AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Vet ikke om det er bare meg, men jeg får så inntrykk av at folk rundt meg spiser så mye mindre enn det jeg gjør. Er nesten sånn at jeg får rævva samvittighet fordi jeg føler jeg hagler innpå. Dette er en helt typisk matdag for meg: Frokost: omelett laget av 2 egg og 2 ss cottage cheese med grønnsaker (purreløk, paprika, spinat, cherrytomater, squash og sopp) og en skive grovt brød med smør og ett par skiver spekeskinke, ett glass smoothie som jeg lager av bær, vann og gresk yoghurt naturell Til lunsj spiser jeg to skiver grovbrød med smør og en fiskekake (f. Eks) og en grønn salat Mellommåltid er restene av smoothien fra frokosten (ca 3 dl) og en liten neve nøtter Middag er en normal sunn porsjon (forsyner meg aldri mer enn en gang og det er mye fisk og ren mat) Kveldsmat er en skive brød med peppemakrell og en kopp te. Føler jeg spiser som en mann! Ingen av venninnene mine spiser så mye som meg. Jeg spiser sunt og sjeldent godteri eller kaker (aldri i hverdagen, en sjelden gang i helgene), drikker ikke brus og minimalt med alkohol. Spiser andre så mye mindre fordi de skjeier skikkelig ut i helgene? Jeg trener i tillegg, men ikke mer enn gjennomsnittet tror jeg (har inntrykk av at alle trener 4-5 ganger i uken nå, hvis ikke mer? Jeg er tynn, og går ikke opp i vekt av dette kostholdet mitt, men synes allikevel jeg spiser mye til å være jente da! Anonymous poster hash: d9ca0...db7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Vet ikke om det er bare meg, men jeg får så inntrykk av at folk rundt meg spiser så mye mindre enn det jeg gjør. Er nesten sånn at jeg får rævva samvittighet fordi jeg føler jeg hagler innpå. Dette er en helt typisk matdag for meg: Frokost: omelett laget av 2 egg og 2 ss cottage cheese med grønnsaker (purreløk, paprika, spinat, cherrytomater, squash og sopp) og en skive grovt brød med smør og ett par skiver spekeskinke, ett glass smoothie som jeg lager av bær, vann og gresk yoghurt naturell Til lunsj spiser jeg to skiver grovbrød med smør og en fiskekake (f. Eks) og en grønn salat Mellommåltid er restene av smoothien fra frokosten (ca 3 dl) og en liten neve nøtter Middag er en normal sunn porsjon (forsyner meg aldri mer enn en gang og det er mye fisk og ren mat) Kveldsmat er en skive brød med peppemakrell og en kopp te. Føler jeg spiser som en mann! Ingen av venninnene mine spiser så mye som meg. Jeg spiser sunt og sjeldent godteri eller kaker (aldri i hverdagen, en sjelden gang i helgene), drikker ikke brus og minimalt med alkohol. Spiser andre så mye mindre fordi de skjeier skikkelig ut i helgene? Jeg trener i tillegg, men ikke mer enn gjennomsnittet tror jeg (har inntrykk av at alle trener 4-5 ganger i uken nå, hvis ikke mer? Jeg er tynn, og går ikke opp i vekt av dette kostholdet mitt, men synes allikevel jeg spiser mye til å være jente da!Anonymous poster hash: d9ca0...db7 Høres ut som et normalt og sunt og godt kosthold De andre spiser kanskje mer som de ikke forteller om. Anonymous poster hash: d7da7...b7e 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #3 Skrevet 17. august 2014 Jeg ville gått ned i vekt med kostholdet ditt. Med mindre du har enormt tykke brødskiver og en gigantisk middagstallerken. Du må spise såpass, spesielt siden du trener. Høres ut som et bra kosthold! De andre spiser nok mer og trener mindre enn de gir inntrykk av. Det å spise lite er ikke synnonymt med å være sunn. Man trenger næring og bevegelse.Anonymous poster hash: f4b9f...285
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 Jeg er bare bare 160cm og flere har kommentert at jeg spiser mye. Jeg var hjemme hos foreldrene mine denne helgen og lagde meg den frokosten jeg pleier, altså en svær omelett med masse fyll, brødskiver med smør og salami og en stor smoothie og mamma sa at hun ikke skjønte at jeg fikk plass i magen til den enorme frokosten. Og da følte jeg meg skikkelig dritt etterpå. Også var jeg sulten tre timer etterpå..... Jeg er ikke tjukk eller noe, men når jeg sammenligner matinntaket mitt med andre så føler jeg at jeg spiser mye mer. Flere har sagt til meg at "du trenger vel ikke så mye mat, du som er så lita og lav"Anonymous poster hash: d9ca0...db7
Gjest Jørild Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 Du spiser mindre en meg og jeg går ned i vekt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #6 Skrevet 17. august 2014 Jeg er bare bare 160cm og flere har kommentert at jeg spiser mye. Jeg var hjemme hos foreldrene mine denne helgen og lagde meg den frokosten jeg pleier, altså en svær omelett med masse fyll, brødskiver med smør og salami og en stor smoothie og mamma sa at hun ikke skjønte at jeg fikk plass i magen til den enorme frokosten. Og da følte jeg meg skikkelig dritt etterpå. Også var jeg sulten tre timer etterpå..... Jeg er ikke tjukk eller noe, men når jeg sammenligner matinntaket mitt med andre så føler jeg at jeg spiser mye mer. Flere har sagt til meg at "du trenger vel ikke så mye mat, du som er så lita og lav"Anonymous poster hash: d9ca0...db7 Frokosten din er nok mer omfattende enn det de fleste spiser til vanlig, men så lenge totalen for dagen er som du beskriver, er det ikke noe galt i en god start på dagen.Anonymous poster hash: f4b9f...285 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Jeg synes ikke du spiser spesielt mye. En skive brød og to egg er ingen monsterfrokost, det er heller ikke to skiver til lunsj og en normal porsjon middag. De færreste spiser da mindre enn det til middag, og ingen på jobben min spiser én skive til lunsj. Anonymous poster hash: e6117...147 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #8 Skrevet 18. august 2014 Føler jeg spiser som en mann! Ingen av venninnene mine spiser så mye som meg. Jeg spiser sunt og sjeldent godteri eller kaker (aldri i hverdagen, en sjelden gang i helgene), drikker ikke brus og minimalt med alkohol. Spiser andre så mye mindre fordi de skjeier skikkelig ut i helgene? Jeg trener i tillegg, men ikke mer enn gjennomsnittet tror jeg (har inntrykk av at alle trener 4-5 ganger i uken nå, hvis ikke mer? Jeg er tynn, og går ikke opp i vekt av dette kostholdet mitt, men synes allikevel jeg spiser mye til å være jente da!Anonymous poster hash: d9ca0...db7 Er dette en tråd som du lager for å få høre hvor lite du spiser? Anonymous poster hash: 34a76...b32 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #9 Skrevet 18. august 2014 Maten du spiser er ikke så kaloririk, hvis du spiser din lunsj, mens en annen spiser to Ryvita til lunsj, men en 100 g melkesjokolade etter lunsj, så har vedkommende plutselig inntatt flere kalorier en deg. Dette tror jeg mage ikke er klar over. Du spiser jo ikke søtt og trener jo da litt "ekstra" til måltidene for å få inn nok energi enn dem som spiser søtsaker ellers Anonymous poster hash: d8dd7...783 1
Gjest Runforit Skrevet 18. august 2014 #10 Skrevet 18. august 2014 Vet ikke om det er bare meg, men jeg får så inntrykk av at folk rundt meg spiser så mye mindre enn det jeg gjør. Er nesten sånn at jeg får rævva samvittighet fordi jeg føler jeg hagler innpå. Dette er en helt typisk matdag for meg: Frokost: omelett laget av 2 egg og 2 ss cottage cheese med grønnsaker (purreløk, paprika, spinat, cherrytomater, squash og sopp) og en skive grovt brød med smør og ett par skiver spekeskinke, ett glass smoothie som jeg lager av bær, vann og gresk yoghurt naturell Til lunsj spiser jeg to skiver grovbrød med smør og en fiskekake (f. Eks) og en grønn salat Mellommåltid er restene av smoothien fra frokosten (ca 3 dl) og en liten neve nøtter Middag er en normal sunn porsjon (forsyner meg aldri mer enn en gang og det er mye fisk og ren mat) Kveldsmat er en skive brød med peppemakrell og en kopp te. Føler jeg spiser som en mann! Ingen av venninnene mine spiser så mye som meg. Jeg spiser sunt og sjeldent godteri eller kaker (aldri i hverdagen, en sjelden gang i helgene), drikker ikke brus og minimalt med alkohol. Spiser andre så mye mindre fordi de skjeier skikkelig ut i helgene? Jeg trener i tillegg, men ikke mer enn gjennomsnittet tror jeg (har inntrykk av at alle trener 4-5 ganger i uken nå, hvis ikke mer? Jeg er tynn, og går ikke opp i vekt av dette kostholdet mitt, men synes allikevel jeg spiser mye til å være jente da! Anonymous poster hash: d9ca0...db7 Er da helt normalt dette. 2 egg og en brødskive og en bærsmoothie er da ikke voldsomme greiene til frokost om en er et frokostmenneske. De fleste på jobben min spiser varmmat i kantinen til lunsj som alltid består av kjøtt med brød/ris/pasta/potet I tillegg spiser de både 1 og 2 mellommåltider enten av frukt, nøtter, sjokolade, boller etc(i tillegg er det ofte kaker på jobben) Så spiser i de full middag og kvelds hjemme og kanskje enda mer snacks. D som påstår at du spiser enorme mengder har et forstyrret forhold til mat. 4
Glynis Skrevet 18. august 2014 #11 Skrevet 18. august 2014 Føler jeg spiser som en mann! Kjenner du noen menn? Hvordan er forholdet ditt til din far? Hvis jeg hadde rasjonert én skive til kveldsmat til mannen min, broren min eller faren min etter trening så tror jeg du får se voksne menn gråte. 5
Gjest Runforit Skrevet 18. august 2014 #12 Skrevet 18. august 2014 Kjenner du noen menn? Hvordan er forholdet ditt til din far? Hvis jeg hadde rasjonert én skive til kveldsmat til mannen min, broren min eller faren min etter trening så tror jeg du får se voksne menn gråte. Hahaha! Her hadde mannen gnagd av seg armen på en brødskive 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #13 Skrevet 18. august 2014 Drit oppi hva folk sier om hvor mye dere spiser. Spis og vær glad:) Anonymous poster hash: 14109...923
FantasDick Skrevet 18. august 2014 #14 Skrevet 18. august 2014 Synes ikke det så så fryktelig mye ut. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #15 Skrevet 19. august 2014 Du har en frokost som er i overkant av normalen, men siden du resten av dagen spiser i underkant av normalen spiser du helt normalt. Totalt spiser du omtrent like mye som meg, men det du spiser til frokost og lunsj fordeler jeg på tre måltider. Jeg går litt opp i vekt, men det skyldes lite trening og utskeielser. For deg som er aktiv vil jeg ikke si at det er mye. Jenter spiser forresten ofte mindre mat når de er sammen med andre, og så spiser de skikkelig når de er alene Anonymous poster hash: 61723...8fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå