Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest earthquake
Skrevet

Hei! Jeg har hatt mørkt (nærmere bestemt kull sort) hår veldig lenge nå. Jeg har vært så dum å bruke hjemmefarge, og det har blitt farget utallige ganger. Nå har jeg klart å få det mørk brunt, og enda litt lysere brunt i lengdene.

Det er ikke noe tvil om at jeg kommer til å dra til frisør for å lysne håret, kommer ikke til å gjøre det selv!

Men håret mitt er ganske tørt og slitt. Jeg er veldig redd for å måtte klippe av masse av lengden. Jeg har for første gang i mitt liv ganske langt hår, så håper på å kunne klippe av så lite som mulig.

Så lurte jeg på om noen av dere frisører (eller andre med peiling) vet hvilke produkter jeg burde bruke før jeg går til frisøren for å styrke og gjenoppbygge håret?

Har hørt noe om at man skal tilføre proteiner, men at det ikke er bra å tilføre FOR mye proteiner heller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne håroljen er gullegod, bruker å ha i en eller to "pumper" av den i lengdene etter jeg har dusja og håret er nesten helt tørt. Har merket stor forskjell. En flaske varer utrolig lenge også! :)

Gjest earthquake
Skrevet

Denne håroljen er gullegod, bruker å ha i en eller to "pumper" av den i lengdene etter jeg har dusja og håret er nesten helt tørt. Har merket stor forskjell. En flaske varer utrolig lenge også! :)

Den er kjempegod ja! Den har jeg hatt før, blir nok gjenkjøp før jeg drar til frisøren :laugh:

Gjest _LilleMy
Skrevet

Det er veldig vanskelig å gjøre noe med slitt hår når skaden allerede har skjedd. Det beste er å klippe det og så være forsiktig med håret og behandle det etter klipp, slik at det ikke skjer igjen. Jeg farget håret blondt hjemme en gang jeg også, fra mørk brunt. Hadde hår ned til navlen og endte opp med å klippe det til skuldrene. Dette måtte jeg ikke gjøre, men håret mitt var helt EKSTREMT slitt. Tørt, håret hadde knekt og jeg mistet ufattelig mye hår hele tiden, så jeg bestemte meg for å klippe det. Angrer ikke, for jeg likte faktisk lengden veldig godt!

Moroccanoil og hårkurer hjalp iallfall meg veldig mye i den perioden, men det var ikke godt nok til å redde håret, dessverre. Hvor mange ganger har du farget det for å få det blondt, og med hvor lange mellomrom?

Skrevet

Invester i en god proteinkur. Joico K-PAK Reconstructor og L'Oréal Pro Keratin Refill Masque er begge gode alternativer. Du kan ikke fikse hår som har blitt ødelagt, det eneste du kan gjøre er å skjule skaden, men en proteinkur er nok det nærmeste du kommer. Når du farger og bleker håret bryter du ned keratinet i håret. Proteinkurer kan midlertidig fylle på med keratin igjen og få håret til å se og føles bedre igjen. Det er ikke permanent, men selv trenger jeg bare å fylle på en-to ganger i måneden.

Mange frisører vil ikke bleke hår som allerede er slitt.

Anonymous poster hash: b8f31...8d9
Skrevet

Til de som foreslår Morrocan oil som hjelp kan jeg anbefale å prøve

Alterna Kendi oil, helt fantastisk, og jeg elsket Morrocan oil før jeg

prøvde denne. helt overlegen hårolje.

Anonymous poster hash: 5f1df...b84
Skrevet

Olje f.eks hjelper mot tørt hår, men ingen verdens kur hjelper mot slitte hår. Det må klippes av om du ønsker et sunt hår videre, og ved sparing av lengde i ettertid også stusses regelmessig.

• Liker 1
Gjest earthquake
Skrevet

Tror jeg heller bare beholder det mørkt brunt, om det eneste alternativet er å klippe det... :cry:

Har for første gang i hele mitt liv ordentlig langt hår, lysner det heller om jeg en eller annen gang uansett har lyst på litt kortere hår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...