grinchen Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Si at jeg planter noens fingeravtrykk på et åsted for en alvorlig forbrytelse. Jeg har ikke gjort forbrytelsen, men den jeg "framer" blir tatt for forbrytelsen. Senere finner de ut at jeg har plantet bevis i denne saken. Hva slags straff får jeg?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Si at jeg planter noens fingeravtrykk på et åsted for en alvorlig forbrytelse. Jeg har ikke gjort forbrytelsen, men den jeg "framer" blir tatt for forbrytelsen. Senere finner de ut at jeg har plantet bevis i denne saken. Hva slags straff får jeg? Noen år på forbedringsanstalt og i arbeidsleir. Samt et norskkurs. Anonymous poster hash: 53857...06c 8
QueenOfTheSidewalk Skrevet 17. august 2014 #3 Skrevet 17. august 2014 Aner ikke. Kanskje noen har et ordentlig svar? 1
ertepetter Skrevet 18. august 2014 #4 Skrevet 18. august 2014 (endret) Si at jeg planter noens fingeravtrykk på et åsted for en alvorlig forbrytelse. Jeg har ikke gjort forbrytelsen, men den jeg "framer" blir tatt for forbrytelsen. Senere finner de ut at jeg har plantet bevis i denne saken. Hva slags straff får jeg? Merker meg at du stilte det samme spørsmålet i 2010. Straffeloven kapittel 16 § 168. Den, som ved falsk Anklage, Anmeldelse eller Forklaring til Retten, Paatalemyndigheden eller anden offentlig Myndighed eller ved Forvanskning eller Bortryddelse af Bevis eller Tilveiebringelse af falsk Bevis eller mod bedre Vidende paa anden Maade søger at paadrage en anden Sigtelse eller Fældelse for en strafbar Handling, eller som medvirker hertil, straffes, hvis der handles om en Forbrydelse, med Fængsel fra 6 Maaneder indtil 8 Aar og, hvis der handles om en Forseelse, med Fængsel indtil 4 Aar. Se §168-§173http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1902-05-22-10 Endret 18. august 2014 av ertepetter 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #5 Skrevet 18. august 2014 Øh. Hvorfor lurer du på det? Sånne bør straffes HARDT! Anonymous poster hash: 0199c...198
Tøytigern Skrevet 18. august 2014 #6 Skrevet 18. august 2014 Jeg lurer mest på hva det norske ordet for "frame" er... 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 #7 Skrevet 18. august 2014 Å mistenkeliggjøre noen så de blir tatt. Altså å ramme dem... Anonymous poster hash: 0199c...198 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå