AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Har tatt DNA prøver og fått svar, men om han ikke vil skrive under, hva skjer da? Anonymous poster hash: 6407c...201
Leini Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Er det offisielle dna prøver, så har han vel strengt tatt ikke så mye han kan si, vil jeg tro. Han er lovpålagt å betale farsbidrag. Men han kan ikke tvinges til å være pappa. (Samvær etc) 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #3 Skrevet 17. august 2014 Er dette dna prøver det offentlige har bestemt at skal taes? Vet du med sikkerhet selv at han er faren? I verste fall kan det bli rettsak, men er dna en sikker match har han ikke så store muligheter, om noen, til å slippe unna å betale. Skulle dna testen være negativ, får du et problem.Anonymous poster hash: 50e14...a9d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 NAV har ordna med DNA prøver og har fått svar så han er far! men vis det blir rettsak, må jeg møte opp da? Anonymous poster hash: 6407c...201
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 I en rettsak der man er en part, er man alltid pliktig til å møte opp. Ellers kan politiet komme og hente deg. Dersom Nav har ordnet med DNA og han er far så tror jeg du skal slappe helt av. Han kommer ikke så veldig langt med å krangel på et farskap i forhold til NAV, og du har din troverdighet i behold når han er DNA-pappa. Det er og mulig Tingretten fastslår farskap som et "skrivebordsarbeid", ved bare å lesepapirene, og konkludere på bakgrunn av sakens papirer, uten at noen av partene trenger møte opp. Denne problemstillingen har jeg ikke sett noen dommer på, og jeg har lest noen tusen dommer fra Tingrett, Lagmannsrett og HR. Anonymous poster hash: 50e14...a9d 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #6 Skrevet 17. august 2014 http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-04-08-7/KAPITTEL_2 Har lest litt og forstår det slik at dersom det offentlige Nav, må fastslå farskap ved DNA og oppgitt far samsvarer med DNA far, så skal der dom for at han er far. Om dette blir "skrivebordsarbeid" eller full hovedforhandling, dvs. Rettsak, er det dommere som avgjør når de får saken inn i Tingretten. Anonymous poster hash: 50e14...a9d
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Rettsak når det er slått fast at han er pappa.... 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #8 Skrevet 18. august 2014 Rettsak når det er slått fast at han er pappa.... Gå inn og les deg opp, så ser du at det skal gjres når det taes DNA testi regi av NAV fordi far ikke vil vedkjenne seg farskapet. En dna test er ikke juridisk bindende, men det er en dom. Anonymous poster hash: 50e14...a9d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #9 Skrevet 18. august 2014 Kan han ikke si fra seg farskapet juridisk? Anonymous poster hash: 61abc...bb8
Chloe- Skrevet 18. august 2014 #10 Skrevet 18. august 2014 (endret) Kan han ikke si fra seg farskapet juridisk?Anonymous poster hash: 61abc...bb8 Ja, men ikke økonomisk. Med mindre barnet stebarnadopteres av mors partner. Endret 18. august 2014 av Chloe-
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #11 Skrevet 18. august 2014 Du burde møte opp i rettssak får å vise at du er den som tar ansvar her. Anonymous poster hash: 4b8a0...a6f 1
Glitnir Skrevet 18. august 2014 #12 Skrevet 18. august 2014 http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-04-08-7/KAPITTEL_2 Har lest litt og forstår det slik at dersom det offentlige Nav, må fastslå farskap ved DNA og oppgitt far samsvarer med DNA far, så skal der dom for at han er far. Om dette blir "skrivebordsarbeid" eller full hovedforhandling, dvs. Rettsak, er det dommere som avgjør når de får saken inn i Tingretten. Anonymous poster hash: 50e14...a9d "Skrivebordsarbeid"? Du mener kontorforretning?
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2014 #13 Skrevet 18. august 2014 Gå inn og les deg opp, så ser du at det skal gjres når det taes DNA testi regi av NAV fordi far ikke vil vedkjenne seg farskapet. En dna test er ikke juridisk bindende, men det er en dom.Anonymous poster hash: 50e14...a9d Det der blir for dumt for meg ja. Er en fyr far, så er han far. Trenger ingen rettsak for å slå det fast.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #14 Skrevet 19. august 2014 Men husk at det er far som må til rettsak for å benekte etter at nav har fastlått. Mor kan sitte stille og vente på resultatene. Bidragsplikten til far vedvarer frem til retten eventuelt fastslår at far ikke har samme dna likevel.....(for det skjer jo - not) Anonymous poster hash: 32516...41d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå