AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #1 Skrevet 18. august 2014 Med opp, nedover og bortover på veien?Anonymous poster hash: 9fa01...a20
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #2 Skrevet 18. august 2014 Bruker 20-23 min... Elendig formAnonymous poster hash: 9fa01...a20
Supraspinatus Skrevet 18. august 2014 #3 Skrevet 18. august 2014 (endret) Er man i god form bør man kanskje klare å holde rundt 30km/t i snitt. 10 min per 5 km. Det kommer litt an på kupert det er. Om man sykler det som en kort tempo, med full intensitet så kanskje bare rundt 6 min (50km/t). Da snakker vi proffsyklisttempo Endret 18. august 2014 av Supraspinatus
Wiggins Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 Det kommer veldig an på hva slags sykkel du har. Hvis du har en vanlig brukssykkel til rundt 5000 kroner burde du klare å holde nærmere 30 km/t i snitt hvis du presser deg skikkelig. Det blir altså snakk om å sykle 5 km som en tempo, der du holder intensitet langt over syregrensa hele veien. Det forutsetter at du har ordentlig trykk i dekkene. Det er ingen vits i å ha fin og dyr sykkel hvis du har lavt trykk, da går det treigt uansett. Hvis du har en bra racersykkel med karbonramme er du i rimelig god form hvis du klarer å holde nærmere 40 km/t i snitt i en lettkuppert løype. Hvis du derimot snakker om å sykle 5 km til hverdags f. eks. til jobben og ta i litt ekstra, men ikke på langt nær fullt, er du i ganske god form hvis du holder et snitt på 25 km/t, dvs. 12 minutter.
Wiggins Skrevet 18. august 2014 #5 Skrevet 18. august 2014 Er man i god form bør man kanskje klare å holde rundt 30km/t i snitt. 10 min per 5 km. Det kommer litt an på kupert det er. Om man sykler det som en kort tempo, med full intensitet så kanskje bare rundt 6 min (50km/t). Da snakker vi proffsyklisttempo Og da må man ha en temposykkel, man må hete Tony Martin eller Fabian Cancellara for å holde 50 i snitt på en landeveissykkel over flere kilometer.
Supraspinatus Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 (endret) Og da må man ha en temposykkel, man må hete Tony Martin eller Fabian Cancellara for å holde 50 i snitt på en landeveissykkel over flere kilometer. De er vel per definisjon i god form da. Er de ikke? 5km's tempo er ganske kort. Selv spurterne klarer å gjøre en habil tempo på så kort distanse. I fjor i TdF syklet trossalt T. Martin i snitt ca 54km/t på den 33km lange tempoetappen. Det må bety at han har vært oppe i større peakhastigheter i løpet av etappen! Da snakker vi god form. Med litt epo og testosteron er nok TS der om 10 år... Endret 18. august 2014 av Supraspinatus
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 De er vel per definisjon i god form da. Er de ikke? 5km's tempo er ganske kort. Selv spurterne klarer å gjøre en habil tempo på så kort distanse. I fjor i TdF syklet trossalt T. Martin i snitt ca 54km/t på den 33km lange tempoetappen. Det må bety at han har vært oppe i større peakhastigheter i løpet av etappen! Da snakker vi god form. Med litt epo og testosteron er nok TS der om 10 år... Haha, 10 år? Håper det var spøk, hvis ikke, takk for oppiffen!Anonymous poster hash: 9fa01...a20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå