Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å orke frokost på morningen fordi jeg ikke er sulten/har dårlig matlyst, så jeg bare lurte på hva dere spiser før skole/jobb, når på morningen og hvor mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om ikke jeg spiser før jeg legger meg, så våkner jeg med NULL matlyst på morgenen.
Så jeg må spise før jeg legger meg.
Jeg er en type person som er litt for glad i snooze knappen, så har sjelden tid til å lage meg frokost.
Så jeg bruker å bare lage ekstra til middagen, slik at jeg har rester til frokost/lunch :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er heller ikke så sulten med det samme jeg står opp, så spiser en mini-frokost, så tar jeg heller med litt ekstra lunsj som jeg gjerne spiser mellom frokost og lunsj:)

Jeg er glad i havregrøt:) 30-40g havregryn, ca. 1dl melk(eller vann), i micro'n og den er ferdig på under et minutt(hold øye med den for det kommer til å boble over:P). Så har jeg i litt kanel, 1ts honning, og 0,5dl frosne blåbær som jeg bare lar tine i grøten:) Men du kan jo seff ha hva som helst oppi.

Andre ganger litt gresk yoghurt(100g kanskje?) med vanilje(fra synnøve) med granola(også synnøve), kanskje 30-40g.

Har jeg forsovet meg så tar jeg en banan på farten.

Anonymous poster hash: aad94...b7a
  • Liker 1
Skrevet

Når jeg gikk på VGS så ble det god morgen yoghurt til frokost, så små spiste jeg gjennom dagen:)

Skrevet

På arbeidsdager har jeg bare tid til en kaffekopp. Tar igjen med noe frukt eller noe når jeg kommer på jobb. Noen ganger får jeg lyst på noe søtt og da kjøper jeg Litago eller appelsinjuice og skolebrød på vei til jobb.

Anonymous poster hash: 75abb...74a
Skrevet

Jeg sliter med det samme, har pleid å bruke proteinshake som jeg drikker i bilen på vei til skolen. 250 kalorier, så burde funke fint frem til lunsj :)

Anonymous poster hash: d0bcb...e45
  • Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å spise en rugsprø med spekeskinke og enten et bløkokt egg eller eggerøre. da holder jeg til lunsj uten å daue av sult.

Skrevet

Egg er genialt. Ferdig på null komma niks, sunt og smaker godt. Spiser tre hardkokte, gjerne paprika, noe bær eller nøtter på siden, og en kopp te.

Anonymous poster hash: 61d62...f30

• Liker 4
Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg er verken sulten eller har lyst på mat før skolen. Derfor spiser jeg heller ikke. Ser virkelig ikke poenget når man ikke vil. Jeg er sjelden sulten før klokken 12, så da blir lunsj det første måltidet mitt. Men om du blir sulten før, er det jo bare å ta med mat så du kan spise før

Gjest Runforit
Skrevet

Eggerøre med cashewnøtter eller litt kokosmelk og peanøttsmør funker her i gården :) Superrask å frese opp i panna og lett fordøyelig på morgenkvisten :)

• Liker 1
Skrevet

Hjemmelaget granola og yoghurt. Alternativet er havregryn (de lettkokte) , melk og litt sukker. En miniporsjon. Bare å svelge unna.

Anonymous poster hash: a88e1...605

Skrevet

Jeg begynner på jobb kl 0700 og må gå hjemmefra 6.20, så for meg så har jeg null apetitt så tidlig om morgenen. Samtidig så må jeg ha noe i magen så jeg ikke stuper på jobb før jeg kan ta lunsj.

Det som funker for meg er smoothie som jeg kjører raskt i blenderen:

1/2 avokado

1 mango

kokosvann

1 0% vaniljeyoghurt.

av og til putter jeg oppi knuste linfrø også.

Lett å drikke i farta, og metter lenge.

Skrevet

Spiste aldri før jeg kom på skolen. Hjalp å se andre spise. Spiste gjerne en godmorgen yoghurt til frokost og litt diverse utover dagen. :)

Skrevet

Spiser 2-3 gluten-/laktosefrie knekkebrød med ost og paprika.

Kjempegode, lette knekkebrød, så føler jeg meg ikke tung og er akkurat passe mett!

Gjest Silverstream
Skrevet

Jeg bruker aldri å spise mat på kvelden, for da blir jeg alltid kjempesulten om morgenen og spiser alt for mye til frokosten .... Så nå har jeg sluttet med det. På morgenen er jeg ikke så veldig sulten, men om jeg bare venter litt så melder den seg allikevel ...Så da spiser jeg ett knekkebrød med leverpostei(ikke majones) eller hamburgerrygg fordi jeg har hørt at det skal være best. Også ett glass skummet melk, men som oftest drikker jeg te istedet med bare en skvett melk, er mindre unødvendige kalorier i den. Eller kaffe ;)

Gjest energibånd
Skrevet

Gresk yoghurt med valnoetter og kanel, eller gresk yoghurt med sukkerfri saft og oppskaaret frukt, omelett med ost og skinke smaker ogsaa godt til frokost. Hvis jeg ikke er spesielt sulten, blir det bare litt frukt og juice\vann.

Gjest Daenerys
Skrevet

Er helt nødt til å ha mat før jeg går ut av huset, eventuelt det første jeg gjør på jobb. Gjerne knekkebrød med gulost eller egg, kanskje yoghurt med müsli, brød meg pålegg. Er ikke viktig hva det er for min del, bare det er en sunn frokost som går kjapt å lage :)

Skrevet

Jeg bruker aldri å spise mat på kvelden, for da blir jeg alltid kjempesulten om morgenen og spiser alt for mye til frokosten .... Så nå har jeg sluttet med det. På morgenen er jeg ikke så veldig sulten, men om jeg bare venter litt så melder den seg allikevel ...Så da spiser jeg ett knekkebrød med leverpostei(ikke majones) eller hamburgerrygg fordi jeg har hørt at det skal være best. Også ett glass skummet melk, men som oftest drikker jeg te istedet med bare en skvett melk, er mindre unødvendige kalorier i den. Eller kaffe ;)

Ja de få kaloriene det er i et glass med skummamelk er det viktig å unngå

:sarkasme:

Anonymous poster hash: 9983b...cab

• Liker 4
Skrevet

Jeg tar en Nutrilett shake før jeg går på jobb. Vi kan spise på jobben og, men det er skiver. Jeg har begynt å ta en shake om morgningen, ellers kunne jeg stå å lage middag og komme på at jeg hadde ikke spist noe. Har aldri hatt matlyst tidlig på dagen.

Anonymous poster hash: 6ea1c...3b5

Gjest alegria
Skrevet

På arbeidsdager har jeg bare tid til en kaffekopp. Tar igjen med noe frukt eller noe når jeg kommer på jobb. Noen ganger får jeg lyst på noe søtt og da kjøper jeg Litago eller appelsinjuice og skolebrød på vei til jobb.

Anonymous poster hash: 75abb...74a

Du har tid til en god frokost om du står opp 20 minutter før du pleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...