset såret da dette er noe jeg har fått råd om å prøve (han er til dyrlege flere ganger i året med bittskader og fordi han trekker tenner pga FORL). Siden det gjaldt øret var jo klorheksidin osv utelukket, så jeg blandet opp litt grønnsåpevann og helte så godt jeg kunne uten å helle det inn i øret til stakkaren. Da ble han rasende og freste, knurret og jeg fikk kjempedårlig samvittighet, angret på det.. Han gjemte seg en stund men etterhvert så begynte han å spise bittelitt og ville ha kos. Da var det blitt natt til søndag. Søndag var han mye bedre, virket nesten ikke til å ha vondt, koste og spiste en del. Planen var å uansett dra til dyrlegen mandag morgen. (I går.) Dessverre fikk jeg med et migreneanfall som slo meg helt ut, klarte ikke komme meg ut av senga før sent i går ettermiddag. Var fortsatt dårlig og kastet opp, har endelig nå begynt å komme meg. Pus hadde da heldigvis spist, virket ganske normal, spiste flere ganger utover kvelden og jeg håpet at det kanskje skulle ordne seg likevel. Er noe med å prøve å unngå antibiotika om det ikke er nødvendig og, han får det ofte.. Men utover natta begynte han å lukte vondt - merket det i fire-tiden... det lukter verre og verre av stakkaren. Fra øret, så det er betennelse et eller annet sted inni der Han er blitt slappere, har ikke spist eller drukket på åtte timer, bare sover. Lukta er blitt grusom, den andre katten min klarer ikke være i samme rom. Har sittet oppe med ham i hele natt og kost, prøvd å friste med godbiter, og venter på at dyrlegen skal åpne om en time, og håper jeg får time fort!! Jeg er så bekymret, han er babyen min, og det er bare 18 dager siden han var ferdig med sist antibiotikakur han er skikkelig uheldig. Da jeg reddet ham som kattunge ble han kjempesyk første uka. Fikk luftveisinfeksjon og de oppdagte bilyd på hjertet. De sa han kom nok ikke til å overleve, men jeg satt oppe med ham natt og dag i dagevis og matet ham med dråpeteller.. Han ble sakte men sikkert frisk og vi fikk et veldig spesielt bånd. Dyrlegen sa at jeg måtte forberede meg på at han kanskje ikke kom til å bli så gammel. Nå er han sju år. Det er jo ingen alder for en katt, men han har fått en del problemer allerede (FORL som nevnt, mageproblem, hyppige infeksjoner, antagelig autoimmune sykdommer - som jeg også er plaget med så jeg vet at det ikke er bare-bare) Han er veldig mammadalt fortsatt. Skal helst holde labbene rundt halsen min og slikke meg på munnen så ofte som mulig Uff dette ble masse vas og syt men er så stressa. Har aldri opplevd at det har luktet så ille av ham. Eller at han har hatt såpass lite matlyst. Er redd jeg har gjort vondt verre ved å ta grønnsåpevann på ham. Skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke har fått ham til dyrlege enda. Men først så det ut til å gå greit, så ble jeg veldig syk selv. Han har vært ute en vinternatt og femten før så jeg håper og tror det skal ordne seg. Tiden går så seint!
Capricorn Skrevet 19. august 2014 #2 Skrevet 19. august 2014 Da foreslår jeg at du reiser til dyrlegen i dag. En katt som er slapp er syk. 1
SusanDelgado Skrevet 19. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2014 Ja jeg venter og venter her, de åpner om 20 minutter..
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #4 Skrevet 19. august 2014 Håper det går bra med pusen din :-) Anonymous poster hash: 2ecd8...09a
Pinkee Skrevet 19. august 2014 #5 Skrevet 19. august 2014 Håper dem kan ta i mot dere kjapt, god bedring til lille pusen
SusanDelgado Skrevet 19. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2014 Håper det går bra med pusen din :-) Anonymous poster hash: 2ecd8...09a Tusen takk
SusanDelgado Skrevet 19. august 2014 Forfatter #7 Skrevet 19. august 2014 Håper dem kan ta i mot dere kjapt, god bedring til lille pusen Takk, jeg teller minutter her 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #8 Skrevet 19. august 2014 Er de kastrerte? Lykke til med pusen. Anonymous poster hash: ee085...b69
hundemamma Skrevet 19. august 2014 #9 Skrevet 19. august 2014 Du sier du reddet han som kattunge? Da kan han være som min katt, som også mistet mor og søsken litt for tidlig, veldig usikker på kattespråk og å omgås andre katter. Sier ikke at det er HANS feil at andre katter sloss med han, men jeg ser det samme på min katt, at hun heller kryper sammen, freser, og langer ut et slag i forsvar, selv om den andre katten er vennelig. Håper det ordner seg for dere! Ikke kjekt å ha et kjæledyr som skader seg ofte
SusanDelgado Skrevet 19. august 2014 Forfatter #10 Skrevet 19. august 2014 Er de kastrerte? Lykke til med pusen.Anonymous poster hash: ee085...b69 Begge mine er selvsagt kastrerte (og vaksinerte og chippet.) De fikk ikke gå ut før de var det. Noe annet syns jeg er helt hinsides uansvarlig Nabokatten har jeg jo lenge hatt mistanke om at IKKE var det, men faren til eieren av nabokatten (han som eier den bor i kjelleren hans, nærmeste nabo her.) sier at den er kastrert. Og at den er nabolagets skrekk, og at han (de har selv flere katter) og andre har vært til dyrlegen med sår etter at de har sloss med denne katten. Det hender den står øverst i trappa utenfor her og bare venter på at den eldste min skal komme ut. Den yngste går han ikke til angrep på da den ikke er redd ham. To ganger har nabokatten hoppet INN vinduet her og angrepet katten min inne i stua. Men vet ikke helt hva jeg kan gjøre. Har prøvd å sprute vann på den, men vil jo ikke være stygg mot den selv om jeg blir veldig frustrert. Eierene syns visst bare det er litt "kult" at katten deres eier hele nabolaget, så vet ikke om det er så mye hjelp å få der. I alle fall fikk vi time til dyrlegen klokka 09:45 så om en time kjører vi. Gleder meg til å bare komme meg avgårde og få det unnagjort, stakkars pusen.
SusanDelgado Skrevet 19. august 2014 Forfatter #11 Skrevet 19. august 2014 Du sier du reddet han som kattunge? Da kan han være som min katt, som også mistet mor og søsken litt for tidlig, veldig usikker på kattespråk og å omgås andre katter. Sier ikke at det er HANS feil at andre katter sloss med han, men jeg ser det samme på min katt, at hun heller kryper sammen, freser, og langer ut et slag i forsvar, selv om den andre katten er vennelig. Håper det ordner seg for dere! Ikke kjekt å ha et kjæledyr som skader seg ofte Ja jeg har tenkt det samme selv! Han ble reddet fra et narkomant hjem der han som eide kattemamma bare hadde ytterdøren åpen konstant og mor og unger gikk inn og ut, han visste ikke hvor mange de var eller noe som helst. Mammaen var en Hellig Birma han hadde fått som egentlig ikke skulle avles på, så da moren hans (en bekjent av min mor) oppdaget hva som foregikk fikk hun kattemamma og seks av de åtte kattungene avlivet. Hun prøvde å gi dem bort og jeg og min mor tok hver vår. De var nesten ti uker gamle men da var det kommet til et punkt der vi måtte fjerne dem fra tilværelsen sin selv om de ikke var gamle nok. Han virker ikke til å kommunisere ordentlig med andre katter. Dette merket jeg også da jeg fikk nummer to - det gikk veldig lang tid før de gikk overens. Mye krangling og misforståelser. Han er i tillegg veldig pysete, og viser godt at han er redd. Han gjør seg selv veldig .. attraktiv som leke? Eller hvordan jeg skal si det Har sett en del på My cat from Hell med Jackson Galaxy og der har det vært noen lignende tilfeller. Tusen takk, det er ikke noe særlig, aldri fred å få liksom.
SusanDelgado Skrevet 19. august 2014 Forfatter #12 Skrevet 19. august 2014 Pus hadde 40 i feber, og hoven lymfeknute på den siden det betente øret befinner seg. Som jo var rødt og fullt av betennelse ytterst, men så noenlunde normalt ut innover (heldigvis). I tillegg var halen hans hoven og vond 10 cm fra halefestet uten at dyrlegen kunne si så mye om hvorfor. Han ble så rasende da de skulle sette bedøvelse på ham at det måtte to til med hansker for å få satt sprøyta, halvparten havnet på gulvet og de måtte finne fram mer.. Slik har jeg aldri sett ham før. Stakkars, så dårlig han har vært. Men han har nå fått smertestillende og antibiotika, så håper vi på det beste. Blir han ikke bedre fort ville de ta blodprøver av han. Han har lyst på mat men står nesten bare og stirrer på den. Kvalm tror jeg. Jeg er i alle fall lettet over å ha fått gjort noe med det. Han blir sju år i morgen faktisk, så håper han er frisk nok til å få litt ekstra god bursdagsmiddag (med antibiotika, nammenam)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå