Gå til innhold

Flyttet til ny by, nå føler jeg meg ensom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er helt ny her.

For halvanne år siden flyttet jeg fra Kristiansand til en småby Oppland. Jeg ønsket og prøve meg i en ny by, blanke ark, nye folk. Jeg fikk meg jobb(er) som personlig assistent, vaskehjelp og medarbeider ett treningstudio. På sistenevnte møtte jeg min nåværende samboer. Vi har straks vært ilag i ett år. Jeg har trent aktivt lenge, men for to år siden begynte ryggen og skrante, og får ett år siden fikk jeg vite at jeg hadde to prolaps i ryggen. Jeg har vært under oprasjon, og har nå vært sykemeldt i snart ett år.

Det har blitt mye hjemmesitting om jeg ikke har kunne dra på trening den dagen. Samboeren min og jeg trener på samme plass, og er mye sammen. Men, jeg kjenner ingen her. De jeg ''kjenner'' er kamerater av kjæresten og deres kjærester. Men det er mennesker som jeg ikke 'klikker'' sammen med. Da tenker jeg på den kjemien man har med en god venn. Det forblir på ett overfladisk nivå, uansett hvor hardt jeg prøver.

Vi har deltatt på sosiale sammenkomster de siste månedene, men det involverer gjerne alkohol. Jeg er 23 år og er egentlig veldig ferdig med den livsstilen.

Jeg føler meg fryktelig ensom og deprimert. Kjæresten min begynner og bli ''lei''. Vi hadde en kjempe krangel igår da han sa at jeg måtte ta ansvar for livet mitt. ''Gå deg en tur i byen eller noe!'' Jeg er enig i at jeg har ansvar for livet mitt. Men det er ikke så enkelt, gå bort til noen og spørre ''hei vil du bli vennen min? :)''

Jeg blir lei meg når kjæresten drar avgårde til kameratene sine. Han får også dårlig samvittighet, men jeg skjønner at han trenger det. Jeg sitter her hjemme og aner ikke hva jeg skal gjøre eller hvor jeg skal begynne. På treningssenteret er det 1-2 jenter rundt tiden jeg trener, resten er gutter, og disse jentene ser gjerne stygt på meg, eller sier ikke hei. Hvorfor vet jeg ikke. Jeg har jobbet der selv og er altid hyggelig mot ukjente folk.

Så jeg lurer rett og slett på om noen her har opplevd noe lignende og har noen tips? Er det noe jeg kan gjøre for og komme i kontakt med folk? Det føles fryktelig vanskelig.

I Kristiansand hadde jeg venniner jeg trente med, dro på cafe, fant på hva som helst, alt for og være sosiale. Jeg savner det.

Jeg begynner på skole om få uker, er både spent og usikker, nervøs. Håper jeg kan treffe noen hyggelige sosiale mennesker der. Samtidig er jeg redd for og bli hun som ingen vil prate med.

Blir veldig glad for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg egentlig, jeg bor i samme fylket og jeg kjenner heller ingen. Jeg begynner på skole om en uke og jeg håper at jeg finner nye bekjente, men samtidig er jeg litt sjenert og introvert.

Hva slags hobbyer osv. har du? Er det noen grupper eller lignende i nærheten du kan melde deg inn i? :)

Anonymous poster hash: ce80a...d2b
Skrevet

Da skjønner du nok hva jeg mener :) Er du tilflytter eller opprinnelig her ifra?

Jeg driver med styrketrening, trening på treningstudio. Hvor det forsåvidt er mest mannfolk, hehe.

Jeg har prøvd og finne frem til ''noe'' her men har så langt ikke funnet noe som kunne være interessant :) Trening har liksom vært hobbyen min sålangt. Kansje jeg skulle prøvd ut ett nytt treningstudio? Der jeg er nå er det nesten ikke folk.

Skrevet

Uff! Så kjedelig når en ikke trives og føler seg ensom.

Jeg regner med ar du vil bli kjent med noen når du begynner på skolen Ts :)

Det er alltid tilflyttere som er ivrig på å bli kjent med nye menneske.

Vær deg selv, smil, vær kontaktsøkende og imøtekommende.

Dette kommer til å ordne seg!

Lykke til med studiene! :)

Skrevet

Du er 23 år og ferdig med alkohol? Du har nettopp fått lov til å kjøpe :P Jeg vil si at for dem som ikke liker å ta seg en fest, er det vanskeligere å få seg venninner. Spesielt i den alderen der.

Hva med å melde deg inn i røde kors eller noe?

Anonymous poster hash: c290a...b4a
Skrevet

Hei, hvor i Oppland da? Send meg gjerne PM om du vil, da jeg studerer i Oppland selv. :-)

Skrevet

Da skjønner du nok hva jeg mener :) Er du tilflytter eller opprinnelig her ifra?

Jeg driver med styrketrening, trening på treningstudio. Hvor det forsåvidt er mest mannfolk, hehe.

Jeg har prøvd og finne frem til ''noe'' her men har så langt ikke funnet noe som kunne være interessant :) Trening har liksom vært hobbyen min sålangt. Kansje jeg skulle prøvd ut ett nytt treningstudio? Der jeg er nå er det nesten ikke folk.

Jeg flyttet hit for rundt to uker siden og jeg kjenner ingen enda :\ Skjønner deg godt ja! I tillegg virker det som de fleste drikker seg drita hver helg, men som deg er jeg liksom ferdig med sånt.

Et nytt treningsstudio kan jo være en god ide, om det ikke er så mange på det du bruker nå :)

Anonymous poster hash: ce80a...d2b

Skrevet

Du er 23 år og ferdig med alkohol? Du har nettopp fått lov til å kjøpe :P Jeg vil si at for dem som ikke liker å ta seg en fest, er det vanskeligere å få seg venninner. Spesielt i den alderen der.

Hva med å melde deg inn i røde kors eller noe?

Anonymous poster hash: c290a...b4a

Haha! Ja jeg skjønner at det virker sært :) Men når du begynner som 15 åring, så blir det fryktelig kjedelig etterhvert :D Røde kors høres ikke dumt ut! Det skal jeg faktisk sjekke ut :) Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...