Gå til innhold

kjøkkentips


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest scottys

Hei

Har nettop montert nytt kjøkken. Har ikke lyst å ha fliser i våt og kokesone, men heller alminiumplate eller glssplate. Er det noen som har dette? hvordan funker det og hvor får man kjøpt slike på mål? Er det vanlig glass en bruker eller evt. plexi glass. Eg blir glad for alle gode tips. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde tenkt å bruke plexiglass, men etter noen telefoner til flere leverandører vraket vi den idèen. De blir så fort matte og de fleste anbefalte dem derfor ikke. Vi har derfor gått for noen litt spesielle fliser fra Norfloor istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stålplate er kanskje lurere enn aluminium? Har hørt om noen som brukte børstede stålplater som de støpte inn mellom skiferfliser over komfyr og vask. Flisene var 30x60, og de var satt opp på høykant. Stålplatene kom fra blikkenslager, og var bøyd til, sånn at de ikke hadde skarpe kanter. De jeg hørte om, hadde stålplate, så 3 fliser, stålplate igjen, osv... Det var visstnok veldig stilig, uten at jeg kan si jeg har sett dette selv. Det var en ansatt på Flisekompagniet som fortalte om denne løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har steinplater som er lik steinplatene som vi har på benken vi , og det er kjempe tøft!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scottys

Heisann og takk dere som har svart. Vet fortsatt ikke hva jeg skal velge over benken. Vi har svart kjøkken, benkeplate i heltre eik og alle hvitevarer i aliminium. Noen flere tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...