AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #1 Del Skrevet 17. august 2014 Den er "all over the place". Den er dehydrert, sensitiv, acne-prone, og kombinert. Jeg får tørre partier som flasser rundt nesen, i kinnene og på haken, samtidig som jeg har mye sorte prikker i t-sonen og kviseutbrudd sånn hele tiden, i tillegg til at jeg blir superblank over hele ansiktet etter 1 time. Hvis jeg prøver å behandle kvisene og oljen så blir huden sår og rød (noe den ofte er uansett), men prøver jeg å behandle det sensitive så får jeg flere kviser. Jeg kan liksom ikke vinne. Jeg ønsker å finne produkter som vil gi meg fin, klar hud for en gangs skyld. Har ikke hatt flaks med hudpleier (de insisterer på å gi meg gel-kremer som gjør mer skade enn nytte) Noen anbefalinger? Jeg vil mer enn gjerne kjøpe alt nytt, og pris betyr ikke så mye. Anonymous poster hash: c6254...0c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #2 Del Skrevet 17. august 2014 Den er "all over the place". Den er dehydrert, sensitiv, acne-prone, og kombinert. Jeg får tørre partier som flasser rundt nesen, i kinnene og på haken, samtidig som jeg har mye sorte prikker i t-sonen og kviseutbrudd sånn hele tiden, i tillegg til at jeg blir superblank over hele ansiktet etter 1 time. Hvis jeg prøver å behandle kvisene og oljen så blir huden sår og rød (noe den ofte er uansett), men prøver jeg å behandle det sensitive så får jeg flere kviser. Jeg kan liksom ikke vinne. Jeg ønsker å finne produkter som vil gi meg fin, klar hud for en gangs skyld. Har ikke hatt flaks med hudpleier (de insisterer på å gi meg gel-kremer som gjør mer skade enn nytte) Noen anbefalinger? Jeg vil mer enn gjerne kjøpe alt nytt, og pris betyr ikke så mye. Anonymous poster hash: c6254...0c8 Hudlege kan hjelpe deg med kremer på resept Anonymous poster hash: df541...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fyreheart Skrevet 17. august 2014 #3 Del Skrevet 17. august 2014 Hva slags behandlinger har du prøvd (spesifikke produkter) og over hvor lang tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #4 Del Skrevet 17. august 2014 Hudlege.Kanskje har du både acne og sebore eller annen eksem? Hvor gammel er du? Har du prøvd p piller, Diane? Har Anonymous poster hash: e0876...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #5 Del Skrevet 17. august 2014 Hei, TS her. Jeg har vært hos lege, og fikk beskjed om at det ikke er "noe": altså, aknen er ikke nok til behandling, sensitiviteten er ikke nok til behandling ++. Så hver for seg er de ikke nok til noen behandling hos lege, men fordi de er kombinert så er de vanskelige å behandle på egenhånd. Jeg ønsker glødende, klar hud, og har ikke funnet noen måte å få det på. Er 22. Anonymous poster hash: c6254...0c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #6 Del Skrevet 17. august 2014 Hei, TS her. Jeg har vært hos lege, og fikk beskjed om at det ikke er "noe": altså, aknen er ikke nok til behandling, sensitiviteten er ikke nok til behandling ++. Så hver for seg er de ikke nok til noen behandling hos lege, men fordi de er kombinert så er de vanskelige å behandle på egenhånd. Jeg ønsker glødende, klar hud, og har ikke funnet noen måte å få det på. Er 22. Anonymous poster hash: c6254...0c8 Du kan evt velge å gå til privatpraktiserende hudlege uten avtalepraksis (evt på et hudlegesenter), men da blir betalingene for konsultasjonene utenom egenandelskortet. Anonymous poster hash: df541...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prestekragen Skrevet 17. august 2014 #7 Del Skrevet 17. august 2014 Da må du prøve deg på milde, effektive produkter som ikke tørker ut huden, men som likevel tar tak i kvisene, og som er beregnet på sensitiv hud. Det er ganske tricky, men ikke umulig å få til! Kanskje en god rens, et serum som gir masse fukt, en fuktighetskrem som roer ned sensitiviteten, og et produkt du kan påføre bare kvisene? Ville også anbefalt en skrubb eller en syrepeeling. Av rens syns jeg Dermalogica sin ultracalming er god, og også dermal clay cleanser. MD formulations har en for sensitiv hud som er kjempefin. Serum har jeg ikke mye peiling på, da jeg kun bruker Niactil 4% fra Elixir. Vilt dyr, men verdt det! Hjelper mot rødhet, kviser, jevner ut huden, og gir fukt. Både denne og 10% syrepeelingen dems har gjort underverker for huden min. Av krem kan jeg virkelig anbefale Matis sin for sensitiv hud, den er utrolig god. Ellers er både neroli og rose-balmene til Decleor supre som nattkremer. De gir masse fukt! Det fins masse "spot treatments" for kviser, er mye av de samme ingrediensene i dem. Jeg bruker en reseptbelagt krem (som min bror fikk pga mye kviser) som jeg bruker rett på kvisene. Vet jo ikke helt hva du har prøvd og ikke av produkter, og hva du tåler, men du får heller spørre meg så skal jeg prøve å hjelpe deg så godt jeg kan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #8 Del Skrevet 17. august 2014 Tea tree serien far The body shop Anonymous poster hash: 60da7...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #9 Del Skrevet 17. august 2014 Effaclar H og Effaclar Duo+ (du kan bruke en om natten og en om dagen) fra La Roche-Posay funker bra for min hud, og den var omtrent som din. Renser med rensegeleen fra samme serie. De kan kjøpes på apotek og er ok i prisAnonymous poster hash: 2e9d9...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #10 Del Skrevet 18. august 2014 Nattlysolje, fås kjøpt på helsekost. Du kan også lage deg egen toner bestående av 1/3 eplecidereddik, 2/3 vann og 8-10 dråper tetreolje. Sistenevnte fås kjøpt på apotek. Anbefaler deg ellers å spise sunt fett, som nøtter, avokdao, fet fisk osv. Drikk mye vann. Anonymous poster hash: 6e9ba...883 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaniljeglasur Skrevet 18. august 2014 #11 Del Skrevet 18. august 2014 Avene serien fra apoteket kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå