Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å velge meg ut en nr. 1-parfyme. Har kanskje luktet på for få parfymer sånn alt i alt.

De jeg har nå er: Ralph Lauren- Ralph (ung, søt), Cacharel- Noa (skjør, sexy) og Dolce&Gabbana- Light Blue (fresh, varm). Veldig fornøyd med alle tre på hver sin måte. Har også hatt Dior- Hypnotic Poison (pirrende, eksotisk) , Laura Biagiotti- Laura (bare nydelig) og Nino Cerruti- 1881 (classy, glamorøs), og elsket dem. Dessverre oppbrukt så altfor tidlig. :ler:

Liker ikke J`Adore, Miracle, L`Eau d Issey, Angel, Chanels parfymer (utenom Chance; den er ok), Escadas sommerparfymer og en del andre parfymer som jeg oppfatter som veldig populære.

Noen som utfra disse opplysningene og duftpreferansene kan tipse meg om en parfyme jeg bør lukte på neste gang jeg er på parfymeri (sjelden)?

Og så lurer jeg på hva som er deres ultimate favorittparfyme; den dere alltid vender tilbake til? Beskriv den gjerne, og følelsene den gir.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Hehe, umulig spørsmål...

Jeg tror jeg har 30 forskjellige, og ville ikke miste noen

Om sommeren liker jeg DKNY ganske godt til hverdagsbruk, og så er bodysprayen Precieuse Ondee fra Matis knallgod. Helena Rubinstein har også veldig god bodyspray i Art of Spa-serien, den blå som heter Purify.

Men jeg er parfymaniac :oops:

Skrevet
Dior- Hypnotic Poison

:Nikke: Min favoritt, kommer ikke utenom den!

Er også meget fornøyd med Gucci II som er ganske nyinnkjøpt...

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg liker både Deep Red og Intense fra Hugo Boss jeg :tunge1:

Det er de eneste jeg har nå, men kunne tenke meg en til, en som lukta litt mer liksom... hm :roll: Får følge med her, og se om jeg får noen tips :)

Gjest Ethereal
Skrevet

Jil Sander SUN er nydelig.

Cool Water er sporty og fresh!

Skrevet

Min favoritt er Ralph fra Ralph Lauren.

Skrevet

Jeg liker å bruke sommersprayen til j'adore om sommeren. Den er uten alkohol og dufter veldig godt.

Tror jeg skal finne en til sommerduft i år fordi jeg har brukt j'adore så lenge, og har lyst å prøve noe nytt.

Skrevet

Min absolutte favoritt er Naomi Campbell. Den lukter veldig godt på meg. Har også brukt Tresôr mye.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Jil Sander SUN er nydelig.

JA! Jeg elsker den, men jeg har ikke funnet den på ei god stund, håper jeg finner den på taxfree når jeg drar til syden!

Ellers så liker jeg å bruke Aqua De Gio om sommeren, og har i flere år hatt Hypnotic Poison, men pleier å veksle litt. Jeg ELSKER parfymer :sjarmor:

White Musk-serien fra Body Shop er forresten også veldig god!

Gjest Dodgy Lady
Skrevet

Ralph Lauren- Romance

*mmmMmmMm*

Skrevet

Ingen som har litt mer orginale favoritter da. Så lei av sånne parfymer som "alle" jenter har..

I skapet mitt står: Davidoff, Polo Sport og Tommy Girl (alle grufulle rester fra fjortisalderen), i senere tid innkjøpt DKNY, Romance, Gucci, Naomi Campbell, Laura, Hugo Boss, Salvador Dali (div små flasker)

Men jeg må si at jeg ikke har noen klar favoritt her.. Jeg syns de er sånne som alle har liksom... Men får alltid mye skryt for Romance og Laura da.. SÅ hvis jeg skal velge blant parfymene jeg har, er de to favorittene om sommeren. Gucci parfymen er en tung fest/vinterparfyme.

Gjest Fraggel
Skrevet

Akkurat nå er jeg veldig glad i Naomi Campbell.

Skrevet

Ikke vanskelig spørsmål i det hele tatt, min favorittparfyme er Shafali. En billig parfyme fra Yves Rocher som jeg fikk prøve på for mange år siden og prøvde helt tilfeldig. Utrolig hvor godt den lukten passet meg og jeg får ofte kommentarer om hvor godt jeg lukter (ikke sterkt). Jeg har migrene så de fleste parfymer gjør meg dårlige (satt nettopp i kinosal med to stykker dynket i Eternity foran meg :-x), men denne er flott.

Skrevet

Så vidt jeg tør å si det høyt, men yndlingsparfymen min er og blir "L'eau D'issey" fra Issey Miyake! :ler:

Det er jo forskjellig hvilke parfymer man "kler" - og jeg trives med den friske duften! Og får mange komplimenter for den! Bruker den til hverdag og fest. Den er ganske dyr, men det får ikke hjelpe...

Kunne for så vidt godt tenkt meg å prøve noe annet også, men det blir jo som å pisse i motvind; hva i all verden skal man prøve seg på av nye lukter, når man allerede har en parfyme som man trives med?

Skrevet

Jeg kommer for alltid til å savne Jil Sander Women lV. Den lages visst ikke lenger og var allerede for ti år siden vanskelig å finne i Norge.

Bruker nå Jil Sanders Sun eller Ralph fra Ralph Lauren.

Skrevet

Lagerfeldt .. SUN MOON STARS .. er min absolutte favoritt.. (og får masse komplimenter for den)...

Som alternativ .. når jeg skal ha en litt tyngre bruker jeg Obsession.

Gjest Miss Gemini
Skrevet

Sonia Rykiel

Har visst gått ut av produksjon-desverre.

Er på desperat utkikk etter en ny parfyme som kler meg.

For tiden prøer jeg ut Versus- time for energy ( versace)

og Miracle (lancome)

Er ikke helt sikker enda, men Miracle synes jeg kanskje er litt for "ung" for meg. (Type "lillesøster-duft")

Gjest Cuddly
Skrevet

Yndling og yndling... blir ivertfall aldri så lei av CKone som jeg blir av andre parfymer!

Noen parfymer er jeg lei av etter 1 mnd, da syns jeg de lukter fælt :-?

Skrevet

Kunne for så vidt godt tenkt meg å prøve noe annet også, men det blir jo som å pisse i motvind; hva i all verden skal man prøve seg på av nye lukter, når man allerede har en parfyme som man trives med?

Nei, der ser du, du er en av de heldige som har funnet "din" duft. Jeg synes ikke du skal lete etter flere om du egentlig ikke føler behov for det.

Det er dette jeg ønsker meg, å finne en parfyme som er "min" duft. :tunge1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...