Gå til innhold

"Stemor"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har ei datter på 2 år med en annen kvinne. Hun bor ikke hos ham, så jeg har egentlig ikke noe med henne å gjøre. Flere av venninnene mine har kommentert på at jeg blir stemor til henne eller spørr meg hvordan det er å være stemor. Men jeg kan da vel ikke si at jeg er det for henne eller hva?

Anonymous poster hash: 22291...eb1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at begrepet "stemor" innebærer at du bærer noe av ansvaret for barnet. Det likestilles jo med begrepet "bonusmor", så det innebærer jo at du tar på deg oppgaver en mor ville gjort. Dersom barnet bare bor hos sin mor, og du ikke deler ansvaret for denne datteren, er du vel mer "fars kjæreste" enn "stemor" mine øyne.

Anonymous poster hash: 3742d...50c
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke kalt meg stemor i den situasjonen du forklarer her. Hadde han hatt ungen fast hadde det hvert noe annet slik jeg ser det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener at begrepet "stemor" innebærer at du bærer noe av ansvaret for barnet. Det likestilles jo med begrepet "bonusmor", så det innebærer jo at du tar på deg oppgaver en mor ville gjort. Dersom barnet bare bor hos sin mor, og du ikke deler ansvaret for denne datteren, er du vel mer "fars kjæreste" enn "stemor" mine øyne.

Anonymous poster hash: 3742d...50c

Det er vel mer det jeg vil identifisere meg som også. Jeg føler meg altfor ung til å være stemor, og for det meste glemmer jeg at han i det hele tatt har barn siden han rett og slett ikke virker moden nok.

Anonymous poster hash: 975c4...816

Skrevet

Det er vel mer det jeg vil identifisere meg som også. Jeg føler meg altfor ung til å være stemor, og for det meste glemmer jeg at han i det hele tatt har barn siden han rett og slett ikke virker moden nok.

For ung til å være stemor til en 2-åring? Da skulle du vært i mine sko, da eksen min fortalte at han hadde tre barn. Jeg var 21 år og kunne aldersmessig ikke vært biologisk mor til noen av dem.. Det forholdet var ikke liv laga..

Anonymous poster hash: 5a039...25c

• Liker 1
Skrevet

For ung til å være stemor til en 2-åring? Da skulle du vært i mine sko, da eksen min fortalte at han hadde tre barn. Jeg var 21 år og kunne aldersmessig ikke vært biologisk mor til noen av dem.. Det forholdet var ikke liv laga..

Jeg er 18, så jeg kunne jo biologisk sett ha hatt barn på samme alder. Likevel føler jeg meg ikke gammel nok til å være noen form for "mor". Jeg kunne ikke ha klart å ta vare på et barn selv.

Gjest Heartbeat
Skrevet

Om du hadde vært gift med han og delt ansvaret hadde du vært stemor. Nå er du bare fars kjæreste :)

Skrevet

Er i det samme selv, og lar ingen i verden kalle meg noe form for "mor"! :fnise:

Hun bor ikke hos han heller, så jeg har minimalt med henne å gjøre egentlig. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes folk slenger rundt seg med begreper de ikke forstår betydningen av.

Synes faktisk ikke man kan kalle seg stemor eller stefar, med mindre man har og utøver en eller annen form for ansvar for ungen. Om du ser ungen til kjæresten din én gang i måneden eller to ganger i året, blir du ikke stemor.

Om faren din treffer en ny dame og gifter seg med henne i en alder av 65 år, du treffer henne to-tre ganger i året og får kanskje et julekort av henne, så blir ikke hun din "stemor".

Jeg synes det vil være en grov fornærmelse overfor alle de stemødre og stefedre som henter og bringer i barnehage og på trening, gjør lekser, er med på håndball- og fotballkamper, er med på foreldremøter, har et økonomisk ansvar for og som virkelig er involvert i ungene til partneren sin.

Anonymous poster hash: b042e...9dd
  • Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Du er ikke stemor, du er kjæresten til pappaen hennes.

• Liker 2
Skrevet

Jeg var 22 når jeg ble sammen med min samboer, han hadde to fra før men de var nok yngre enn "dine" bonusbarn (mine var 5 og 8 når vi ble sammen) jeg har gått maaaange runder med meg selv før jeg satset alt, så klart før barna ble tatt inn i bildet :) slitsomt men så verdt det ! :)

Skrevet

Han tar ikke ansvar for barnet sitt virker det som? Ville ikke vært sammen med en sånn type, uansett alder..

Men nei, stemor er du ikke.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes folk slenger rundt seg med begreper de ikke forstår betydningen av.

Synes faktisk ikke man kan kalle seg stemor eller stefar, med mindre man har og utøver en eller annen form for ansvar for ungen. Om du ser ungen til kjæresten din én gang i måneden eller to ganger i året, blir du ikke stemor.

Om faren din treffer en ny dame og gifter seg med henne i en alder av 65 år, du treffer henne to-tre ganger i året og får kanskje et julekort av henne, så blir ikke hun din "stemor".

Jeg synes det vil være en grov fornærmelse overfor alle de stemødre og stefedre som henter og bringer i barnehage og på trening, gjør lekser, er med på håndball- og fotballkamper, er med på foreldremøter, har et økonomisk ansvar for og som virkelig er involvert i ungene til partneren sin.

Anonymous poster hash: b042e...9dd

Jeg har ei venninne som hadde en fantastisk stefar. Han og moren var ikke gift, men han fulgte barna på det meste og var akkurat som en far for dem. Det er jo virkelig ikke jeg, så jeg føler det er feil å si at jeg er noe mer enn kjæresten til faren selv om flere av vennene mine har påstått at jeg er "stemor".

Foreldrene til kjæresten min er forresten også skilt, og faren hans har ny kjæreste. Han ser fortsatt ikke på henne som stemor siden de rett og slett ikke kommer noe særlig over ens, og hun bodde til og med dem en god stund.

Gjest Raptuza
Skrevet

Har du tatt A, så får du B. Blir vanskelug å komme unna at kjæresten din er far, selv om du ikke liker det. Har du relasjon til far, så må du forholde deg til at han har barn.

Skrevet

Min stemor ble stemor for meg da hun var 20, og hun tok alt på strak arm og er virkelig ei fantastisk dame. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...