Gå til innhold

Gjestegave eller ei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal dere gi til de som kommer i bryllupet deres? Ser dette er mer og mer vanlig. Vi blir over 130 stk, så kan ikke være alt for dyrt. Har dere tips? :-)

Anonymous poster hash: 7025e...3f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal dere ha kaffegjester eller betalbar? Hvis det er tilfellet syns jeg absolutt ikke gjestegave skal prioriteres.

• Liker 2
Skrevet

Hvis gjestene får mat og drikke, så holder det. Og hvis de ikke får det, så bør du i hvert fall droppe gjestegaver.

• Liker 4
Skrevet

Har planer om å legge ved en liten pose med drops sammen med bordkortene

Skrevet

Har planer om å legge ved en liten pose med drops sammen med bordkortene

Hvorfor det? Tror du f.eks. mannfolkene setter pris på å gå med en pose med klissete drops i bukselommen resten av kvelden?

• Liker 3
Skrevet

Er alle gjestene invitert til middagen?

Er det fri bar?

Altså: Hvis alle gjestene er middagsgjester og kan kose seg med hele bryllypet, mat, drikke - da synes jeg at du kan vurdere en liten gjestegave hvis du liker sånne ting.

Generelt synes jeg at gjestegaver, dokurver og annet nymotens amerikansk-inspirerte greier, er helt ok dersom man har råd til det - etter å ha betalt for de grunnleggende tingene som hører med i et selskap. Jeg har vært i et bryllup der det var både det ene og det andre av "amerikansk fjas" i matchende farger. Og mange av gjestene ble sure da vi måtte betale for drikke. Heller vin enn rosa drops, for å si det enkelt.

Anonymous poster hash: cc780...5ee
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor det? Tror du f.eks. mannfolkene setter pris på å gå med en pose med klissete drops i bukselommen resten av kvelden?

Jeg har hvert i bryllup før der alle satt pris på det. Så om det blir drops eller sjokolade er det samme. Men er ikke snakk om å gå rundt med det i lommene heller... Det er mer snakk om noe søtt som man kan hive innpå når man kommer til lokale.

Skrevet

Man går jo normalt ikke til bords før man uansett skal spise og hvis gjestegaven da ligger sammen med bordkortene, så faller jo det poenget bort. Hvis gjestene av en eller annen grunn må vente en stund på brudeparet/maten, så bør man servere snacks eller lignende i mellomtiden. Ikke fargekoordinerte drops.

Og som det ble nevnt over her, så bør du for all del unngå det hvis du skal ha kaffegjester og/eller betaling i baren.

• Liker 4
Skrevet

Man går jo normalt ikke til bords før man uansett skal spise og hvis gjestegaven da ligger sammen med bordkortene, så faller jo det poenget bort. Hvis gjestene av en eller annen grunn må vente en stund på brudeparet/maten, så bør man servere snacks eller lignende i mellomtiden. Ikke fargekoordinerte drops.

:-) Mulig du har dårlig erfaring med å få snop mens du sitter til bords? Legger det i lommen og blir klissete?

Jeg var nettopp i et bryllup der de hadde lagt et lite kremmerhus med sjokolade ved hver tallerken. Jeg spiste i allefall opp mitt, og det gjorde de ved siden av også. Det er jo alltid litt ventetid i bryllup. mange taler, og mye som skjer, jeg setter i allefall pris på en slik oppmerksomhet. Er jo ikke verre enn at man kan la være å smake om man ikke er så glad i sjokolade/drops.

Anonymous poster hash: 1eec9...0e1

Skrevet

Hvis du syns sånt dill er koselig så kjør på. Syns du det er pes så dropp det :)

Jeg syns alt sånn er kjempe gøy å ordne med i forkant og vi hadde det da vår eldste konfirmerte seg i våres. En liten organzapose med to innpakkede konfekter til hver. Hadde festet ett kort på posene hvor det sto "Tusen takk for at du ble med å feire dagen min. Hilsen ....." De fleste fant plassene sine en stund før vi gikk til bords og spiste sjokoladene da - andre spiste dem etter maten til kaffen.

(Til barna hadde vi Smarties i posene istedenfor konfekt).

(Jeg kjøpte organzaposene på Ebay, kartong til kortene på Panduro og sjokolade i godtebutikken på Svinesund.)

Skrevet

Som gjest synes jeg det er koselig å få f.eks. sjokolade, så om du ikke har spart på mat og drikke til gjestene, er det bare en hyggelig gest :)

Anonymous poster hash: c0b06...09b
Skrevet

Jeg synes det fremstår billig med alle disse ebay jalla jalla rekvisittene som ofte gjestegaver er.

Bruk pengene smart! Bruk pengene på noe helt annet.

• Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet

om det er en liten sjokolade eller slikt er det greit, er det gave som ikke er spiselig OG som har brudeparets monogram; no no

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...