Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste uke starter jeg på mitt tredje år på høyskolen. Jeg har gruet meg til dette lenge. Første halvåret hadde jeg flere venner i klassen min, men så begynte de å gå ut for å drikke. Siden jeg enda ikke hadde fylt 20 kunne jeg ikke være med. Det endte med at de til slutt utelukket meg på alt. Nå skal jeg altså begynne tredje året, og jeg har ingen venner i klassen og ingen å være med på fritiden.

Alle sier at studietiden er den beste tiden, jeg er uenig! Jeg føler meg ensom og ønsker flere venner. Jeg har prøvd flere ganger med de i klassen, men jeg kommer ikke gjennom. De er ikke interesserte. De holder meg utenfor. Hvordan få seg venner i byen? Jeg trenger noen å kunne være med på fritiden når jeg er her også. Ikke bare i ferier.

Anonymous poster hash: 572cb...d6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange som har det som deg i studietiden.

Jeg ble kjent med lokalbefolkningen i min studietid, med stort hell! Og hvordan gjorde jeg det?

Gikk inn på en kaffe og ba om å få sitte sammen med en større gjeng. Det var et vågestykke av dimensjoner av en sjenert 19-åring, og det syntes de også (de ble nok litt imponert), så de inkluderte meg.

Hiv deg ut i det og vær kontaktsøkende.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 7239c...3e0
  • Liker 1
Skrevet

Det første jeg tenker er at du kan melde deg inn i en forening, begynne å drive med en hobby eller lignende. Dersom dette er et skikkelig ille problem, du ikke lykkes/ har lyst til ovennevnte og det finnes en mindre høgskole som har det studietilbudet du studerer, ville jeg sett om det var mulig å bytte studiested.

På mindre studiesteder er studentene ofte mer aktive i studentsamfunnet ( fordi det er lettere å få gjort noe) studiemiljøet er mindre, så man blir nesten nødt til å bli kjent med folk. En blir i tillegg lettere kjent med lokalbefolkninga. Før du vet ordet av det vet du hvem " Ronny på prix" , " Hege på kafeen" og Sandra på bruktbutikken er.

Forskning viser at det prosentvis er mer ensomhet og mer psykiske problemer blant studentene på store studiesteder i forhold til høgskolene i distriktene. I tillegg er det billigere å leie på små steder.

Anonymous poster hash: 48bf4...8a7

Skrevet

Det første jeg tenker er at du kan melde deg inn i en forening, begynne å drive med en hobby eller lignende. Dersom dette er et skikkelig ille problem, du ikke lykkes/ har lyst til ovennevnte og det finnes en mindre høgskole som har det studietilbudet du studerer, ville jeg sett om det var mulig å bytte studiested.

På mindre studiesteder er studentene ofte mer aktive i studentsamfunnet ( fordi det er lettere å få gjort noe) studiemiljøet er mindre, så man blir nesten nødt til å bli kjent med folk. En blir i tillegg lettere kjent med lokalbefolkninga. Før du vet ordet av det vet du hvem " Ronny på prix" , " Hege på kafeen" og Sandra på bruktbutikken er.

Forskning viser at det prosentvis er mer ensomhet og mer psykiske problemer blant studentene på store studiesteder i forhold til høgskolene i distriktene. I tillegg er det billigere å leie på små steder.

Anonymous poster hash: 48bf4...8a7

Jeg studerer i Hamar. Er aktiv i en organisasjon på fritiden, men jeg trenger venner utenfor denne organisasjonen også. De ser jeg liksom i den sammenhengen, og ganske ofte, så er ikke de jeg har behov for å treffe på fritiden liksom.

Skrevet

Føler med deg. Startet første året på universitetet bra, men grunnet skader falt jeg av det sosiale og forsøker stadig å skrape til meg noen nye bekjentskaper, men så langt går det i nedoverbakke.

Anonymous poster hash: 8ccd6...d24
Skrevet

Føler med deg. Startet første året på universitetet bra, men grunnet skader falt jeg av det sosiale og forsøker stadig å skrape til meg noen nye bekjentskaper, men så langt går det i nedoverbakke.

Anonymous poster hash: 8ccd6...d24

Føles veldig slemt å si det, men det er også litt godt å vite at jeg ikke er den eneste som har det sånn. Har følt meg så alene med problemet.

Skrevet

Hei TS.

Jeg er ny i Hamar og kjenner ingen her i området, så hvis du vil så kan du sende meg en PM? :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...