Gå til innhold

Hva slags skurk ville du vært?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver en del historier på hobbybasis, og skurken er jo den viktigste karakteren etter min mening. Men mine skurker går liksom igjen så tenkte kanskje dere kunne hjelpe meg med kreativiteten... :sjenert:

Så; om du fjernet alt som var godt med deg selv, og kun det onde var igjen, og du hadde en hvilken som helst magisk egenskap til rådighet; hva ville du ha gjort? :lur: Gjerne også hvorfor:)

Anonymous poster hash: 63770...fd8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker hobbyen din, hadde nemlig selv en skrivekløe og forfatterspire i meg fra barneskolen og frem til hverdagen på vgs tok meg :)

Det onde i meg må helle mot det å være egoistisk og bitter på personer som har såret meg, så den magiske egenskapen i en historie ville vært å ta det til neste nivå :hoho:

Kunne forandret utseendet til andre, gått i hodet på dem og provosert frem følelser og rare samtaler og handlinger, slik at de fikk som fortjent. Hmm egentlig litt kjedelig til historiebruk kanskje. .

Skrevet

Leiemorder! Har alltid syntes det var spennende å planlegge "det perfekte mord". Hvis man ser bort ifra at man faktisk må drepe noen da.

Ellers virker det veldig avslappende å være mafiaboss. Gå rundt i joggedress dagen lang, sitte på fortauet å sole seg med venner, spille kort med folk som taper med vilje, sigarer, god mat og drikke, ofte besøk av kjekke politimenn- you name it!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ville vært en innbarket kriminell faen, med hang til å forføre kvinner for å tilfredstille meg selv.

Edit: Ups, jeg glemte dette med magisk egenskap. Den måtte vært et Obi-Wan talent med god suksessrate når det kom til "These aren't the droids you're looking for.." (Gjerne uttalt lettere nonsjalant, men samtidig overbevisende og litt overbærende med den som "tok feil.")

Endret av Tøytigern
Skrevet

Jeg hadde vert en egosentrisk skurk uten egentlig annet motiv enn å utfordre meg selv. Komme unna med stadig større forbrytelser som ran, kidnappinger, mord osv. Begynne med å rane kiosker, butikker, private rikmannshjem, banker osv.

Selvsagt ville jeg hatt den økonomiske gevinsten av det etter hvert, men i hovedsak bare for å utfordre mitt eget intelekt, og "spille et spill" med politiet.

Magisk egenskap er vansklig. Hadde det vert til hverdagslig bruk på den rette siden av loven ville det vert evnen til å kunne fylle opp hva jeg ville. Hadde jeg vert tørst kunne jeg fyllt et glass med vann/brus/vin etc. hadde jeg hatt lyst til å kjøpe noe hadde jeg bare fyllt opp bankkontoen med det aktuelle beløpet, hadde jeg vert tom for drivstoff hadde jeg bare fyllt opp tanken. Du skjønner poenget.

Antakelig ikke noe som kan brukes i fortellingen din, men med litt kreativ omskrivning kan det kanskje bli et grunnlag for noe?

Skrevet

Jeg hadde vert en egosentrisk skurk uten egentlig annet motiv enn å utfordre meg selv. Komme unna med stadig større forbrytelser som ran, kidnappinger, mord osv. Begynne med å rane kiosker, butikker, private rikmannshjem, banker osv.

Selvsagt ville jeg hatt den økonomiske gevinsten av det etter hvert, men i hovedsak bare for å utfordre mitt eget intelekt, og "spille et spill" med politiet.

Magisk egenskap er vansklig. Hadde det vert til hverdagslig bruk på den rette siden av loven ville det vert evnen til å kunne fylle opp hva jeg ville. Hadde jeg vert tørst kunne jeg fyllt et glass med vann/brus/vin etc. hadde jeg hatt lyst til å kjøpe noe hadde jeg bare fyllt opp bankkontoen med det aktuelle beløpet, hadde jeg vert tom for drivstoff hadde jeg bare fyllt opp tanken. Du skjønner poenget.

Antakelig ikke noe som kan brukes i fortellingen din, men med litt kreativ omskrivning kan det kanskje bli et grunnlag for noe?

TS burde sørge for å slå oss sammen, alle tre.

Du sjefer over meg som forfører frk. Plix. Vår nemesis måtte vært Frk. Wonderbitch.

Et utmerket plot, spør du meg.

Får jeg lov til å stjele raske biler, TS? Yes? :hoppe:

Skrevet

Jeg kunne kjørt fluktbil for kapteinNorge.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde gått rett fram uansett hva jeg støtet på. Istedenfor å åpne dører, hadde jeg sagd meg igjennom med motorsag, knust ruter fordi de var i veien og ranet en bank.

Min egenskap ville vært at jeg kunne bli usynlig og lydløs om jeg ville.

Utrolig nok tror jeg ikke at jeg hadde drept noen med vilje. Jeg ser ikke behovet for det og har ingen lyst til det. De hadde løpt på grunn av motorsaga uansett.

Endret av Evilposelos
Skrevet
Ellers virker det veldig avslappende å være mafiaboss. Gå rundt i joggedress dagen lang, sitte på fortauet å sole seg med venner, spille kort med folk som taper med vilje, sigarer, god mat og drikke, ofte besøk av kjekke politimenn- you name it!

up-15UF2V5JQKML2M3J.jpg

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde hatt splittet personlighet slik at helten aldri visste hvor han eller hun hadde meg. Og så hadde jeg muligheten til å kontrollere andres følelser og drevet dem til galskap/selvmord.

Anonymous poster hash: db959...e96

Skrevet

Jeg hadde satset på å bli mest mulig lik han her.

Skrevet

Jeg hadde helt klart drevet med tyveri. Ikke av banker, men jeg ville ranet museum, tatt dyre, kjente malerier og ikke minst vakre smaragder og diamanter.

Min magiske evne ville vært at folk bare glemte meg. Selv om de kunne ha oppdaget meg på overvåkningskamera, eller sett meg komme inn på museet, så ville de glemt meg av, slik at om jeg hadde på meg et vakkert smykke foran dem kort etter, så ville de ikke vite at jeg hadde stjålet det. I tillegg ville jeg også kunne fly ;)

Skrevet

Kom på en ting til, dette handler ikke om "meg" men bare en ide jeg fikk en gang, som jeg selv ikke har fått til å utvikle i en historie! En skurk, som ikke selv innser at hun er en skurk.

Hun er mor til en jente og lever et normalt liv, hun drømmer at hun ser et monster som holder datteren under vann. hendene til monstret et grusomt og senete. moren våkner med et rykk, og husker ikke at hun selv er monsteret som har gjort dette. Datteren dør ikke, men har selv blitt til et slikt monster som ikke selv vet at hun er det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...