Gå til innhold

Venninner som egentlig ikke er venninner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trenger litt veiledning og tips fra utenforstående når der kommer til mitt forhold til en av mine nærmeste venninner. Jeg kunne ha skrevet en stil om dette, men skal prøve å korte det ned så godt jeg kan. Jeg vil derfor bare vite hvordan dere ville beskrive en vennine/ bestevenninne med følgene væremåter:

Tar stadig kontakt men snakker bare om seg selv. Bryr seg ikke mye om hva som skjer i livet mitt, mens jeg gir råd på råd og har alltid vært en støttespiller i hennes dramatiske hverdag.

Lever ett dobbeltspill: hun virker utrolig reflektert og fornuftig for andre, men med en gang jeg har henne på egenhånd er hun helt motsatt. Hun tørr ikke å innrømme feil, og fordiom jeg vet sannheten så lyver hun forann meg og andre for å sette seg selv i bedre lys.

Hun er utrolig opptatt av de ytre faktorer! Utseende er det som betyr mest i hennes øyner. Hun har også gått så langt at hun har tatt flere kosmetiske operasjoner for å bli mer attraktiv. Kommenterer noen dette, forsvarer hun seg med løgn og at hun er helt naturlig samtidig som hun rakker ned på andre som har gjort liknende inngrep.

Hun klarer ikke å være alene, og når min samboer er vekkreist ber hun om å dele seng med meg.

Når vi er med hverandre (bare vi to) sitter hun med mobilen når jeg snakker og tar selfies, eller tekster med noen andre. Dette skjer ikke når vi er flere venninner, for da er hun "den fornuftige".

Hun liker ikke mine andre venninner, og er heller ikke interessert til å bli kjent med dem. Det er akkurat som om hun blir sjalu når jeg er med dem og ikke henne, og snakker ofte "taktisk" dritt om dem. Hun har også humørsvingninger: hun er ofte deprimert men plutselig er hun skikkelig høy på livet.

Det har nå godt så langt at jeg unngår å være med henne. Jeg har selv lenge blitt manipulert av en tidligere eks, og har jobbet lenge for å ikke la dette skje igjen. Jeg vil faktisk prøve å være en oppriktig fornuftig jente som ser verdien i andre ting enn bare utseende og dramatikk. Men det er ikke lett når jeg er sammen med en for hun er så flink til å legge ting frem for seg. Jeg er en typisk lytter mens hun er leder. Når hun sier hopp, hopper jeg- mye for å unngå sure toner i etterkant. På den andre siden føler jeg meg selv som en synder som lyver for å slippe å være rundt henne, og snakker mye om væremåter hennes til andre venninner for å oppløse frustrasjon og for å få råd. Men det er ingen som tørr å konfrontere henne; hun har en forsvarsmekanisme som er av skjold og ingen "gidder" rett og slett.

Kort og godt så får jeg dårlige vibber av å være rundt henne, og blir ofte veldig sint og frustrert etter jeg har vært rundt henne, samtidig som jeg ofte sitter igjen med en følelse av att jeg ikke er god nok. Jeg vet at hun er egosentrisk men vil gjerne finne ut hva slags forstyrrelser hun har siden hun opptrer i omgivelsene på denne falske måten. Håper noen kan svare, og beklager laaaang tekst....

Anonymous poster hash: 36e28...a95

Anonymous poster hash: 36e28...a95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som ei jente som ikke har det godt, så på en måte burde du kanskje være der for henne... Men samtidig får vel ikke du noe ut av dette vennskapet.

Skrevet

Akkurat sånn er "venninna" mi også!!! Jeg har fått fullstendig nok og orker ikke ha kontakt med henne. For meg er hun ingen venninne, bare en selvopptatt egoist som KUN snakker om seg selv. Meg, meg, meg, meg, meg. Jeg var nylig på cafe med henne og da pratet hun i 2 timer om seg selv og spurte ikke meg om en DRITT. Etter det fikk jeg nok, og snakker ikke mer med henne. Slike mennesker er ikke venninner, og kommer aldri til å bli det. Bare få henne ut av i livet ditt, du får det så mye bedre! Lykke til

Anonymous poster hash: b4a14...9ff
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...