Gå til innhold

Kosthold tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt meg "Styrketrening for jenter"-boka, og der står det anbefalt at man skal innta ca. 2000 kcal hver dag for å kunne bygge muskler. Men jeg vil gå ned i vekt samtidig som jeg bygger muskler... Veier vel rundt 70-75 kg og er 173 cm høy, men vil tro en del av vekten min er fra muskler også! Er jo ikke helt utrent heller, men litt ekstra på magen og lår/ legger har jeg jo :roll:

Burde jeg da innta 2000 kcal som de anbefaler når man i tillegg trener, eller bør jeg komme meg ned på rundt 1500 kcal samtidig som jeg trener...? Vil jeg gå ned uansett så lenge jeg trener ordentlig styrke, kanskje?

Anyone? :klo::snurt:

Anonymous poster hash: 3b292...7a6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å innta rundt 2000 kcal daglig noe under kanskje rundt 1800-1900 ikke noe mindre.

Med god trening for å bygge muskler og det er det som er målet. Er det ikke lurt å ligge for lavt da du bryter ned heller enn å bygge. Spiser du riktig anbefalt kost og får i deg de anbefalte kcal er det ikke sikkert du går så mye ned i vekt (muskler veier) men du får mer muskler over tid. Og en mer formet kropp.

Når man skal bygge muskler er det også greit å ha noen "ekstra" kg å ta av slik at kroppen har noe å bygge på.

Du ligger på normal vekt ift BMI. Så jeg ville heller satset på 1900-2000 kcal og styrke for å bygge mer enn å gå ned noe i vekt. 70-75 kg for ei på 173 er absolutt ikke for mye. Og om du bygger muskler og lever sunt med trening og kost. Kan du fort ende opp med å veie 72 kg men ha en trent "fit" kropp :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et lignende utgangspunkt og spiser 1700-1900kalorier på hviledager og 2000-2300 på dager jeg har trent. Går ikke ned i vekt, men har gått ned 2 klesstørrelser, og fått tonede muskler så vil absolutt anbefale deg å ligge over 1500for å unngå å tære på muskulatur. Ta mål istedetfor å fokusere på vekta :)

Anonymous poster hash: d1188...59a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...