Organic Skrevet 20. august 2014 Forfatter #41 Skrevet 20. august 2014 Når jeg kommer inn som mann, da er det herre-versjonen av klokke han selger meg? Siden jeg ser kun enkelte butikker selger merket, og kun enkelte butikker selger BÅDE herre- og dame-utvalg?
Gjest Badabing Skrevet 20. august 2014 #42 Skrevet 20. august 2014 Jeg snakker om mekaniske klokker, ikke quartz (batteri). Ja, Omega lager også batteriklokker, men det er de mekaniske klokkene som viderfører den lange sveitsiske urmakertradisjonene. Omega og Tag må ha quartz-klokker i sortimentet, men da betaler man egentlig bare for merket. Det er ikke noe mer 'ordentlig' urverk i en batteriklokke fra Tag enn det er i klokker til femten hundre kroner fra motebutikkene. Derimot har Tag flere ypperlige mekaniske klokker med topp, sveitsisk urverk. Skal man ha en skikkelig klokke, som varer livet ut er mekanisk det eneste reelle valget. Anonymous poster hash: 027e0...196 Hvorfor det, når de har livstidsgaranti? Skjønner fortsatt ikke problemet med batterier.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #43 Skrevet 20. august 2014 At man kan gjøre er klokkekjøp så vanskelig er imponerende! Kan du ikke bare ta en telefon for å sjekke om butikker er forhandler? Så drar du dit og får hjelp. Enkelt og greit Anonymous poster hash: 87563...cb7 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #44 Skrevet 20. august 2014 Hvorfor det, når de har livstidsgaranti? Skjønner fortsatt ikke problemet med batterier. Du har nok ikke livstidsgaranti på urverket i en klokke. Uansett merke. Dersom du har blitt fortalt det, har du blitt grovt villedet. Forskjellene på quartz og mekanisk er flere: Den synlige forskjellen er at sekundviseren sklir jevnt på et mekanisk ur, mens viseren på et quartz-ur 'hopper'. Et mekanisk ur fremstår som mer elegant i så måte. Et mekanisk ur har en tikkelyd, med flere tusen slag i minuttet. En del av fascinasjonen - klokken 'lever', med over hundre deler, som får energi fra dine armbevegelser mens du bærer uret. Et lite vidunder. En quartz-klokke drives av kretser og et batteri. Klinisk og presist, men ikke så sjarmerende. Et mekanisk ur kan gå i arv i generasjoner. Det eldste uret jeg har eid var 55 år gammelt. Holdt tiden, som om det var produsert i går. Vedlikehold er enkelt - det florerer av urmakere som tar service, og med jevnlig vedlikehold kan et mekanisk ur lett vare i over hundre år: et familieklenodium. Et quartz-ur har du ingen garanti for at vil vare lenge. Går urverket i stykker er det ofte for dyrt å skifte det ut. Ofte er ikke urverket lenger i produksjon, og klokken må kasseres. Sist, men ikke minst: et mekanisk ur representerer en håndverkstradisjon, som går langt tilbake i tid. Du bærer et objekt på armen som ikke hvem som helst kan skru sammen. Det utstråler kvalitetsbevissthet og er et nikk til en tid hvor produkter ble laget med omtanke, og med tanke på lang varighet. Det motsatte av bruk og kast, som feks. Daniel Wellington som diskuteres her. Har selv flere klokker hjemme som jeg er glad i, og som jeg gleder meg til å overrekke til de yngste i familien når tiden blir moden. Det er en fin tanke.Anonymous poster hash: 027e0...196 2
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 20. august 2014 #46 Skrevet 20. august 2014 Daniel Wellington er klasse. Whatever. Sorry
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #48 Skrevet 21. august 2014 Daniel Wellington er klasse. Ikke nå lenger! Nå har det blitt en billig moteklokke som ungjentene går med!Anonymous poster hash: 07db8...c4e 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #49 Skrevet 21. august 2014 Alle fjortiser og rosabloggere går emd DW-klokker, så ikke noe særlig klasse.. Anonymous poster hash: d2561...973 2
Sails Skrevet 22. august 2014 #51 Skrevet 22. august 2014 Når jeg kommer inn som mann, da er det herre-versjonen av klokke han selger meg? Siden jeg ser kun enkelte butikker selger merket, og kun enkelte butikker selger BÅDE herre- og dame-utvalg? De er unisex vil jeg si. Det DW reklamerer som "herremodell" er 40mm, mens damemodellen er 36mm. Begge to er helt klassiske herrestørrelser, og dersom du har store håndledd er 40mm det beste (eventuelt omvendt). Husk at jo mindre klokken er, jo mer formell og klassisk er den. Ser at du lurte på hvorvidt rosé-gullet er slitesterkt. Klokken er laget av stål, med påmalt rosé farge. Altså ikke ekte gull. Men slitesterkt er det. DW er forøvrig like klasse som det er å bruke det ordet. De er minimalistiske og pene, men utover det er det bare søppel. Sleng deg på den største trenden i Groruddalen om du vil, men jeg anbefaler det ikke.
Organic Skrevet 22. august 2014 Forfatter #52 Skrevet 22. august 2014 Fikk vite av noen av vennene mine at det bare var den største som ville passe, og det er jo faktisk den som er herrestørrelse. Hva skjer når Rosegullet fjernes av sliting? Vanntett? Feil.
ohdeergod Skrevet 22. august 2014 #53 Skrevet 22. august 2014 Jeg har rosegull med svart reim Elsker den!
Sails Skrevet 22. august 2014 #54 Skrevet 22. august 2014 Fikk vite av noen av vennene mine at det bare var den største som ville passe, og det er jo faktisk den som er herrestørrelse. Hva skjer når Rosegullet fjernes av sliting? Vanntett? Feil. Da kaster du den. Slike klokker har sjeldent en levetid på mer enn noen år uansett med tanke på det svake glasset og alt annet. Den er ikke vantett og heller ikke vann-avstøtende. 1
Organic Skrevet 22. august 2014 Forfatter #55 Skrevet 22. august 2014 Hvor mye vann tåler den? Den har vel 2 års levetid før batteri må byttes, ja.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #56 Skrevet 22. august 2014 Hvor mye vann tåler den? Den har vel 2 års levetid før batteri må byttes, ja. Du styrer mer enn med et klokkekjøp enn det folk gjør ved boligkjøp Håper du blir fornøyd til slutt da! Anonymous poster hash: 87563...cb7 2
Organic Skrevet 22. august 2014 Forfatter #57 Skrevet 22. august 2014 Jeg skal kjøpe bolig i fremtiden, da kan dere hjelpe med det også. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2014 #58 Skrevet 22. august 2014 Jeg skal kjøpe bolig i fremtiden, da kan dere hjelpe med det også. Skal du finansiere den boligen med de pengene du tjener på å være Mystery Shopper da? Så sant du skjønner kontrakten.... Anonymous poster hash: d2561...973 3
Organic Skrevet 22. august 2014 Forfatter #59 Skrevet 22. august 2014 Leste en artikkel der en Mystery-Shopper faktisk hadde det som fulltids-jobb. Tok alle oppdrag og tjente mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå