Gå til innhold

Begynne å trene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, føler meg teit allerede!

Jeg vil gjerne begynne å trene, jeg er tynn men har litt ekstra på rumpe og lår jeg gjerne vil stramme opp. Men jeg har aldri trent en dag i mitt liv. Aner ikke hvor jeg skal begynne og treningsstudioer og personlige trenere er jeg rett og slett livredd for. Jeg hater å bli sliten og svett så hvordan jeg skal få til dette aner jeg ikke. I tillegg er jeg "over gjennomsnittet" glad i mat og har ingen plan om å slutte å spise det jeg mener er GOD mat. (bare flaks at jeg har høy forbrenning)

Er det noen der ute som vil det samme eller har tips til hvordan å få til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første har du nok ikke en veldig nye raskere forbrenning enn andre, du bare spiser mindre enn du tror ;) og for det andre er det bare sunt og komme seg ut av komfortsona en gang i blandt. Start feks på studio og bli med på timer, når du føler du mestrer det kan du snakke med senteret om en veiledningstime, da viser de deg hvordan du utfører øvelsene og setter opp program til deg.

Synes forsåvidt ikke du virker så veldig motivert, du vil, men du vil ikke ofte noe som helst for det. Er større sjanse for at du faller fra om motivasjonen ikke er på plass, men hvem vet, kanskje du faktisk elsker det når du først kommer i gang?

Jeg var livredd treningsstudioer før, nå har jeg vært på ferie en uke og kan ikke vente med å komme meg tilbake. Og en ting til, sunn mat er også god mat :)

Skrevet

Finn deg et treningssenter som har en passende beliggenhet , ok pris og et treningstilbud du liker. I timeplanene så pleier det å være beskrivelse av hva de ulike timene er.

Man pleier å få omvisning når man er nye - mange har også PT-timer gratis for nye medlemmer.

Det er ikke skummelt i det hele tatt - ikke forvent at du fikser alt til å begynne med dog. Men alle har vært ny engang.

Du må nok finne deg i å bli sliten&svett - ellers er det ingen vits i å trene. Men finn noe du synes er gøy så er det kanskje ikke så ille allikevel. Start opp gradvis og øk belastningen.

Skrevet

Høres helt likt ut som meg :P

Jeg har vært medlem på treningssenter et par ganger, men jeg følte ikke jeg passet helt inn der.. Hadde også et par timer med personlig trener, (det var inkludert i medlemsskapet) hvor hun presset meg så hardt at jeg ble svimmel og kastet opp etterpå. Så det kommer nok ikke jeg til å gjøre igjen... :blink:

Skrevet

Jeg begynte med Jillian Michaels' 30 Day Shred på forsommeren, og for første gang i mitt liv har jeg nå kommet dit hen at trening er en naturlig del av hverdagen min. Jeg har fortsatt med hjemmetrening med DVD-er og jogging (fem kilometer uten problemer), og vil etter hvert begynne med styrke på treningssenter når jeg føler at jeg trenger meg. Jeg har aldri trent før og var i elendig form, men Jillians korte, daglige økter forandret faktisk livet mitt!

Anonymous poster hash: ac724...ad1
Skrevet

(Når jeg føler at jeg trenger mer, ikke meg! :eeeh:)

Anonymous poster hash: ac724...ad1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...