Gjest cherie Skrevet 2. juli 2004 #1 Skrevet 2. juli 2004 De fleste her har vel svar på det jeg lurer på ang solarium...selv har jeg aldri vært på et så jeg spør jeg: Hvor lang tid bør man begynne med? Jeg har lys hud og vanskelig med å bli brun, blir som oftest bare solbrent Hvor mange ganger bør man gjenta det for å få et pent brunt resultat? Hvor ofte bør man ta sol? Noe mer jeg lurte på da tro...hmm...tror ikke det
Hu i Svingen Skrevet 2. juli 2004 #2 Skrevet 2. juli 2004 Hei! Har også lys hud og blir lett solbrent. Prøv med 10-15 minutter annenhver dag i en ukes tid, så burde du se litt resultat. Hvis du ikke har solt deg noe særlig før, så kan det hende at du må holde på en stund før du blir brun... Man "trener" jo opp pigmentene etter hvert, så for hver gang du får farge går det raskere neste gang...
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2004 #3 Skrevet 3. juli 2004 Solarium er det verste du kan utsette huden din for. Mye verre enn vanlig sol. se på de som var faste brukere av solarier da det var mst in. Huden ser ikke ut.
Alovera Skrevet 3. juli 2004 #4 Skrevet 3. juli 2004 Solarium er det verste du kan utsette huden din for. Mye verre enn vanlig sol. se på de som var faste brukere av solarier da det var mst in. Huden ser ikke ut. Enig...I tillegg til hudkreftfaren så blir huden fort rynkete.
Alterna Skrevet 3. juli 2004 #5 Skrevet 3. juli 2004 Spesielt hos de som har lys hud og lett får fregner. Slutta med solarium da jeg fikk se bilder av skikkelig solskada hud. Snakk om krokodille! :o
SuperNova Skrevet 3. juli 2004 #6 Skrevet 3. juli 2004 Jeg har også droppa solarium. Mye sunnere å sole seg naturlig (med solkrem og i moderate mengder). Ellers er selvbruningskremer helt genialt!
metteflette Skrevet 4. juli 2004 #7 Skrevet 4. juli 2004 En gang iblant er ikke så skadelig. Slik som det er på vestlandet nå med regn hele dagen så blir det litt solarium her også. Men å ta solarium i store og lengre doser i TILLEGG til sola ute er ikke bra!! Jeg tar ti minutt om gangen og når jeg er ute så går det i faktor 24.
Gjest tusjen Skrevet 4. juli 2004 #8 Skrevet 4. juli 2004 Jeg har også droppet solarium.. Enda så deilig det var å ligge der å sove 8) ... Hvis du skal ta solarium så må du begynne forsiktig og smøre deg med en god after-sun lotion etterpå.. tusjen
Gjest Virvel Skrevet 4. juli 2004 #9 Skrevet 4. juli 2004 Jeg er også veldig lys og har problemer med å få farge. Her i vinter tok jeg en del sol, og begynte på 10-12 minutter. Da jeg etter noen uker fortsatt ikke var i nærheten av beige engang, ga jeg opp. Jeg gidder ikke å bruke penger på noe som ikke gir meg mer farge enn den ordentlige solen, men som i tillegg er farligere.
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #10 Skrevet 5. juli 2004 Jo det er bevist at litt er også skadelig. du kan få hudkreft etter en time. De rørene er farlige. ikke rart det blir mindre og mindre solstudioer. for noen år siden var det jo på hvert hjørne. Så kom skadevirkningene...
Gjest Ethereal Skrevet 5. juli 2004 #11 Skrevet 5. juli 2004 Selvbruning er løsningen! For tiden digger jeg St. Tropez Bronzing Mist! Den gir helt troverdig farge, og det blir ingenting søl (bortsett fra at man må bruke hansker, og helst spraye seg i dusjen). Det er lett å se på lang avstand hvem som har tatt regelmessig solarium. Nå er jeg 32, og har fortsatt babyhud som er myk og finporet. Mens en god del jenter som er yngre, har utviklet grov hud, og tørrhetslinjer. Nei takk!
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #12 Skrevet 5. juli 2004 Ei jeg kjenner har brukt solarium i alle år og soler seg ute, innsmurt i jordnøttolje og bruker aluminiumsfolie som liggeunderlag. Kanskje unødvendig å nevne at huden hennes ikke ser spesielt bra ut
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå