Gå til innhold

Leseskrekk/Efalex kuren

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hjelp, jeg har leseskrekk!

Jeg hater å lese høyt i klassen eller i store forsamlinger.

Har ingen problemer med stillelesing eller skriving, og var veldig flink å lese høyt før jeg kom i videregående.

Når jeg leser høyt i klassen kjennes det ut som om jeg vil besvime, jeg blir tørr i halsen og begynner å stamme...jeg mister pusten rett og slett og ordene blander seg...jeg blir så nervøs...

Noen som har det likedan?

Har dere prøvd Efalex? (har lest i et ukeblad at det skal hjelpe folk som har lese-skrivevansker, men har aldri prøvd den selv)

Håper noen kan hjelpe meg... :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

problemet ditt er nervene, så vidt jeg kan forstå. jeg har mine tvil om fettsyre-tilskudd hjelper. efalex skal liksom ha en effekt på dysleksi, det er noe helt annet. har nå mine tvil om det også. ikke tro alt du leser i ukeblader, da.

Skrevet

Den kuren hjelper deg garantert ikke! Det du har er en fobi for høytlesning/snakke foran folkemengder kan jeg tenke meg. Høres mer ut som det, siden du skriver at du ellers er flink til å lese. Den fobien har nemlig jeg også. Jeg har lest mye høyt oppgjennom åra, og gitt en del foredrag. Redselen er alltid der, og det kommer den nok alltid til å være. Men jeg har lært meg å leve med den. Stammer litt i begynnelsen og stemmen skjelver litt, men det går seg til. Når det gjelder foredrag er min erfaring at det beste man kan gjøre er å være godt forberedt.

Så det er ingen kur med fasitsvar, men jeg håper det hjalp litt.....

Majken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...