Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest PiaLill
Skrevet

Noen her som driver med seiling?

Jeg skal begynne nå, men er nybegynner...kan ingenting. Men jeg får opplæring.

Jeg vil gjerne vite litt før jeg begynner, er det vanskelig? Hardt? slitsomt?

• 10 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på hva slags båt du skal seile. Hva slags båt har du?

Anonymous poster hash: 63870...1b0
Skrevet

Det kommer litt an på hva slags båt du skal seile. Hva slags båt har du?

Anonymous poster hash: 63870...1b0

Jeg slutter aldri å undre meg over hvorfor noen finner fram steingamle innlegg og svarer på dem, og dermed dytter dem inn på første diskusjonsrom-side.

Jeg antar at TS har klart å lære en del om seiling på 10 år hvis h*n har vært genuint interessert i seiling. Seiling er ikke så veldig fysisk slitsomt, det er først og fremst et spørsmål om å like det. Det fins jo visse ekstreme former der man nok blir fysisk sliten, men f. eks. å seile i en A-jolle eller en båt på 20-30 for der man bør være minst to, er ikke spesielt fysisk krevende. Derimot kan det være kjedelig hvis man ikke synes det er fantastisk å være på sjøen, det skjer jo ikke så veldig mye.

Skrevet

Jeg slutter aldri å undre meg over hvorfor noen finner fram steingamle innlegg og svarer på dem, og dermed dytter dem inn på første diskusjonsrom-side.

Jeg antar at TS har klart å lære en del om seiling på 10 år hvis h*n har vært genuint interessert i seiling. Seiling er ikke så veldig fysisk slitsomt, det er først og fremst et spørsmål om å like det. Det fins jo visse ekstreme former der man nok blir fysisk sliten, men f. eks. å seile i en A-jolle eller en båt på 20-30 for der man bør være minst to, er ikke spesielt fysisk krevende. Derimot kan det være kjedelig hvis man ikke synes det er fantastisk å være på sjøen, det skjer jo ikke så veldig mye.

Hvor mye som skjer kommer helt an på vinden. I lite vind kan seiling absolutt være en tålmodighetsprøve, mens fra bris og oppover er det lite som (for meg) gir større adrenalinrush enn å befinne seg til sjøs i seilbåt. Der jeg bor er det mye av det siste, og med ustabile kastevinder i tillegg kan det til tider bli svært så actionfylt under regattaer. Til deg TS, så håper jeg du har fått seilt mye disse ti årene siden du skrev innlegget ;) seiling er gøy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...