AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Har nettopp kjøpt meg "Styrketrening for jenter"-boka, og der står det anbefalt at man skal innta ca. 2000 kcal hver dag for å kunne bygge muskler. Men jeg vil gå ned i vekt samtidig som jeg bygger muskler... Veier vel rundt 70-75 kg og er 173 cm høy, men vil tro en del av vekten min er fra muskler også! Er jo ikke helt utrent heller, men litt ekstra på magen og lår/ legger har jeg jo Burde jeg da innta 2000 kcal som de anbefaler når man i tillegg trener, eller bør jeg komme meg ned på rundt 1500 kcal samtidig som jeg trener...? Vil jeg gå ned uansett så lenge jeg trener ordentlig styrke, kanskje? Anyone? Anonymous poster hash: 3b292...7a6
FrixyGirl Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Jeg vil anbefale deg å innta rundt 2000 kcal daglig noe under kanskje rundt 1800-1900 ikke noe mindre. Med god trening for å bygge muskler og det er det som er målet. Er det ikke lurt å ligge for lavt da du bryter ned heller enn å bygge. Spiser du riktig anbefalt kost og får i deg de anbefalte kcal er det ikke sikkert du går så mye ned i vekt (muskler veier) men du får mer muskler over tid. Og en mer formet kropp. Når man skal bygge muskler er det også greit å ha noen "ekstra" kg å ta av slik at kroppen har noe å bygge på. Du ligger på normal vekt ift BMI. Så jeg ville heller satset på 1900-2000 kcal og styrke for å bygge mer enn å gå ned noe i vekt. 70-75 kg for ei på 173 er absolutt ikke for mye. Og om du bygger muskler og lever sunt med trening og kost. Kan du fort ende opp med å veie 72 kg men ha en trent "fit" kropp 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #3 Skrevet 18. august 2014 Jeg har et lignende utgangspunkt og spiser 1700-1900kalorier på hviledager og 2000-2300 på dager jeg har trent. Går ikke ned i vekt, men har gått ned 2 klesstørrelser, og fått tonede muskler så vil absolutt anbefale deg å ligge over 1500for å unngå å tære på muskulatur. Ta mål istedetfor å fokusere på vekta Anonymous poster hash: d1188...59a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå