Gå til innhold

Til dere med B12 mangel

Fremhevede innlegg

Skrevet

og som får sprøyte - husker dere hvilken måleverdi dere hadde ? Er den mye lavere enn referanseverdien ?

Grunnen til at jeg spør er at jeg ligger lavt men innenfor ref.verdi. Har fått beskjed om å spise kosttilskudd - vil ellers passe på å spise riktig mat. hvor lavt skal det være før man må ta sprøyter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror min måleverdi var 140.Har begynt på medisin/tabletter.

Skrevet

Jeg lå under ref.verdien da jeg hadde B12-mangel. Husker dessverre ikke måleverdien! Fikk det pga. dårlig kosthold... Var fryktelig trøtt, slapp og noe kvalm. Jeg fikk sprøyter, det hjalp godt etter en stund. Tror fortsatt jeg ligger lavt, men ikke for lavt. Mener å ha hørt at det er stor forskjell på hva som er normalt for den enkelte.

Skrevet

Jeg hadde b12 mangel, den lå langt under normalen første gang jeg målte..men andre gangen så hadde den gått opp igjen. Jeg var trøtt og svimmel, besvimte et par ganger også

Skrevet

Jeg har også hatt B12 og B6 vitaminmangel (henger ikke de sammen med folsyre?). Lå under referanseverdien med ca 5 uten at jeg husker hva referanseverdien var. Legen sa at det var så lite under at det ikke var noen vits å gjøre noe med.

Men mangel av disse vitaminene ligger til famlien tror jeg (hvis det er mulig da, at vi ikke tar de opp like godt som vi burde mener jeg). Kan huske at min mor så lenge jeg har levd har blitt prakket på disse vitaminene. Kan få alvorlige sinnslidelser uten.. Og det har hun også forøvrig slitt med.

Dessuten har mine søstre også slitt litt med mangel på disse vitaminene.. Var litt kritisk da hun ene fant ut at hun ville ha barn, men ble en periode frarådet å prøve inntil hun hadde fått opp verdiene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...