AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #1 Skrevet 18. august 2014 Jeg skjønner det ikke. Noen som kan forklare meg det? Anonymous poster hash: e6755...ba7
Sphynx Skrevet 18. august 2014 #2 Skrevet 18. august 2014 Jeg vil gifte meg fordi det er en romantisk feiring. Jeg gleder meg til å bli gift.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #3 Skrevet 18. august 2014 Jeg skjønner det ikke. Noen som kan forklare meg det? Anonymous poster hash: e6755...ba7 Det er jo ikke alt man må forstå vet du. Og om du ikke skjønner vitsen, så vil jeg tro at det aldri heller blir noen problemstilling for deg Anonymous poster hash: 009bf...402
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 Du får enkepensjon hvis ekteskapet varer så lenge og ektefellen dør før deg. Anonymous poster hash: a6942...dfc 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #5 Skrevet 18. august 2014 Det er jo ikke alt man må forstå vet du. Og om du ikke skjønner vitsen, så vil jeg tro at det aldri heller blir noen problemstilling for deg Anonymous poster hash: 009bf...402 Enig. At noen ikke forstår det, spiller nok ikke så stor rolle for de som skal gifte seg. Jeg personlig syns det er romantisk, en er mer bundet til hverandre på en måte. Anonymous poster hash: b0fb9...eaa
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 Jeg vil gifte meg fordi det er en romantisk feiring. Jeg gleder meg til å bli gift. Vet du, i gamle dager ble barn som ble født utenfor ekteskapet kalt kjærlighetsbarn. Grunnen var fordi man da hadde hatt sex med noen man virkelig elsket og ikke noen man ble tvunget sammen med som ekteskap ofte var på den tiden. Ikke mye romantikk over å representere det.Anonymous poster hash: dd711...aaa 1
Sphynx Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Vet du, i gamle dager ble barn som ble født utenfor ekteskapet kalt kjærlighetsbarn. Grunnen var fordi man da hadde hatt sex med noen man virkelig elsket og ikke noen man ble tvunget sammen med som ekteskap ofte var på den tiden. Ikke mye romantikk over å representere det.Anonymous poster hash: dd711...aaa LOL ta deg en bolle
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #8 Skrevet 18. august 2014 Vet du, i gamle dager ble barn som ble født utenfor ekteskapet kalt kjærlighetsbarn. Grunnen var fordi man da hadde hatt sex med noen man virkelig elsket og ikke noen man ble tvunget sammen med som ekteskap ofte var på den tiden. Ikke mye romantikk over å representere det.Anonymous poster hash: dd711...aaa Tvangsekteskap foregår jo i aller høyeste grad i dag også. Så da bør vi kanskje slutte å gifte oss fordi noen idioter bruker det negativt? Dårlig argument altså. Anonymous poster hash: 009bf...402
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #9 Skrevet 18. august 2014 Vet du, i gamle dager ble barn som ble født utenfor ekteskapet kalt kjærlighetsbarn. Grunnen var fordi man da hadde hatt sex med noen man virkelig elsket og ikke noen man ble tvunget sammen med som ekteskap ofte var på den tiden. Ikke mye romantikk over å representere det.Anonymous poster hash: dd711...aaa De barna ble også kalt lausunger og sett ned på fordi foreldrene ikke holdt seg til det som var sosialt godkjent, og man mistet muligheten til å gifte seg med noen "respektable" etterpå om barnefar ikke giftet seg med dem. Det du kaller "kjærlighetsbarn" var gjerne en sosial forbannelse, særlig for mødrene. Men det var vel ikke helt temaet her. Anonymous poster hash: 01b56...c74 2
Blådiamant Skrevet 18. august 2014 #10 Skrevet 18. august 2014 Slipper å tenke på å skrive avtaler og testamenter. En trygghet om noe skulle skje rett og slett. 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #11 Skrevet 18. august 2014 Formålet er tydeligvis at menn skal slippe å føle seg undertrykket:http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=862816 Forstå det den som kan.....Anonymous poster hash: 8d581...57d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #12 Skrevet 18. august 2014 - Lovlig forpliktelse. Ekteskap er fortsatt det som binder en sterkere sammen en noe annet. - En ramme rundt det å få barn. Jeg ser ekteskap som starten på en familie, ikke bare et par med barn. - Offentlig feiring av ens forpliktelse. Det er forskjell på å si til hverandre at man vil holde sammen og det å si det til hverandre i en seremoni foran menneskene som betyr noe for en. - Bedre garanti. Samboerskap ryker langt oftere enn ekteskap. De fleste menn har mer krav til en kone enn de har til en samboer. Anonymous poster hash: 7a635...753 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #13 Skrevet 18. august 2014 Jeg kan til en viss grad forstå forlovelse. At man ønsker å være sammen. Jeg føler giftermål blir litt som tvunget samvær? At ved et mulig brudd kan man bare ikke pakke veska si å dra sin vei, men må være separert i et år. Noen her sier de vil føle seg mer bundet til den personen. Føler dere ikke det som om dere blir tjoret fast på hender å føtter i lenker? TS Anonymous poster hash: e6755...ba7 1
Gjest Nori Skrevet 18. august 2014 #14 Skrevet 18. august 2014 Vi ønsket å gifte oss fordi vi ville formalisere forholdet. I tillegg ønsket vi selvsagt å feire og markere vår kjærlighet til hverandre.
Gjest Hummels Skrevet 18. august 2014 #15 Skrevet 18. august 2014 Vitsen med å gifte seg er nok for å kunne bli skilt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #16 Skrevet 18. august 2014 Vitsen med å gifte seg er nok for å kunne bli skilt. Er jo en kjensgjerning at halvparten av alle ekteskap går i stykker, så ser ikke vitsen med å være gift for så å måtte være separert i et år. Bedre å bare gå hvert til sitt uten alt styr. TS Anonymous poster hash: e6755...ba7 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #17 Skrevet 18. august 2014 Vet du, i gamle dager ble barn som ble født utenfor ekteskapet kalt kjærlighetsbarn. Grunnen var fordi man da hadde hatt sex med noen man virkelig elsket og ikke noen man ble tvunget sammen med som ekteskap ofte var på den tiden. Ikke mye romantikk over å representere det.Anonymous poster hash: dd711...aaa Bastarder ble de kalt. Anonymous poster hash: 6beef...7be 2
militærjenta Skrevet 18. august 2014 #18 Skrevet 18. august 2014 Det er økonomisk trygt. Men bortsett fra det ser jeg ikke helt det store. Alt for mange som gir opp ekteskapet likevel.
Kara W Skrevet 18. august 2014 #20 Skrevet 18. august 2014 Først og fremst for å sikre barnas rettigheter. Det er også for å sikre at det rett og slett skal bli vanskeligere å gå fra hverandre. Som en over her skriver så forplikter det mer å love evig troskap foran slekt og venner (og Gud for de som tror) enn å bare love hverandre. Jeg hadde aldri valgt å få barn sammen med en som ikke ville giftet seg med meg. På den annen side hadde det ikke vært like viktig for meg å gifte meg dersom vi ikke skulle ha barn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå