Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2004 #1 Del Skrevet 2. juli 2004 Hvordan jobber PPT? Setter de noen "diagnose" på barn før de setter i gang tiltak? Må de dokumentere hvorfor de ønsker å sette i gang tiltak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Far til 2 Skrevet 2. juli 2004 #2 Del Skrevet 2. juli 2004 Et av våre barn var gjennom PPT (etter forespørsel fra barnehagen). Det ble gjort MASSEVIS av prøver inkl. hørsel-, ordforståelde-, blodprøver/ernæringstester, etc, etc. De fant ingen feil, men min egen hobbyanalyse tilsa at barnet var noe utrygg. Ingen tiltak ble gjort. Problemet forsvant gradvis over de neste 2-3 årene. Far til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 4. juli 2004 #3 Del Skrevet 4. juli 2004 Nei, de setter ikke diagnose først. Du utreder barnet for å finne ut om det er noe de kan hjelpe til med. Eller om det faktisk er et reelt problem barnet har, eller et problem voksne har konstruert. Voksne er i dette tilfelle ikke bare foreldrene, men også barnehage- og skolepersonell. Før man setter i gang utredning har foreldrene, barnehage eller skole, de to siste alltid i samarbeid med foreldrene meldt barnet opp hos PPT. Utfra den bekymringen og dokumentasjonen som kommer fram her starter man en utredning av barnet. Om man så kommer frem til at barnet kan ha nytte av eventuelle tiltak vil foreldrene få tilbud om dette, og om de vil ha dette tiltaket eller ikke skrive under på det. Noen ganger konkluderer PPT med at tiltak kan være lønnsomt andre ganger ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juli 2004 #4 Del Skrevet 4. juli 2004 Finnes det noen fagorganer eller lignende vedr. PPT som jeg kan henvende meg til for å få informasjon om måten de arbeider på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juli 2004 #5 Del Skrevet 4. juli 2004 Utfra den bekymringen og dokumentasjonen som kommer fram her starter man en utredning av barnet. Hvordan foregår så denne utredningen? Skal den være skiftlig f.eks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 4. juli 2004 #6 Del Skrevet 4. juli 2004 Ta kontakt med ppt selv, og spør de der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 4. juli 2004 #7 Del Skrevet 4. juli 2004 ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #8 Del Skrevet 5. juli 2004 ... Hva er egentlig vitsen med å komme med et slikt svar? Jeg har faktisk fått en beklagelse fra PPT vedr. hvordan de opptrådte. Hadde vel neppe fått det om det ikke var grunn til det. Men her inne får man sitt pass påskrevet ..som vanlig. Takk for meg. Takk til de som har svart meg seriøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 5. juli 2004 #9 Del Skrevet 5. juli 2004 Hva er egentlig vitsen med å komme med et slikt svar? Jeg har faktisk fått en beklagelse fra PPT vedr. hvordan de opptrådte. Hadde vel neppe fått det om det ikke var grunn til det. Men her inne får man sitt pass påskrevet ..som vanlig. Takk for meg. Takk til de som har svart meg seriøst. Hallo??! Jeg skrev et langt svar til deg som jeg av ulike grunner bestemte meg for å slette det etterpå. Tror ikke du må la det gå innpå deg. Tre prikker er jo ikke noe svar, så hvordan du kan lese en fornærmelse i mine tre prikker (fikk ikke slette uten å legge igjen noe tekst, så da ble det tre prikker). Slapp av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 5. juli 2004 #10 Del Skrevet 5. juli 2004 Hallo??! Jeg skrev et langt svar til deg som jeg av ulike grunner bestemte meg for å slette det etterpå. Tror ikke du må la det gå innpå deg. Tre prikker er jo ikke noe svar, så hvordan du kan lese en fornærmelse i mine tre prikker (fikk ikke slette uten å legge igjen noe tekst, så da ble det tre prikker). Slapp av Embla, jeg fikk tid til å lese svaret ditt, og syntes det var veldig bra og utfyllende, synd Gjest ikke fikk lest det. Gjest, om du fortsatt er her. Den informasjonen du søker kan du finne hos PPT. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå