AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #1 Skrevet 18. august 2014 Hei. Jeg har nettopp begynt å male med akrylmaling, og har virkelig ingen erfaring fra før. Men har alltid hatt lyst å male, og fikk endelig ånden over meg til å kjøpe diverse utstyr fra søstrene grene. Har lekt meg litt, og jeg syns det er utrolig gøy. Men merker jeg skulle visst litt mer om teknikker og metoder. Skal man alltid begynne med hvit grunnfarge først? Eller kan jeg bare velge farge ut i fra det jeg føler for? Er det noe man alltid bør begynne med? Hvilke utstyr MÅ jeg ha? Noen andre tips eller råd? Hilsen en nybegynner Anonymous poster hash: 9e41c...3e2
Cambria Skrevet 18. august 2014 #2 Skrevet 18. august 2014 Jeg lærte aldri å bruke hvit grunnfarge først (gått formgivning på vgs) så tror ikke det er nødvendig. Det du MÅ ha er gode pensler (ofte dyre). En egen til hvitt og en egen til svart. Gjerne forskjellige tykkelser da det gjør alt mye enklere det finnes også malingstynner, men selv liker jeg ikke å bruke det.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #3 Skrevet 18. august 2014 Jeg lærte aldri å bruke hvit grunnfarge først (gått formgivning på vgs) så tror ikke det er nødvendig. Det du MÅ ha er gode pensler (ofte dyre). En egen til hvitt og en egen til svart. Gjerne forskjellige tykkelser da det gjør alt mye enklere det finnes også malingstynner, men selv liker jeg ikke å bruke det. Okei. Da må jeg gå til innkjøp av nye koster, for har allerede blandet alt med en pensel Jeg vet ikke om jeg er kreativ nok, og tegne kan jeg virkelig ikke. Håper jeg etterhvert kan lære meg litt mer etterhvert, for var overraskende gøy å male. Anonymous poster hash: 9e41c...3e2
Cambria Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 Okei. Da må jeg gå til innkjøp av nye koster, for har allerede blandet alt med en pensel Jeg vet ikke om jeg er kreativ nok, og tegne kan jeg virkelig ikke. Håper jeg etterhvert kan lære meg litt mer etterhvert, for var overraskende gøy å male. Anonymous poster hash: 9e41c...3e2 Grunnen til at du bør ha egen for hvit og svart er at hvit har lett for å ta opp fargene som er i kosten og svart er ekstremt vanskelig å få av kosten og smitter lett over på de andre fargene. Grunnen til gode koster er for å slippe røyting fra kosten. Så må du huske at du aldri skal ha kostene stående med busten ned da det sliter veldig. Når du vasker de så ikke la de stå i glasset med vann med busten ned mao.
Cambria Skrevet 18. august 2014 #5 Skrevet 18. august 2014 Ooooog foresten. Om du vil male bilder og ikke kan tegne, så kan du finne bilde du vil male på pc eller noe og ha et ark foran pc'n og først streke opp ofte det jeg gjør God trening er også å male et ark i en farge uten å få penselmerker. Hvis du skal ha helt rette streker kan du ta maskeringsteip. Teip den på buksa ett par ganger først slik at den ikke fester seg for godt og fest den på arket
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 Tuuuusen takk for gode råd Haha, jeg måtte springe å ta kostene opp fra glasset med vann, de sto nemlig med bustene nede.. Ooooops! Genialt det der med tapen, det skal jeg teste ut. Til nå har jeg bare fått litt ideer fra andre bilder jeg har sett, men gjort det til mitt eget. Bare for å øve meg, og for å få inn litt teknikk med malingen. Vet ikke helt om jeg forsto hva du mente med penselsmerker?! Anonymous poster hash: 9e41c...3e2
Cambria Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Tuuuusen takk for gode råd Haha, jeg måtte springe å ta kostene opp fra glasset med vann, de sto nemlig med bustene nede.. Ooooops! Genialt det der med tapen, det skal jeg teste ut. Til nå har jeg bare fått litt ideer fra andre bilder jeg har sett, men gjort det til mitt eget. Bare for å øve meg, og for å få inn litt teknikk med malingen. Vet ikke helt om jeg forsto hva du mente med penselsmerker?! Anonymous poster hash: 9e41c...3e2 Når du maler store flater med en pensel får man gjerne streker etter hvor pendelen har vært, det kan jo være ødeleggende for bildet når man ser hvordan pendelen er brukt. Var det lettere forklaring?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #8 Skrevet 22. august 2014 Søk på youtube, masse fiffige teknikker der Anonymous poster hash: b439d...595
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå