AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #1 Skrevet 18. august 2014 Vi har ikke mulighet til å ha sex gjennom hele syklusen, og jeg har derfor tenkt å kjøpe el-tester. Det er snakk om å gjøre det kun en mnd, for å finne ut når i syklusen jeg har eggløsning, for syklusen er stort sett regelmessig. Da vet jeg ca til de neste mnd. Er det slik at jeg bør teste hver dag etter mensen, til jeg evt får positivt resultat? Og positivt resultat betyr at eggløsning er pågang? Altså at man bør ha sex fra man får positivt resultat, og feks en ukes tid for være sikker?Anonymous poster hash: aa56e...e90
Lulilelu Skrevet 18. august 2014 #2 Skrevet 18. august 2014 Eggløsningen skjer normalt på ca dag 14 i syklusen. Så jeg vil anbefale deg å teste fra ca dag 9 eller 10 frem til 16 eller 17. Når hormonnivået stiger så blir testen sterkere. Det regnes som en positiv test når teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Man kan ha positiv test i flere dager. Når testen blir negativ igjen så betyr det at egget har sluppet. Etter det lever egget i 1 døgn. Etter første positive test så vil jeg anbefale å teste både morgen og kveld, siden egget kan slippe når som helst. Sæden kan normalt leve i 3 dager (noen 1 og noen 5). Så for best mulig sjanse så bør man ha sex rett før testen blir positiv, når testen er positiv og rett etter testen blir negativ. Da får man med seg alle stadiene av sædens levetid i tillegg til de trege og de raske
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #3 Skrevet 18. august 2014 Eggløsningen skjer normalt på ca dag 14 i syklusen. Så jeg vil anbefale deg å teste fra ca dag 9 eller 10 frem til 16 eller 17. Når hormonnivået stiger så blir testen sterkere. Det regnes som en positiv test når teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Man kan ha positiv test i flere dager. Når testen blir negativ igjen så betyr det at egget har sluppet. Etter det lever egget i 1 døgn. Etter første positive test så vil jeg anbefale å teste både morgen og kveld, siden egget kan slippe når som helst.Sæden kan normalt leve i 3 dager (noen 1 og noen 5). Så for best mulig sjanse så bør man ha sex rett før testen blir positiv, når testen er positiv og rett etter testen blir negativ. Da får man med seg alle stadiene av sædens levetid i tillegg til de trege og de raske Takk for bra svar! Hvis vi da har sex annenhver dag ved første utslag på test (selv om det er svakere enn kontrollsteken), så bør det vel være bra? Og feks ha sex annenhver dag i en uke. Så kan jeg at en test på slutten av den uken for å se at testen ikke er positiv lenger, for å være sikker at vi ikke bør ha sex lenger? Vi har uansett sex utenom, men ikke da så ofte.. Som jeg forstår det da, så betyr det at ved utslag på testen så er el pågang, og det holder sånn sett. Da vet vi at vi bør hoppe i høyet Anonymous poster hash: aa56e...e90
Lulilelu Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 Takk for bra svar! Hvis vi da har sex annenhver dag ved første utslag på test (selv om det er svakere enn kontrollsteken), så bør det vel være bra? Og feks ha sex annenhver dag i en uke. Så kan jeg at en test på slutten av den uken for å se at testen ikke er positiv lenger, for å være sikker at vi ikke bør ha sex lenger? Vi har uansett sex utenom, men ikke da så ofte.. Som jeg forstår det da, så betyr det at ved utslag på testen så er el pågang, og det holder sånn sett. Da vet vi at vi bør hoppe i høyet Anonymous poster hash: aa56e...e90 Teststreken skal alltid være der bare at den er svak, men du vil ofte kunne se når den blir sterkere ved å legge de ved siden av hverandre. Hvis du ikke er en av de der det skjer veldig fort og du faktisk går glipp av hele streken, hehe. Det kan kan skje. Hvis du bare har tenkt å teste 1 mnd for å finne ca tid så ville jeg begynt å ha sex annenhver dag 1-2 dagen før testen begynte å bli sterkere. Det mest vanlige er at testen blir litt sterkere kvelden før (ja du skal teste på kvelden) for å så være positiv innen neste neste kveld, og negativ igjen 0,5-1,5 dager etterpå. Når du først har fått en nesten positiv eller positiv test så ville jeg absolutt fortsatt å teste hver dag for å faktisk vite når eggløsningen er. Den kan skje alt fra samme dag til 5 dager etter positiv test. . Hvis du vil bruke minst mulig testen pga av prisen, så finnes det billige tester på nettet. Jeg kjøper på ebay men hvis du ikke er komfortabel med det så finnes det norske sider: http://www.billige-tester.no/index.php http://www.babyplan.no/ Strimmel er billigst og like god som staver. Det er faktisk en strimmel inni stavene Men husk at selv om eggløsning skjer den dagen den mnd så kan den fint komme en annen dag neste mnd. Så det er lurt å teste i 3-4 mnd for å danne seg en graf og finne gjennomsnittet.
Essie_ Skrevet 18. august 2014 #5 Skrevet 18. august 2014 Jeg vet at det ikke er det du spør om, men jeg vil tipse deg om å lese litt om basaltemperatur-måling. Det er kanskje litt mer pes enn å tisse på en pinne, men billigere, og mer pålitelig om målet er å bli kjent med syklusen din. Lykke til med prøving uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå