Gjest Anonym for øyeblikket Skrevet 2. juli 2004 #1 Skrevet 2. juli 2004 Min kjære og jeg gikk gjennom hans gamle foto albummer der det va bilder av hans fortid og hans ekser. Til min store forskrekkelse oppdaget jeg at en av hans ekser var skrekkelig lik meg. Langt mørkt hår, krøller og nesten ett speilbilde lignende ansikt. Eneste merkbare forskjellen var at hun hadde tindrende blå øyne, mens jeg har brune. Og da kom jeg på en gang han sa at det var merkelig å tenke på at han skulle bli sammen med en jente med brune øyne, og en annen gang han sa at det kunne vært artig å sett meg med blå linser..... Kjenner bare hvordan jeg koker innvendig :cry: Elsker han enormt og vil så gjerne dele livet med han. Noen råd om hvordan jeg bør gå frem, evnt konfrontere han med mine mistanker om at han fremdeles elsker henne? Klem fra meg
Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2004 #2 Skrevet 2. juli 2004 Hvis eksen ligner på deg, kan det være at han liker mørkhårede kvinner. Og det jo du - altå han har falt for deg! Se for deg: Du har en eks, som du likte godt. Forholdet tar slutt og du går videre. Eksen var feks blond og med blå øyne (som du kanskje liker). Du går videre og faller for en ny gutt. Han er også blond, men med grønne øyne. En dag sier du at det hadde vært fint å se ham med blå øyne. Tror du selv at det hadde vært fordi du ville han skulle ligne eksen? Trolig ikke! Legg sånne "sjalusifølelser" vekk! De kun skader deg og forholdet. Det er deg han er sammen med nå og deg han vil være sammen med nå. Vi lever ikke i fortiden, men i fremtiden - husk det!
Gjest Fast gjest Skrevet 2. juli 2004 #3 Skrevet 2. juli 2004 Ja, det er "deg han er sammen med nå". Men akkurat den replikk-linjen er da også typisk menn å si. Jeg liker ikke den linja der...At de aldri kan si noe mer enn det.. For menn flest kan ikke love bort så mye mer enn "nuet". Og mange av dem vil ikke forplikte seg til 1. Jeg synes det er merkelig at han sier athan vil se deg med en annen øyefarge. En mann som er forelsket burde da like ekstra godt den øyefargen du faktisk har! ?
Anki1971 Skrevet 2. juli 2004 #4 Skrevet 2. juli 2004 Klarer ikke helt å skjønne hva du blir sint for jeg da ... At han har vært sammen med ei som var veldig lik deg må da bare bety at han syns dere begge er pene...? Men jeg fatter ikke helt hvorfor han sier at han vil se deg med blå øyne da ...
Gjest Kajsa-krabat Skrevet 2. juli 2004 #5 Skrevet 2. juli 2004 Jeg og min kjæres eks er og skrekkelig like hverandre...men jeg ser det slik at han liker den typen utseende, altså feks. blonde jenter. Selv foretrekker jeg jo høye menn og liker godt brune øyne (noe min eks hadde), kunne godt tenkt meg å se min kjære med brune linser...ikke fordi han skal minne meg om min eks men rett og slett fordi jeg syntes det er noe av det fineste jeg vet! Liker og godt når menn har kort hår i nakken, det hadde og min eks men det er jo ikke derfor jeg liker det, det bare er slik! Dersom du ikke merker noe mer på din kjære enn at han sagt dette så tror jeg ikke du har så stor grunn til bekymring, kanskje han ikke har tenkt over det i det hele tatt.. Men samtidig må du huske på at det er du som er en del av det forholdet og du som må kjenne på magefølelsen din...snakk med han da vel, sikker på at det ordner seg! Klem
Undrende mann Skrevet 2. juli 2004 #6 Skrevet 2. juli 2004 Ja' date=' det er "deg han er sammen med nå". Men akkurat den replikk-linjen er da også [b']typisk menn å si. Jeg liker ikke den linja der...At de aldri kan si noe mer enn det.. For menn flest kan ikke love bort så mye mer enn "nuet". Og mange av dem vil ikke forplikte seg til 1. Det var da voldsomt til generalisering !!! Høres ut som om du har noen dårlige erfaringer, kanskje mange, men det blir veldig feil å ta alle under én kam. Hvis det er så at det er din erfaring med "alle menn" bør du kanskje spørre deg selv hvorfor akkurat du ender opp med så mange av det slaget..... Så til trådstarteren: Jeg syns det høres ut som om han liker din type. Og det kan du jo ta til din fordel. Akkurat det med linsene er kanskje litt rart, men er det egentlig så mye verre enn at noen jenter (ikke "alle" eller "jenter flest") gir uttrykk for at de ønsker å se ham med en anne frisyre eller andre klær? Hvis du syns dette er et problem bør det vel være kurant å spørre om han føler seg ferdig med tidligere forhold eller om det fremdeles er noen følelser der. Hvorfor tok det slutt? Ble han vraket eller var det hans valg? Det kan vel kanskje også gi deg en pekepinn.... Men det beste er åpen og ærlig kommunikasjon. Selv om jeg ikke hadde gitt uttrykk for noe lignende fikk jeg spørsmål av min kjæreste om jeg var ferdig med tidligere forhold eller om jeg fremdeles hadde følelser for noen. Syns det var helt greit å få et slikt spørsmål. Hvis han er glad i deg har han vel ikke noe å skjule. Og det viktigste er vel ikke om han fremdeles kan kjenne at andre har betydd noe i livet hans, men om det er sammen med deg han helt og fullt har valgt å gå framtiden i møte. Til slutt vil jeg vel bare si at ikke la dine følelser for ham gjøre deg blind. Hvis dette virkelig er et problem for deg blir det sikkert ikke mindre med tiden. Da er det bedre å finne ut om det er noen vits i å fortsette enn å bli skikkelig skuffet når følelsene har fått vokse seg enda sterkere. Lykke til
Gjest gjesta Skrevet 3. juli 2004 #7 Skrevet 3. juli 2004 Jeg har oppdaget hvilken type kvinner samboer faller for Han har hatt to alvorlige forhold før meg og begge to er lik meg i kroppsbygning etc. Jeg bare smiler av det. Ikke lag problemer av dette.
Gjest 1111 Skrevet 3. juli 2004 #8 Skrevet 3. juli 2004 Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet. kjæresten din liker mørkhårede kvinner med blå øyne, og så? kjæresten min liker lave brunetter, og både jeg og eksen hans er det, men jeg blir da ikke sint av den grunn.
Gjest Hillary.. Skrevet 3. juli 2004 #9 Skrevet 3. juli 2004 Konfrontere han? Er du sprø? Mange har en tendens for (ubevisst) å falle for samme type mennesker, det går jo frem av denne tråden også. Jeg vet at jeg faller for menn med en bestemt type utseendet ...og det ubevisst. Kanskje han synes det er litt komisk at du er så lik eks'en.
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2004 #10 Skrevet 3. juli 2004 Synes det var underlig at han gjerne ville se deg med en annen øyenfarge. Ellers må det vel bare være tilfeldig at exen likner på deg.
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #11 Skrevet 5. juli 2004 Dette høres veldig kjent ut. Slik er det med min mann også, bortsett fra at jeg ikke passer inn i bildet. Han liker små mørke damer og hans eks er det. Alle fine damer han kommenterer på TVn er også mørke. Han liker dem slik. Men jeg er blond. Har langt lyst hår og blå øyne. Har mang en gang irritert meg over dette, men vet han elsker meg, så da kan jeg leve med det. Det er personligheten det kommer an på, ikke utseendet.
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #12 Skrevet 5. juli 2004 En som jeg kjenner har en tendens til å finne gifte menn. Flere ganger har hun sett at hun er en yngre utgave av konene. Tror derfor at disse mennene virkelig elsker sine koner, men at forholdene trenger litt innsprøyting. Dermed finner de en "dobbeltgjenger" som kan freshe opp litt. Slik kan det også være med din eks. Kanskje hun forlot ham og han ønsker en erstatter..
Timian Skrevet 5. juli 2004 #13 Skrevet 5. juli 2004 Jeg er helt enig med de andre her, og tror kjæresten din liker brunetter! Jeg ville heller ikke reagert på det med fargede linser! Har du aldri tenkt tanken selv? På å prøve andre farger, mener jeg? Selv kjæresten min har nevnt at det kunne vært gøy å se hvordan jeg ser ut med den og den fargen på øynene! Jeg tolker det som at kjæresten er veldig fascinert av DEG og gjerne vil forske ut flere sider ved deg.. Hilsen den evige optimisten..
Gjest Fraggel Skrevet 5. juli 2004 #14 Skrevet 5. juli 2004 I alle dager... Dette virker en smule paranoid.
Gjest Anonymous Skrevet 6. juli 2004 #15 Skrevet 6. juli 2004 Min mann liker store pupper, og kommenterer dette, eksen hans har store pupper - men det har ikke jeg - sukk Men han elsker MEG
Gjest Lilleulv Skrevet 6. juli 2004 #16 Skrevet 6. juli 2004 Må innrømme at jeg hadde reagert selv jeg :oops: Hadde nok nevnt det... Hun var jo helt lik meg, hadde jeg sagt. Men ikke konfrontert han i en sinna tone liksom. Jeg har spurt min om han liker blondiner siden alle han har vært sammen med har vært lyshåra, og det innrømte han. Men ellers er jo jeg veldig forskjellig fra hans eks-kjærester... Hadde jeg vært klin lik hans eks, så hadde jeg nok spurt han om det var fordi han likte henne så godt at han ville ha ei som var lik, om det hele er helt tilfeldig eller om han rett og slett liker en type utseende... Så enkelt som det rett og slett fordi jeg hadde vært nysgjerrig på det...
Gjest orca72 Skrevet 6. juli 2004 #18 Skrevet 6. juli 2004 Jeg faller for en type mannfolk og kjenner igjen mannne min i eksen min (og faren min, men det går på personligheten ) Jeg ligner litt på eksen til mannen min Angående øyenfarge; har han sagt det i forbifarten en gang, eller er det et sterkt ønske han har?
Gjest GreenSky Skrevet 6. juli 2004 #19 Skrevet 6. juli 2004 Tja, og jeg pleier å falle for høye, blonde fyrer, når jeg tenker meg om.
Gjest Anonymous Skrevet 6. juli 2004 #20 Skrevet 6. juli 2004 hehe....eksen min kom drassende forbi meg med nydama si her en dag...Hun var prikk lik meg i både koppsbygning, hårfasong, og farger.....Den eneste forskjellen var at hun hadde MYE sminke klint i ansiktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå