Organic Skrevet 19. august 2014 Forfatter #21 Skrevet 19. august 2014 Mente i Sentrum, da... Der er det kun 3, hvor alle tre er tvilsomme om har de? Som sagt; Ett sted står det på DW-s sider, men ikke på stedets side. En side er en klesbutikk. En side er tvilsom. Man kjøper da virkelig ikke klokker på nett? De skal jo prøves før man kommer tilbake senere og kjøper?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #22 Skrevet 19. august 2014 Ikke Høyer på Egertorget. Står de selges på Ricco-et-eller-annet på Byporten. Samt et sted som kalles Kiman Man på Karl Johan, men tviler, de selger jo klær. Urmaker Christensen i Stortingsgaten står det på DW-s hjemmesider at har de, men ikke på Urmaker Christensen hjemmeside selv. Ergo er det MULIGHET for at 3 steder selger. Det eneste bankerse måtte jo være å dra helt til Sandvika. Hva med å kontakte disse stedene og høre om de har den klokken du vil ha inne? Evt at de må holde en av til deg så du får prøve? Bestiller du på nett har man angrefrist og kan sendes tilbake hvis du ikke vil ha den. Det virker som om du gjør saken så utrolig vanskelig..... Anonymous poster hash: e3a8c...87e 1
Organic Skrevet 19. august 2014 Forfatter #23 Skrevet 19. august 2014 Jeg tror jeg først skal gå personlig og se om disse stedene fortsatt eksisterer. Ellers må jeg reise helt ute på landet...
AnonymBruker Skrevet 19. august 2014 #24 Skrevet 19. august 2014 Jeg tror jeg først skal gå personlig og se om disse stedene fortsatt eksisterer. Ellers må jeg reise helt ute på landet... Det er kanskje det mest ulogiske du har kommet med i denne tråden, men lykke til! Anonymous poster hash: e3a8c...87e 4
Gjest BabyBlue Skrevet 19. august 2014 #25 Skrevet 19. august 2014 Kjøp på nett? Er mange steder som har gratis frakt og retur. Synes de er fine, ville kjøpt sølv eller rosegull da gull ikke kler hudetonen min. Men ser at den absolutt er mest kjøpt i gull da det er den jeg ser mest av på folk.
Organic Skrevet 19. august 2014 Forfatter #26 Skrevet 19. august 2014 Derfor bør jeg velge å kjøpe den i sølv, hvis jeg i det hele tatt noen gang finner den?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #27 Skrevet 20. august 2014 Ser Thune på Sandvika Storsenter selger de. Strålende... bare en time å dra dit, da... Toget bruker 12 minutter fra Oslo til Sandvika. Anonymous poster hash: e5904...e99 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #28 Skrevet 20. august 2014 Er ikke batteriklokker ut? Bruker selv mekanisk klokke. Ja, det koster ofte litt mer, men man har de hele livet da. Heller bruke ti tusen på én ordentlig klokke, enn å ha mange batterimoteklokker. Anonymous poster hash: 027e0...196
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #29 Skrevet 20. august 2014 Derfor bør jeg velge å kjøpe den i sølv, hvis jeg i det hele tatt noen gang finner den? ;ler: :ler: Du kan jo benytte anledningen til å se etter en klokke mens du er på farten i jobben din som Mystery shopper! Har aldri sett noen som har så vanskelig for ting noen gang her inne, som det du har. Takk for underholdningen du lager! Anonymous poster hash: 07db8...c4e 5
Organic Skrevet 20. august 2014 Forfatter #30 Skrevet 20. august 2014 Er gubbeklokker in? Det kalles for tidløse klokker med klassisk preg som matcher alle anledninger og plagg. Hvordan batteri bruker den? Hvor lenge varer batteriet?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #31 Skrevet 20. august 2014 Øh? Er det skjult kamera i denne tråden? Dette kan ikke være på ekte, hahaAnonymous poster hash: e5941...abe 2
Organic Skrevet 20. august 2014 Forfatter #32 Skrevet 20. august 2014 Jeg fant en butikk som nesten hadde disse klokkene. Hva menes med batteri? Igjen; varighet?
Gjest Badabing Skrevet 20. august 2014 #33 Skrevet 20. august 2014 Er ikke batteriklokker ut? Bruker selv mekanisk klokke. Ja, det koster ofte litt mer, men man har de hele livet da. Heller bruke ti tusen på én ordentlig klokke, enn å ha mange batterimoteklokker.Anonymous poster hash: 027e0...196 Det er vel ikke uvanlig med batteri i dyrere klokker heller. Jeg har klokker som ikke er moteklokker, men må bytte batteri ca hvert 2-3 år.
Organic Skrevet 20. august 2014 Forfatter #34 Skrevet 20. august 2014 Så hvor ofte byttes batteri på DW-klokker? Og hvordan settes de inn, hvem brukes?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #35 Skrevet 20. august 2014 Det er vel ikke uvanlig med batteri i dyrere klokker heller. Jeg har klokker som ikke er moteklokker, men må bytte batteri ca hvert 2-3 år. Joda, men forskjellen på klokker med og uten batteri er jo at de mekaniske enkelt kan serves, slik at de varer et helt liv. En batteriklokke som går i stykker er stort sett kaputt. Dessuten er det noe eget med å se sekundviseren gli jevnt over skiven, fremfor den hakkete bevegelsen man får med et quartz-ur. Tanken på at det befinner seg et lite mekanisk under på lanken er også besnærende:) Omega har mange flotte mekaniske damemodeller med mekanisk urverk. Bare et tips:)Anonymous poster hash: 027e0...196
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #36 Skrevet 20. august 2014 Follestad valkyrien har herreversjonen. Storo og sandvika kvinne Anonymous poster hash: 80167...3b4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #37 Skrevet 20. august 2014 Så hvor ofte byttes batteri på DW-klokker? Og hvordan settes de inn, hvem brukes? Klokkebatterier er de samme i alle klokker. Etter et par år stopper klokka, da går du til urmaker og ber dem bytte batteriet, det koster deg litt penger. Kanskje rundt en hundrelapp, jeg husker ikke hva det kostet meg sist. Anonymous poster hash: 85c65...180
Gjest Badabing Skrevet 20. august 2014 #38 Skrevet 20. august 2014 140 kroner betalte jeg sist jeg byttet.
Gjest Badabing Skrevet 20. august 2014 #39 Skrevet 20. august 2014 Joda, men forskjellen på klokker med og uten batteri er jo at de mekaniske enkelt kan serves, slik at de varer et helt liv. En batteriklokke som går i stykker er stort sett kaputt. Dessuten er det noe eget med å se sekundviseren gli jevnt over skiven, fremfor den hakkete bevegelsen man får med et quartz-ur. Tanken på at det befinner seg et lite mekanisk under på lanken er også besnærende:) Omega har mange flotte mekaniske damemodeller med mekanisk urverk. Bare et tips:)Anonymous poster hash: 027e0...196 Jeg har en RW, en Omega, en Certina og en Tag. De må fortsatt byttes batteri på, selv om det er ordentlig urverk i dem. Tror ikke det er så uvanlig. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #40 Skrevet 20. august 2014 Jeg har en RW, en Omega, en Certina og en Tag. De må fortsatt byttes batteri på, selv om det er ordentlig urverk i dem. Tror ikke det er så uvanlig. Jeg snakker om mekaniske klokker, ikke quartz (batteri). Ja, Omega lager også batteriklokker, men det er de mekaniske klokkene som viderfører den lange sveitsiske urmakertradisjonene. Omega og Tag må ha quartz-klokker i sortimentet, men da betaler man egentlig bare for merket. Det er ikke noe mer 'ordentlig' urverk i en batteriklokke fra Tag enn det er i klokker til femten hundre kroner fra motebutikkene. Derimot har Tag flere ypperlige mekaniske klokker med topp, sveitsisk urverk. Skal man ha en skikkelig klokke, som varer livet ut er mekanisk det eneste reelle valget. Anonymous poster hash: 027e0...196 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå