Gjest lei meg Skrevet 2. juli 2004 #1 Del Skrevet 2. juli 2004 Huff, de siste ukene har jeg FRÅTSET! Jeg må ha noe å spise- og jo søtere det er, jo mindre sunt det er- jo mer spiser jeg av det Jeg har prøvd å ikke se hvordan jeg legger på meg. Prøvd å dytte valken på magen nedi buksen eller skjule den med klær. Prøvd å ikke tenke på valkene på ryggen. Men de er der jo. Likevel så spiser, og spiser og spiser jeg Boller, snop, sjokolade, muffins, kake (er helt gåen noen dager når jeg ikke har kake tilgjengelig). Chips (nå begynner helgen på fredagen, ikke lørdagen slik som jeg var flink til før- og nesten alt lørdagskoset er spist opp allerede). Jeg VET det er dumt. Og jeg VET det er feil. Men jeg greier ikke å lavære. Og jeg får litt panikk. Hvordan skal jeg greie å stoppe? NÅR greier jeg å stoppe? Og tenk om jeg er gravid? At det er derfor jeg fråtser sånn? Jeg bare MÅ stappe i meg noe liksom. Jeg var dum nok til å prøve noen bukser i dag. Det gikk ikke så bra nei. Jeg simpelthen MÅ få slutt på dette. Men jeg aner ikke hvordan. Har kjøpt graviditetstest sånn i tilfelle, men den kan jeg vel ikke ta før i morgentidlig. Jeg gruer meg. Huff, Gud, gi meg styrke til å overvinne meg selv ! :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 2. juli 2004 #2 Del Skrevet 2. juli 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ung mor Skrevet 2. juli 2004 #3 Del Skrevet 2. juli 2004 tror du er gravid jeg.. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lei meg Skrevet 2. juli 2004 #4 Del Skrevet 2. juli 2004 :o Huff. Hvis jeg er det så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, eller - det er jo ikke så mange alternativer da enn å prøve å overleve en fødsel. Da er det i såfall et stort uhell, noe jeg ikke er klar for, noe VI ikke er klar for. Noe som er alt for tidlig. Jeg aner ikke hva fremtiden bringer nå, jeg tør ikke bli stående alene med en baby. Jeg har ikke lyst å bli bundet på livstid ennå. Jeg er ikke klar *panikk*. Samtidig som jeg har lyst på barn noen ganger. Men nå hadde jeg endelig greid å få lagt mine verpesyke tanker på hyllen,jeg var nemlig veldig verpesyk her en tid, men nå var jeg liksom heller klar for å kjøpe hundevalp. Og så nå dette. Må ta test i morgen. Jeg har hatt mensen, men det kan man ha selv om man er gravid har jeg hørt. Hjelpe meg. Hadde ikke kommet på det, om jeg ikke hadde snakket med ei som var gravid, og sa hun spiste så mye rar, og var så sulten. Da kjente jeg at jeg ble helt kald, for den spisingen jeg holder på med nå er ikke normal. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser, det kan være noe sånt også. Men det er ikke normalt. Hjelp! tenk om jeg skal (må!!) bli mamma da ! :o Trøste bære meg! Må lese på den testen om jeg MÅ vente til i morgen med å ta den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 2. juli 2004 #5 Del Skrevet 2. juli 2004 Hei. Skjønner at du blir fortvilet når kroppen din oppfører seg merkelig og du lurer på om du er gravid. Prøv å holde deg rolig til du har tatt testen i hvert fall!!! Hvis du ikke er gravid så kan du prøve å ta krom og knaske nøtter! Var sikkert ikke til noen hjelp, men føler med deg!! :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 2. juli 2004 #6 Del Skrevet 2. juli 2004 Før det første - For det andre tror jeg ikke at du skal trekke for korte slutninger om en eventuell graviditet. mange mennesker går gjennom kortere eller lengre perioder med overspising/tvangsspising. Siden du har slitt med spiseforstyrrelser før, så høres det ut som om du har et tilbakefall. skulle gjerne kommet med noen råd til deg om hvordan slutte å fråtse, men selvdisiplin hjelper ikke når problemet er psykisk. Er det noen du kan snakke med? venner? kjæreste? familie? noen du kan åpne deg til? det er ikke greit å gå rundt og ha det slik, og det kan være bedre å få satt ord på det. kanskje du kan få hjelp videre også - ved hjelp av psykolog eller terapaut? Ønsker deg lykke til :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ung mor Skrevet 2. juli 2004 #7 Del Skrevet 2. juli 2004 ehhh... angående gravi tester... da jeg gikk gravid tok jeg veldig! mange tester. INGEN av dem var positive - selv om jeg var gravid som bare det! Jo, jeg gikk til legen også selvfølgelig... ikke for å skremme - men sier det fordi du evt kan unngå slikt som alkohol/sigaretter evt nark.. lykke til da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lei meg Skrevet 2. juli 2004 #8 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg tok ene testen nå, og den viste en strek = ikke gravid. Puster på en måte lettet ut, fordi jeg vil ha kontrollen over det hvis jeg skal bli gravid. På den andre siden, så er jeg nå tilbake på null - forutsatt at testen stemmer. For hvorfor fråtser jeg sånn :cry: ? Jeg VIL jo ikke stappe i meg all den maten, og alt det usunne, men så gjør jeg det likevel. Jeg sitter og er lei meg fordi jeg eser ut, samtidig som jeg gumler, fordi jeg erser ut, fordi jeg gumler. osv osv Jeg hadde tenkt å være streng med meg selv i sommer og spise så lite som mulig, og IALLEFALL styre unna Fy-maten. Men så greier jeg det ikke, for jeg finner ikke styrken til å greie å stå i mot. Hadde jeg vært gravid nå på testen, så hadde det vært en grunn til at jeg fråtset. Ok, jeg hadde likke likt å fråtse likevel, men det hadde vært en grunn til det. Nå er det ingen grunn. Jeg bare fråtser, og taper kampen mot meg selv mer enn noen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. juli 2004 #9 Del Skrevet 2. juli 2004 :trøste: Forutsatt at problemet ditt ikke er et tilbakefall av sf, så råder jeg deg til å ikke ha noe usunt i huset noen dager - du MÅ bryte den vonde trenden du er i - og det er bare en måte å gjøre det på - STOPP TILGANGEN til usunn mat! I tillegg vil det sikkert være lurt av deg å ha masser av ting å gjøre den dagen det er spisestopp - fullt opp med aktiviteter som hindrer deg i å tenke på mat. Og krom-tilskudd - et godt råd! Fungerer for meg, i hvertfall! Stakkars, du er virkelig fortvila du... :-( Lykke, lykke til! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rio Skrevet 2. juli 2004 #10 Del Skrevet 2. juli 2004 Vet hvordan det er. Du må rydde litt i hodet ditt for å få vekk denne trangen til å spise. Jeg vet det er deilig å spise, men dritten kommer etterpå. Tenk hardere på at du ikke liker det du driver med, kom deg i aktivitet, kom deg vekk fra maten og tankene på den. Jeg greide å slutte så da greier du også det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fråtser nr.2 Skrevet 3. juli 2004 #11 Del Skrevet 3. juli 2004 Hei. Jeg kjennner meg så utrolig igjen i det du skriver. Jeg har innsett at det er følelsene mine jeg først og fremst sliter med. Mat missbruker jeg dermed. Noen dager spiser jeg så mye at jeg bare må legge meg. Det er langt fra sunn mat, og noen ganger er til til at maten er på vei opp igjen. Dette gjøre jeg kun når jeg er deppa. Når jeg derimot er glad mister jeg totalt matlysten. Mat for meg har helt klart en fobindelse til hvordan jeg føler meg. F.eks i fjor sommer var jeg veldig forelsket, og gikk ned 7 kilo. Nå er jeg derimot føler jeg meg ikke helt på topp, og jeg spiser mer og mer, og hele tiden. Jeg er klar over at jeg har et problem, og vet hvorfor jeg spiser, men hva gjør jeg når jeg har innsett at jeg har et problem, jeg mener hva er det neste steget? En tng til, formeg er det alt eller ingeting. Skal jeg kunne slanke meg kna jeg ikke smake en kakesmule, for da har jeg ødelagt alt og like gjerne kan spise hele kaka. Man skal jo ikke tenke sånn, men det gjør desverre jeg. Føler meg litt som narkomane og alkoholikere som helst aldri skal røre deres avhengighet. jeg føler at denne missbruken av mat er like sterk som f.eks narkomane føler for dop. Blir het oppgitt jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tusjen Skrevet 3. juli 2004 #12 Del Skrevet 3. juli 2004 Hei. Jeg kjennner meg så utrolig igjen i det du skriver. Jeg har innsett at det er følelsene mine jeg først og fremst sliter med. Mat missbruker jeg dermed. Noen dager spiser jeg så mye at jeg bare må legge meg. Det er langt fra sunn mat, og noen ganger er til til at maten er på vei opp igjen. Dette gjøre jeg kun når jeg er deppa. Når jeg derimot er glad mister jeg totalt matlysten. Mat for meg har helt klart en fobindelse til hvordan jeg føler meg. F.eks i fjor sommer var jeg veldig forelsket, og gikk ned 7 kilo. Nå er jeg derimot føler jeg meg ikke helt på topp, og jeg spiser mer og mer, og hele tiden. Jeg er klar over at jeg har et problem, og vet hvorfor jeg spiser, men hva gjør jeg når jeg har innsett at jeg har et problem, jeg mener hva er det neste steget? En tng til, formeg er det alt eller ingeting. Skal jeg kunne slanke meg kna jeg ikke smake en kakesmule, for da har jeg ødelagt alt og like gjerne kan spise hele kaka. Man skal jo ikke tenke sånn, men det gjør desverre jeg. Føler meg litt som narkomane og alkoholikere som helst aldri skal røre deres avhengighet. jeg føler at denne missbruken av mat er like sterk som f.eks narkomane føler for dop. Blir het oppgitt jeg. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver.. Det er slitsomt.. Jeg føler meg litt hjelpeløs innimellom.. tusjen :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orca72 Skrevet 5. juli 2004 #13 Del Skrevet 5. juli 2004 Etter at jeg sluttet å røyke nylig, har jeg begynt å "fråtse" jeg også. Men jeg kjøper inn "hauger" meg sukkererter og gulrøtter og annet knask (kanskje litt god rømmedip på lørdagene). Så da sitter jeg der og knasker og knasker - kjempegodt og ufarlig!! Til og med hos venner sier jeg; nei takk jeg vil bare ha et glass vann og ei gulrot takk - har sluttet å røyke skjønner du... Mitt beste, men dog noe enkle tips er: Vi greier kanskje ikke alltid å la være å fråtse, men kanskje kan vi kontrollerer HVA vi fråtser i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fraggel Skrevet 5. juli 2004 #14 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg synes du skal ta kontakt med en psykolog. Du spiser sannsynligvis for å dekke over for noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå