Gå til innhold

Kjæresten min er deprimert - hvordan hjelpe han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bedre halvdel har gått arbeidsledig i flere mnd. Han er ferdig utdannet lege, men han får ikke stilling til turnus. Han sender søknader overalt, og drar på intervjuer, men får avslag hele tiden.

Han er veldig ofte deprimert, og jeg ser at dette går utover hans selvtillitt. Spesielt når folk gjør narr av han :( Jeg får så vondt inni meg av å se han sånn. Hva kan jeg gjøre for å få han bedre?

Jeg prøver å motivere han ved å si at mange ferdig utdannet leger har det samme problemet. Men det hjelper jo ikke han :(

Vi bor ikke sammen,men han blir ofte sur uten grunn.

Hvordan anbefaler dere meg å støtte min kjære i denne perioden? Jeg elsker han så mye og jeg skulle ønske jeg kunne gjøre noe for han :(

Anonymous poster hash: d6189...1d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Det er nok ikke så mye annet du kan gjøre enn å være tålmodig. Når han får jobb vil det nok ordne seg av seg selv.

Leger/legestudenter kan ha stort ego og det å være arbeidsledig blir en veldig nedtur etter så mange år med hardt arbeid på studiet. Det ordner seg! Men prøve å være tålmodig det tror jeg er det beste...

Anonymous poster hash: 64022...401

• Liker 1
Skrevet

Litt farlig grunn å bevege seg på men jeg skal prøve å si hva jeg tenker så får du forkaste eller beholde hele eller deler av hva jeg tenker rundt dette.

Når man strever for å oppnå noe ( spesielt vanskelige fag og yrker ) og føler man ikke mestrer eller blir akseptert er dette veldig '' ydmykende '' / flaut / vondt. Som lege er det svært krevende physisk og det er ikke til å legge lokk på at flere avgangsstudenter har hatt selvmordstanker ( reff familie lege )

Det er viktig at du viser at du er der for han og støtter han, men det er vanskelig å komme med noen konkrete råd, HAr dere sammen gått igjennom søknaden ? er det karakterer det går på ? intervju trening ?

• Liker 1
Skrevet

Litt farlig grunn å bevege seg på men jeg skal prøve å si hva jeg tenker så får du forkaste eller beholde hele eller deler av hva jeg tenker rundt dette.

Når man strever for å oppnå noe ( spesielt vanskelige fag og yrker ) og føler man ikke mestrer eller blir akseptert er dette veldig '' ydmykende '' / flaut / vondt. Som lege er det svært krevende physisk og det er ikke til å legge lokk på at flere avgangsstudenter har hatt selvmordstanker ( reff familie lege )

Det er viktig at du viser at du er der for han og støtter han, men det er vanskelig å komme med noen konkrete råd, HAr dere sammen gått igjennom søknaden ? er det karakterer det går på ? intervju trening ?

Takk for svar.

Det er ganske krenkende føler han, og spesielt når folk gjør narr av han.

Han har lest søknaden en gang for meg, men jeg er så redd for at hvis jeg pirker for mye så føler han seg mer krenket. Han er studert i utlandet, men har norsn statborgerskap. Det er sikkert vanskeligere å få jobb når man ikke er utdannet i Norge.

Jeg tør ikke gi han råd uten at han spør meg, for han liker å gjøre alt selv.

Jeg prøver å oppmuntre han, men det virker jo ikke i lengden. Jeg får så vondt i meg av å se han sånn :(

Skrevet

En knullings lyser alltid opp dagen for meg.

Anonymous poster hash: 9dfe4...147

Skrevet

Mange nordmenn vil ikke ha en lege med utdannelse fra utlandet. Synd :-(

Har hørt at en del utenlandske utdanninger er mye bedre enn de norske!

Han må stå på og forrette og søke masse!

Anonymous poster hash: f4f65...626

Skrevet

Hvem i huleste tar lege utdanningen i utlandet??

Hvis målet er å jobbe i norge så studerer man ikke i Ungarn for å si det sånn. Eneste unntaket er om utdanningen ikke finnes i norge og det er stor etterspørsel. Han må bare ta konsekvensene av sine egne valg her...

Anonymous poster hash: 9dfe4...147

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...