AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #1 Skrevet 18. august 2014 I Europa har det vert tradisjon lenge, og kanskje siden tidenes morgen å ikke drive på med harem, polygami og konkubiner. I dagens samfunn er det forandret, og de fleste kvinner i Norge er eller har vert konkubiner, og de mennene med høyere status har flere partnere, herav en slags seriemonogami eller polygami. Deres harem. Jeg som en Europeer og nordmann, har sett meg lei dette. Nok er nok. Jeg skal ikke være en slags midtøsten mann, med overherrer som dette, og ikke en inca mann. Faen ta disse konkubinene og disse sterke. Skulle vert en revolusjon som kunne tatt seg av de for godt, og fjernet samfunnsstrukturen som gjør det mulig, aka velferdsstaten og et mongo lovverk. Fjern polygamiet nå! Anonymous poster hash: 7c4c2...0e3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #3 Skrevet 18. august 2014 Denne var litt interessant. Ja, det er en viktig problemstilling. Ingen ekte Europeer vil være med på noe slikt som dette lenger. Anonymous poster hash: 7c4c2...0e3 1
Druid Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 I Europa har det vert tradisjon lenge, og kanskje siden tidenes morgen å ikke drive på med harem, polygami og konkubiner. I dagens samfunn er det forandret, og de fleste kvinner i Norge er eller har vert konkubiner, og de mennene med høyere status har flere partnere, herav en slags seriemonogami eller polygami. Deres harem. Jeg som en Europeer og nordmann, har sett meg lei dette. Nok er nok. Jeg skal ikke være en slags midtøsten mann, med overherrer som dette, og ikke en inca mann. Faen ta disse konkubinene og disse sterke. Skulle vert en revolusjon som kunne tatt seg av de for godt, og fjernet samfunnsstrukturen som gjør det mulig, aka velferdsstaten og et mongo lovverk. Fjern polygamiet nå! Anonymous poster hash: 7c4c2...0e3 Hvis du ikke kjenner menneskelig utvikling, historie og samfunnsutviklingen, bør man ikke uttale seg skråsikkert om omfattende og kompliserte temaer. 8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #5 Skrevet 18. august 2014 Hvis du ikke kjenner menneskelig utvikling, historie og samfunnsutviklingen, bør man ikke uttale seg skråsikkert om omfattende og kompliserte temaer. Jeg kjenner godt menneskers utvikling, og polygami har ikke vert en særlig utpreget del av den. Helt siden menneske var bare det vi kan kalle et dyr, har monogami vert det rådende. Samfunnsutviklingen er iallefall feil, og jeg vil nådig være en slave. De sterke burde bli fjernet. Anonymous poster hash: 7c4c2...0e3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 Jeg kjenner godt menneskers utvikling, og polygami har ikke vert en særlig utpreget del av den. Helt siden menneske var bare det vi kan kalle et dyr, har monogami vert det rådende. Samfunnsutviklingen er iallefall feil, og jeg vil nådig være en slave. De sterke burde bli fjernet. Anonymous poster hash: 7c4c2...0e3 På hvilken måte føler du deg som en slave? Kan du gi noen konkrete eksempler på hvem du anser som "de sterke"? Kan ikke du bli "sterk"? Anonymous poster hash: 83007...bac 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 På hvilken måte føler du deg som en slave? Kan du gi noen konkrete eksempler på hvem du anser som "de sterke"? Kan ikke du bli "sterk"?Anonymous poster hash: 83007...bac Jeg er en slave, siden de tar penger av meg, og gir til seg og sine konkubiner. De sterke er en gjeng med umoralske beist, som har gode stillinger og er generelt sett privilegerte med alt. De svake er de under. Jeg vil ikke være en av disse, jeg er en ekte Europeer, ikke en idiot. Anonymous poster hash: 7c4c2...0e3
studerende Skrevet 18. august 2014 #8 Skrevet 18. august 2014 (endret) Jeg kjenner godt menneskers utvikling, og polygami har ikke vert en særlig utpreget del av den. Helt siden menneske var bare det vi kan kalle et dyr, har monogami vert det rådende. Samfunnsutviklingen er iallefall feil, og jeg vil nådig være en slave. De sterke burde bli fjernet. Anonymous poster hash: 7c4c2...0e3 Ok, nå har du tydeligvis forlest deg litt på Elliot Rodger. Om du vil få deg noe, så får du utvikle noen positive egenskaper som gjør at damer blir interessert og om du vil tjene penger så får du se til å gjøre en jobb eller tilby en tjeneste som folk vil betale for. Verre er det ikke! Men jeg ser at det selvfølgelig krever mindre av deg å klage over at verden er urettferdig på internett. Det har den alltid vært og det gir like mye mening å klage over dette som å klage over at tyngdekraften får ting til å falle Endret 18. august 2014 av studerende 9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #9 Skrevet 18. august 2014 Ok, nå har du tydelig vis forlest deg litt på Elliot Rodger. Om du vil få deg noe, så får du utvikle noen positive egenskaper som gjør at damer blir interessert og om du vil tjene penger så får du se til å gjøre en jobb eller tilby en tjeneste som folk vil betale for. Verre er det ikke! Men jeg ser at det selvfølgelig krever mindre av deg å klage over at verden er urettferdig på internett. Det har den alltid vært og det gir like mye mening å klage over dette som å klage over at tyngdekraften får ting til å falle Vel, den har ikke vert urettferdig på dette området, og selv om verden har vert urettferdig før. Trenger den ikke å være det nå. Jeg har heller ikke lest noe om Elliot Rodger. Jeg håper bare flere blir lei og bruker mye tid på å ødelegge for dere andre, og generelt forandre samfunnet. Tror du virkelig at slike som meg og sikkert andre er så lette å hanskes med? Anonymous poster hash: 7c4c2...0e3
studerende Skrevet 18. august 2014 #10 Skrevet 18. august 2014 Vel, den har ikke vert urettferdig på dette området, og selv om verden har vert urettferdig før. Trenger den ikke å være det nå. Jeg har heller ikke lest noe om Elliot Rodger. Jeg håper bare flere blir lei og bruker mye tid på å ødelegge for dere andre, og generelt forandre samfunnet. Tror du virkelig at slike som meg og sikkert andre er så lette å hanskes med? Anonymous poster hash: 7c4c2...0e3 Jo, det har alltid vært folk med mindre ressurser enn andre, noen folk har alltid hatt elskere/elskerinner og noen mennesker har til en hver tid i et hvert samfunn gått i graven som jomfru. Deal with it. Her er en artikkel jeg synes du burde lese og ta inn over deg. http://www.cracked.com/blog/6-harsh-truths-that-will-make-you-better-person/ Jeg tror virkelig du har behov for det. 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #11 Skrevet 18. august 2014 Jeg vil gjerne vite hva du mener at man i praksis kan gjøre (konkret) for å stanse seriemonogami?Anonymous poster hash: 83007...bac
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #12 Skrevet 18. august 2014 Jo, det har alltid vært folk med mindre ressurser enn andre, noen folk har alltid hatt elskere/elskerinner og noen mennesker har til en hver tid i et hvert samfunn gått i graven som jomfru. Deal with it. Her er en artikkel jeg synes du burde lese og ta inn over deg.http://www.cracked.com/blog/6-harsh-truths-that-will-make-you-better-person/ Jeg tror virkelig du har behov for det. Hvorfor? Hva har jeg å tape på å gjøre noe med problemer? Du tror det at alle mennesker er som deg, og bare godtar nonsens. Der tar du 100% feil. Deal with that. Jeg blir bare forundret over måten noen forventer at folk skal ta ting, men det er vel derfor de privilegerte har laget et samfunn som de har, og forventer at de andre bare skal godta det. Der tar de 100% feil, og jeg håper de får smake medisinen sin. Anonymous poster hash: 7c4c2...0e3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #13 Skrevet 18. august 2014 Jeg vil gjerne vite hva du mener at man i praksis kan gjøre (konkret) for å stanse seriemonogami?Anonymous poster hash: 83007...bac Fjerne velferdsstaten og selvsagt ha strengere lover når det kommer til å ta vare på ungene. Helst gjøre det ulovlig å skille seg og gifte seg på ny. Anonymous poster hash: 7c4c2...0e3
PeeWee Skrevet 18. august 2014 #14 Skrevet 18. august 2014 Jo, det har alltid vært folk med mindre ressurser enn andre, noen folk har alltid hatt elskere/elskerinner og noen mennesker har til en hver tid i et hvert samfunn gått i graven som jomfru. Deal with it. Ja, men andelen som gikk i graven som jomfru var betydelig mindre i den perioden den vestlige verden virkelig var kristen. Rundt 1900 var for eksempel andelen menn som aldri ble gift på noen få prosent, den er langt høyere idag.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #15 Skrevet 18. august 2014 Ja, men andelen som gikk i graven som jomfru var betydelig mindre i den perioden den vestlige verden virkelig var kristen. Rundt 1900 var for eksempel andelen menn som aldri ble gift på noen få prosent, den er langt høyere idag. Akkurat Det var som om vi tapte en krig. Jeg trodde vi vant II verdenskrig. Anonymous poster hash: 7c4c2...0e3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #16 Skrevet 18. august 2014 Ja, men andelen som gikk i graven som jomfru var betydelig mindre i den perioden den vestlige verden virkelig var kristen. Rundt 1900 var for eksempel andelen menn som aldri ble gift på noen få prosent, den er langt høyere idag. Så pussig at dette skulle sammenfalle med den tiden da kvinner var nødt til å gifte seg for å overleve?Anonymous poster hash: 55715...f53 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #17 Skrevet 18. august 2014 Så pussig at dette skulle sammenfalle med den tiden da kvinner var nødt til å gifte seg for å overleve?Anonymous poster hash: 55715...f53 Men i dag er det jo så mange skilsmisser og slikt, og seriemonogami. Jeg vil ikke tro at det er noe bedre i dag, og uansett handler det jo om at damer gjerne velger de de føler er best (ikke for å forvirre med at de er det), og da velger mange de samme. Noe som igjen fører til at færre menn blir gift, og flere skilsmisser blant de andre. Altså kvinnene blir konkubiner i de privilegerte sitt harem. Det er jo neppe slik at damene hadde vert noe mindre lykkelig med en monogam mann, som ikke var en del en denne andre klubben. Anonymous poster hash: 7c4c2...0e3
PeeWee Skrevet 18. august 2014 #18 Skrevet 18. august 2014 Så pussig at dette skulle sammenfalle med den tiden da kvinner var nødt til å gifte seg for å overleve?Anonymous poster hash: 55715...f53 Jeg ga ingen dom over forholdene da. Bare viser til at andelen menn som ble gift var mye høyere tidligere enn idag, uten å nekte for at dette også betydde dårligere forhold for svært mange kvinner.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #19 Skrevet 18. august 2014 Men i dag er det jo så mange skilsmisser og slikt, og seriemonogami. Jeg vil ikke tro at det er noe bedre i dag, og uansett handler det jo om at damer gjerne velger de de føler er best (ikke for å forvirre med at de er det), og da velger mange de samme. Noe som igjen fører til at færre menn blir gift, og flere skilsmisser blant de andre. Altså kvinnene blir konkubiner i de privilegerte sitt harem. Det er jo neppe slik at damene hadde vert noe mindre lykkelig med en monogam mann, som ikke var en del en denne andre klubben. Anonymous poster hash: 7c4c2...0e3 Så løsningen på at for få menn blir gift, er å tvangsgifte dem med kvinner som egentlig ikke vil ha dem? Hvordan blir det noe bedre? Det er ikke kvinnene som representerer problemet her, men at menn sutrer i stedet for å handle. Siden jeg er mann selv, så tror jeg at jeg kan få lov til å si det. Men du vil kanskje heller ha arrangerte ekteskap?Anonymous poster hash: 55715...f53 3
Ramona Skrevet 18. august 2014 #20 Skrevet 18. august 2014 Fri vilje har ingenting med å være priviligert å gjøre. Kvinner velger andre menn enn deg. Vil du bli valgt,må du endre på et par ting. Penger er det siste av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå