Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt rart. Trodde det var legemangel jeg.

Han bør være like god i norsk som en nordmann. Det er vel ikke noen yrker missforståelser er verre å komme ut for.

Når det er sagt så må jeg si at de utenlanske legene jeg har vært borti har vært ekstremt pliktoppfyllende. Virker som de legger mer ære i det kanskje?

Anonymous poster hash: 6a5bf...ce3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt rart. Trodde det var legemangel jeg.

Han bør være like god i norsk som en nordmann. Det er vel ikke noen yrker missforståelser er verre å komme ut for.

Når det er sagt så må jeg si at de utenlanske legene jeg har vært borti har vært ekstremt pliktoppfyllende. Virker som de legger mer ære i det kanskje?

Anonymous poster hash: 6a5bf...ce3

Det er ikke legemangel, det er overproduksjon av leger. Det er spesialistmangel innen en del områder, men det tar mange år å utdanne en spesialist, så det er ikke gjort over natten. TS sin mann får ikke turnusplass, som man må ha for å få autorisasjon som lege, ikke bare lisens. Turnurs er også første steget i en legespesialisering, og det er begrenset antall plasser/stillinger på år, ca 450-500 pr halvår. Stillingene søkes på, og det kjøres ansettelsesrunder som for andre jobber. Hvis han har bodd 20 år i Norge regner jeg med han snakker godt norsk, og at det ikke er der problemet ligger.

Anonymous poster hash: 4453c...96f

• Liker 2
Skrevet

Trodde det var lett å få jobb i Utkant-Norge, jeg. Hvor er det han har søkt? Har han søkt på stillinger i Indre Enfold og Ytre Gokk, eller begrenser han seg til byene?

Anonymous poster hash: 1b6b6...cb9
Skrevet

TS her!

Han er utdannet i øst-Europa, og har asiatisk opprinnelse.

Han søker overalt, og har vært på mange intervjuer.

Det er turnus han er ute etter nå.

Jeg vil ikke virke veldig pirkete på han og si at gjør det og det, for han er typisk mann:skal ordne alt selv. Jeg er redd for at hvis jeg begynner å gi råd, så krenker jeg han enda mer. Men jeg sender han melding for å oppmuntre. Så vanskelig dette er.

Anonymous poster hash: d139a...da6

Hvor mye erfaring har han da? Så å si alle de som studerer i Norge har hatt en deltidsjobb ved siden av, og hatt sommerjobber. De som har studert i Øst-Europa kan stille litt svakere på grunn av at de ikke har den muligheten å ha jobb ved siden av studiet, og må derfor utnytte enhver ferie. Dersom han ikke har arbeidserfaring er det umulig for han å få seg en jobb i de sentrale områdene.

Anonymous poster hash: 67fb1...ee0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...