AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #1 Skrevet 18. august 2014 Jeg er 30 år, kjæresten er 35. Vi har vært sammen i 2 år og jeg føler det er på tide å ta neste skritt i forholdet. Har faktisk spurt ham for ikke så lenge om barn. Han sa han ønsker seg minst ett og forstår han må begynne å tenke på det snart. Spurte om jeg har fått barneønsket allerede. Ja, sa jeg. Videre snakket vi ikke. Hvor lang tid tror dere det tar til menn blir klare? Hvor langt tid tok det deres menn å komme "ditt" når det gjelder barn og familie? Anonymous poster hash: 2a74d...35f
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #2 Skrevet 18. august 2014 To år er ikke så lenge å ha vært sammen før en graviditet. Men i den alderen har man jo ikke så god tid. Jeg begynte å 'bearbeide' min samboer da vi begge var ca 30. Jeg sa rett ut at han måtte ta en avgjørelse raskt, fordi jeg som kvinne ikke hadde tid til å vente på ham. Ville han ikke ha barn med det første, måtte jeg finne en annen. Vi er nå 34 år begge to, og har to barn. Vært sammen i snart ti år.Anonymous poster hash: 0c06c...36f
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #3 Skrevet 18. august 2014 Vi hadde bare vært sammen i 6 mnd. når jeg ble uplanlagt gravid (var 26 år), fikk en sønn og nesten 12 senere er vi fortsatt sammen. Så det er ikke alltid det har noe å si hvor lenge man har vært sammen før barnet kommer. Dere kan jo bli enige om at innen f.eks to år så skal du være gravid, er jo ikke alle som blir gravide ved første forsøk. Anonymous poster hash: 36563...d86
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 Sier dere at dere elsker hverandre? Mange menn føler at de må være 100% sikker på et ja før de spørr.Anonymous poster hash: 687f1...f48
Puny Skrevet 18. august 2014 #5 Skrevet 18. august 2014 Jeg tror ikke det hjelper å ha vært sammen i 2 eller 7 år man blir ikke mer eller mindre sikker av den grunn. Skjønner godt at du vil ha barn. Snakk med han om det uten å mase...
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 Sier dere at dere elsker hverandre? Mange menn føler at de må være 100% sikker på et ja før de spørr.Anonymous poster hash: 687f1...f48 For å være ærlig, så har jeg aldri sagt jeg elsker ham... Må vel starte der, ja. TS Anonymous poster hash: 2a74d...35f
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Snakk med han om det uten å mase... Jeg har aldri mast. Bare spurte om han har lyst på barn en gang og i så fall hvor mange. Snakket ikke om tidsrammene eller noe slikt. Tok opp tema for 2 uker siden og tror det blir for voldsomt å snakke om det igjen nå. Han har møtt foreldrene mine i august og jeg ble kjent med hans også (de bor i utlandet), så jeg føler forholdet blir mer seriøst av den grunn også. TS Anonymous poster hash: 2a74d...35f
Zevs Skrevet 18. august 2014 #8 Skrevet 18. august 2014 For å være ærlig, så har jeg aldri sagt jeg elsker ham... Må vel starte der, ja. TS Anonymous poster hash: 2a74d...35f Gjør du det da?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #9 Skrevet 18. august 2014 Gjør du det da? Nei. Jeg sier det når han sier først. Men sånt som det er nå, så tviler jeg på om disse tre ordene forandrer noe som helst. Jeg ser jo bekreftelse i hans oppførsel og holdninger. Han kan vel si det samme om meg. Er det viktig å erklare sin kjærlighet for at en mann skal få barn med deg eller fri? TS Anonymous poster hash: 2a74d...35f
Zevs Skrevet 18. august 2014 #10 Skrevet 18. august 2014 Nei. Jeg sier det når han sier først. Men sånt som det er nå, så tviler jeg på om disse tre ordene forandrer noe som helst. Jeg ser jo bekreftelse i hans oppførsel og holdninger. Han kan vel si det samme om meg. Er det viktig å erklare sin kjærlighet for at en mann skal få barn med deg eller fri? TS Anonymous poster hash: 2a74d...35f Du skrev at du ikke forteller ham at du elsker ham. Jeg lurte på om du gjorde det. Elsker ham. 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #11 Skrevet 18. august 2014 Du skrev at du ikke forteller ham at du elsker ham. Jeg lurte på om du gjorde det. Elsker ham. Dette er det viktigste spørsmålet du må fortelle deg selv.Anonymous poster hash: 687f1...f48
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #12 Skrevet 18. august 2014 Selvfølgelig elsker jeg mannen jeg vil gifte meg med og få barn sammen med. Jeg vil jo ikke få barn bare for å få barn. Det er HANS barn og HAN selv jeg vil ha i livet mitt. TS Anonymous poster hash: 2a74d...35f
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #13 Skrevet 18. august 2014 Selvfølgelig elsker jeg mannen jeg vil gifte meg med og få barn sammen med. Jeg vil jo ikke få barn bare for å få barn. Det er HANS barn og HAN selv jeg vil ha i livet mitt. TS Anonymous poster hash: 2a74d...35f Men hvorfor sier du ikke at du elsker han da? Skal du bare vente med å si det før han har sagt det? Synes det er barnslig oppførsel. Elsker du mannen så sier du det! Anonymous poster hash: 92e59...f5e
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #14 Skrevet 18. august 2014 Dere trenger ikke tilbringe årevis sammen for å planlegge barn. Selvsagt skal en mann vite at en kvinne er den rette, men det tar faktisk ikke altfor lang tid å finne ut av - de fleste vet det etter to år om det er riktig. Det handler mest om riktig livsfase. Og ettersom dere begge er over 30 er det gitt at den type ting kommer opp ganske raskt. Dere er også voksne mennesker som (forhåpentligvis) vet hva dere vil ha i livet. Hvorvidt man overhodet vil ha barn og ca. når kan jo også avkreftes tidlig i forholdet. Anonymous poster hash: 8ed52...832
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå