AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #1 Skrevet 18. august 2014 Jeg har i lengre tid slitt med å forstå følelsene til en venninne av meg, som stadig vekk blir ganske sjalu hvis jeg for eksempel samtaler i lengre perioder med andre når hun er til stede. Personlig mener jeg at sjalusi som dette ikke hører hjemme i vennskap, selvom jeg tror mye av dette egentlig bunner i dårlig selvtillit, og selvom jeg selvfølgelig synes det er leit at hun har det slik. Nylig sa hun at hun var spesielt sjalu på en barndomsvenninne av meg, noe jeg synes var litt rart, mildt sagt. Hva forventer hun at jeg skal gjøre med denne informasjonen? Det hele toppet seg ytterligere da hun ble sjalu mens vi var på samme fest forrige uke, da jeg hadde en lengre samtale med en gutt jeg likte. Hun forsvant fra festen oppløst i tårer, og sa på sms senere at hun følte hennes nærvær på festen hadde blitt overflødig. Dette til tross for at jeg også hadde snakket masse med henne innimellom, og invitert henne til å delta i samtalen også med gutten jeg har et godt øye til. Jeg begynner å bli ganske lei av dette, og lurer på om noen har erfaringer med lignende sjalusi i vennskap, og hvordan dette kan takles? Vil helst ikke droppe venninner, men heller litt mot den løsningen akkurat nå, hvertfall hvis dette fortsetter. Anonymous poster hash: 9eda2...c4a
Mortifera Skrevet 18. august 2014 #2 Skrevet 18. august 2014 Sikker på at hun ikke er forelsket i deg da?
Gjest _LilleMy Skrevet 18. august 2014 #3 Skrevet 18. august 2014 Jeg mener at dette høres ut som noe mer enn bare sjalusi. Enten noe hun sliter med psykisk, eller at hun er forelsket i deg.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 Har hun flere veninner, eller har hun bare deg? Godt mulig hun da har en stor frykt for å miste deg... Jeg ville snakket med henne, og sagt at jeg syns dette blir for voldsomt. Samtidig understreket at jeg var glad i henne, og ikke var noe mindre venn med henne fordi om jeg hadde flere venner eller pratet med andre i sosiale sammenhenger. Anonymous poster hash: 24203...dd6 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #5 Skrevet 18. august 2014 Takker for svar til dere alle! Tanken på at hun kanskje har følelser for meg, har streifet meg. Men det kan også være hun sliter psykisk med et eller annet, absolutt, selvom det ikke egentlig virker slik. Uansett må jeg nok snakke litt ordentlig med henne, ja. Det føles bare ganske så vanskelig og kjipt å ta skikkelig tak i. Anonymous poster hash: 9eda2...c4a
Gjest brutal_mann Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 Når det blir så intenst da er det nok mer en vanlig sjalusi som er ute og går...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå