Behappy Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Jeg vil ned 15-20 kilo, på en behagelig måte. Jeg liker å trene og trener gjerne 2-3 ganger i uken, men jeg er ikke flink med mat i det hele tatt. Hva har du gjort og hvordan gikk det?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 For meg fungerer lavkalori, ganske likt Grete Roede. For at du skal velge for deg må du velge en livsstilsendring du kan leve med for alltid. Jeg er ikke noe glad i fett eller proteiner, så for meg hadde ikke lavkarbo fungert som en livsstilsendring. Nutrilett bør du utelukke med en gang.Anonymous poster hash: ce6d8...cab
Polly Ester Skrevet 17. august 2014 #3 Skrevet 17. august 2014 For meg funket lavkarbo best. Jeg syns det er lettest å gå ned i vekt når jeg kan spise meg mett og ikke gå sulten på mat jeg liker veldig godt. 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 Jeg vil ned 15-20 kilo, på en behagelig måte. Jeg liker å trene og trener gjerne 2-3 ganger i uken, men jeg er ikke flink med mat i det hele tatt. Hva har du gjort og hvordan gikk det? Jeg begynte med lavkarbo (ketose) og gikk ned 19 kg, gikk så sakte over på litt mer karbo. Vekten har holdt seg og det er så masse god mat å lage. Man kan spise seg god å mett samtidig som man går ned i vekt. Jeg veide 98 kg når jeg begynte og hadde jo litt å gå på. Trente ikke i starten, det har jeg begynt med nå ettersom jeg vil enda litt mer ned.Anonymous poster hash: 104e8...bc1 3
Alice123 Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 Jeg vet om folk så har gått ned masse med lavkarbo (20+ kg), og når de har nådd vektmålet sitt har de gått over til Grete Roede for å kunne holde vekta.
Behappy Skrevet 17. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2014 OK, takk for tips om lavkarbo. Jeg synes Internett og media florete en stund med lavkarbo og på et tidspunkt syntes jeg det bare ble forvirrende. Jeg har brukt Grete roede en gang og gikk ned 15 kilo. De kiloene er vel de jegvil bli kvitt nå igjen :-) det som var lettvint med Grete roede for meg var at jeg fulgte en plan. Finnes det en plan jeg kan følge med lavkarbo og? Ikke nutrilette altså?
Behappy Skrevet 17. august 2014 Forfatter #7 Skrevet 17. august 2014 Er forresten lavkarbo slik at hvis man blir bedt på middag og får ett pizzastykke så er hele kuren tilbake til start. Jeg tenker litt i forhold til å oppnå ketolyse... Surrer jeg? :-)
Polly Ester Skrevet 17. august 2014 #8 Skrevet 17. august 2014 Du oppnår ketose, mens Ketolyse er navnet på en ekstrem kur innen lavkarbo der du skal ha maks 15 gram karbohydrater pr dag. Det er for de som har overvekt over 20 kg. Du kan sjekke forumet på lavkarbo.no der er det mange som har mye tips og råd, kostholdsplaner og oppsrifter og alt du kan tenke deg omtrent. Nei, kuren er ikke ødelagt om du tar ett pizzastykke en gang. Problemet oppstår dersom den ene gangen blir en gang til og en gang til. Det som skjer er at du mest sannsynlig stopper opp i vektnedgangen, men så penser du inn på rett spor igjen og så er du i gang med lavkarbo igjen. Det som er greia er vel at du kan stagnere. Her kan du lage deg en bruker og legge inn måltidsplaner og få tips og råd dersom du tenker på f.eks Atkins: http://no.atkins.com/kom-i-gang/regn-ut-bmi-en-din.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå