enavdem Skrevet 17. august 2014 #1 Del Skrevet 17. august 2014 Hei! Jeg har et speil på ca. 40kg og ønsker å få det hengt opp på veggen min. Problemet mitt er at vedkommende jeg leier hos ikke tillater herverk eller permanente forandringer. Det er dermed satt lister (om det er det, det heter) på veggen som man kan henge ting på. Har allerede hengt ett bilde på den ene lista med bøyde spikre og tråd. Tenkte at med ståltråd og bøyde spikre vil speilet evne å henge etter listen, men tråden revnet, selvfølgelig. Har dere noen forslag til hvordan jeg kan henge opp dette speilet??... Har lagt ved et bilde så dere er hvordan ''lista'' ser ut. Takk på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #2 Del Skrevet 17. august 2014 Hei! Jeg har et speil på ca. 40kg og ønsker å få det hengt opp på veggen min. Problemet mitt er at vedkommende jeg leier hos ikke tillater herverk eller permanente forandringer. Det er dermed satt lister (om det er det, det heter) på veggen som man kan henge ting på. Har allerede hengt ett bilde på den ene lista med bøyde spikre og tråd. Tenkte at med ståltråd og bøyde spikre vil speilet evne å henge etter listen, men tråden revnet, selvfølgelig. Har dere noen forslag til hvordan jeg kan henge opp dette speilet??... Har lagt ved et bilde så dere er hvordan ''lista'' ser ut. Takk på forhånd! Tviler på at lista kan bære 40 kg Må du ha så tungt speil?? Anonymous poster hash: ba5cb...9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #3 Del Skrevet 17. august 2014 Hei! Jeg har et speil på ca. 40kg og ønsker å få det hengt opp på veggen min. Problemet mitt er at vedkommende jeg leier hos ikke tillater herverk eller permanente forandringer. Det er dermed satt lister (om det er det, det heter) på veggen som man kan henge ting på. Har allerede hengt ett bilde på den ene lista med bøyde spikre og tråd. Tenkte at med ståltråd og bøyde spikre vil speilet evne å henge etter listen, men tråden revnet, selvfølgelig. Har dere noen forslag til hvordan jeg kan henge opp dette speilet??... Har lagt ved et bilde så dere er hvordan ''lista'' ser ut. Takk på forhånd! Spør husverten først, om lista er beregnet for å tåle 40 kg Anonymous poster hash: ba5cb...9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #4 Del Skrevet 17. august 2014 Hei! Jeg har et speil på ca. 40kg og ønsker å få det hengt opp på veggen min. Problemet mitt er at vedkommende jeg leier hos ikke tillater herverk eller permanente forandringer. Det er dermed satt lister (om det er det, det heter) på veggen som man kan henge ting på. Har allerede hengt ett bilde på den ene lista med bøyde spikre og tråd. Tenkte at med ståltråd og bøyde spikre vil speilet evne å henge etter listen, men tråden revnet, selvfølgelig. Har dere noen forslag til hvordan jeg kan henge opp dette speilet??... Har lagt ved et bilde så dere er hvordan ''lista'' ser ut. Takk på forhånd! Hvordan er lista festet til veggen? Med skruer eller spiker? Hvor tykk og dyp er den? Anonymous poster hash: ba5cb...9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #5 Del Skrevet 17. august 2014 Hei! Jeg har et speil på ca. 40kg og ønsker å få det hengt opp på veggen min. Problemet mitt er at vedkommende jeg leier hos ikke tillater herverk eller permanente forandringer. Det er dermed satt lister (om det er det, det heter) på veggen som man kan henge ting på. Har allerede hengt ett bilde på den ene lista med bøyde spikre og tråd. Tenkte at med ståltråd og bøyde spikre vil speilet evne å henge etter listen, men tråden revnet, selvfølgelig. Har dere noen forslag til hvordan jeg kan henge opp dette speilet??... Har lagt ved et bilde så dere er hvordan ''lista'' ser ut. Takk på forhånd! Er det det nederste lerretsaktige som er lista? Anonymous poster hash: ba5cb...9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #6 Del Skrevet 17. august 2014 Hei! Jeg har et speil på ca. 40kg og ønsker å få det hengt opp på veggen min. Problemet mitt er at vedkommende jeg leier hos ikke tillater herverk eller permanente forandringer. Det er dermed satt lister (om det er det, det heter) på veggen som man kan henge ting på. Har allerede hengt ett bilde på den ene lista med bøyde spikre og tråd. Tenkte at med ståltråd og bøyde spikre vil speilet evne å henge etter listen, men tråden revnet, selvfølgelig. Har dere noen forslag til hvordan jeg kan henge opp dette speilet??... Har lagt ved et bilde så dere er hvordan ''lista'' ser ut. Takk på forhånd! Ståltråden revnet? Kan du prøve med tykkere ståltråd (som er egnet til formålet)? Anonymous poster hash: ba5cb...9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enavdem Skrevet 17. august 2014 Forfatter #7 Del Skrevet 17. august 2014 Tviler på at lista kan bære 40 kg Må du ha så tungt speil?? Anonymous poster hash: ba5cb...9af Det er det speilet jeg har akkurat nå bare.. Er også utrolig fint, så hadde vært veldig synd om det måtte stå på gulvet :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enavdem Skrevet 17. august 2014 Forfatter #8 Del Skrevet 17. august 2014 Er det det nederste lerretsaktige som er lista? Anonymous poster hash: ba5cb...9af nei, det er lerretbilde. Lista er det hvite ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #9 Del Skrevet 17. august 2014 nei, det er lerretbilde. Lista er det hvite ) Ok. Jeg ville skrudd inn solide skruer i lista til å bære speilet, dersom husverten mener at lista takler å holde 40 kg. Anonymous poster hash: ba5cb...9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enavdem Skrevet 17. august 2014 Forfatter #10 Del Skrevet 17. august 2014 Hvordan er lista festet til veggen? Med skruer eller spiker? Hvor tykk og dyp er den? Anonymous poster hash: ba5cb...9af Lista er festet med spiker. Den er vel ca. 2 cm dyp og 5 cm tykk . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enavdem Skrevet 17. august 2014 Forfatter #11 Del Skrevet 17. august 2014 Ok. Jeg ville skrudd inn solide skruer i lista til å bære speilet, dersom husverten mener at lista takler å holde 40 kg. Anonymous poster hash: ba5cb...9af Ja, det hadde jo vært det enkleste. Får håpe at det evt. er en løsning jeg kan ta i bruk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #12 Del Skrevet 17. august 2014 Lista er festet med spiker. Den er vel ca. 2 cm dyp og 5 cm tykk . 2 cm dyp var lite, med tanke på å skru inn skrue i dybden. Det vil være vanskelig å få godt nok feste. Da er det vel bedre å skru inn skruer nedenfra, slik at skruene har 5 cm de kan skrues inn (slik at de får godt feste). Det er mulig at du får kjøpt øyeskruer som er lange nok og solide nok. det ville vært det beste tror jeg Anonymous poster hash: ba5cb...9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #13 Del Skrevet 17. august 2014 2 cm dyp var lite, med tanke på å skru inn skrue i dybden. Det vil være vanskelig å få godt nok feste. Da er det vel bedre å skru inn skruer nedenfra, slik at skruene har 5 cm de kan skrues inn (slik at de får godt feste). Det er mulig at du får kjøpt øyeskruer som er lange nok og solide nok. det ville vært det beste tror jeg Anonymous poster hash: ba5cb...9af Evt hør med husverten om du får lov til å evt borre gjennom lista og videre inn i veggen, og sette i hylser og skruer til oppheng av speilet. Det er det aller beste jeg kan komme på og foreslå. Hør på jernvareforretning/ obsbygg el.l, for å få rett hylser og skruer. På gipsvegger må man bruke andre borr, og hylser enn på murvegg. Kanskje han (husverten) også har utstyr/ løsninger og kan bidra med erfaring og hjelpsomme råd m.m Anonymous poster hash: ba5cb...9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enavdem Skrevet 17. august 2014 Forfatter #14 Del Skrevet 17. august 2014 Evt hør med husverten om du får lov til å evt borre gjennom lista og videre inn i veggen, og sette i hylser og skruer til oppheng av speilet. Det er det aller beste jeg kan komme på og foreslå. Hør på jernvareforretning/ obsbygg el.l, for å få rett hylser og skruer. På gipsvegger må man bruke andre borr, og hylser enn på murvegg. Kanskje han (husverten) også har utstyr/ løsninger og kan bidra med erfaring og hjelpsomme råd m.m Anonymous poster hash: ba5cb...9af Tatt kontakt med husverten nå, sendte en mail så får bare krysse fingrene på at jeg får lov til å være litt snekker her! Tusen takk for rådet i så fall, hørtes jo veldig bra ut! Speilet er jo ikke bare bare, men det er så sinnsykt fint at det hadde vært litt skam om jeg ikke fikk det opp på veggen ( https://www.dropbox.com/s/kfdoxw0352gdtwm/Snapchat-20140817042155%20%281%29.jpg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #15 Del Skrevet 17. august 2014 Tatt kontakt med husverten nå, sendte en mail så får bare krysse fingrene på at jeg får lov til å være litt snekker her! Tusen takk for rådet i så fall, hørtes jo veldig bra ut! Speilet er jo ikke bare bare, men det er så sinnsykt fint at det hadde vært litt skam om jeg ikke fikk det opp på veggen ( https://www.dropbox.com/s/kfdoxw0352gdtwm/Snapchat-20140817042155%20%281%29.jpg ) Takk for hyggelig tilbakemelding! Speilet er vakkert Det er flott at du har tatt kontakt med husverten. Det ville vært risikabelt å hengt opp et så tungt speil på en uforsvarlig måte, da det kunne skadet både deg, speilet og listen m.m. dersom speilet hadde falt ned. Lykke til, det ordner seg sikkert Anonymous poster hash: ba5cb...9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #16 Del Skrevet 17. august 2014 Som husvert hadde jeg ikke risikert det, og som leietaker lar jeg de tyngste tingene stå på gulvet. Vi har mye kunst, og de største bildene får jeg ikke brukt på veggen. Det koster ufattelig mye å reparere store hullskader, og enda mer om det faller i gulvet.Anonymous poster hash: b77a8...5dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 17. august 2014 #17 Del Skrevet 17. august 2014 Det er det speilet jeg har akkurat nå bare.. Er også utrolig fint, så hadde vært veldig synd om det måtte stå på gulvet :/ Må det stå på gulvet eller henge på veggen da? Du har ikke en kommode eller lignende som det kan stå på? Da får du speilet opp uten å måtte skru i veggen eller risikere at det faller ned 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #18 Del Skrevet 17. august 2014 Må det stå på gulvet eller henge på veggen da? Du har ikke en kommode eller lignende som det kan stå på? Da får du speilet opp uten å måtte skru i veggen eller risikere at det faller ned Hvordan setter du et 40 kg tungt speil oppå en kommode uten å risikere at det sklir og faller ned? Speilet må vel festes på en eller annen måte, selv om det står oppå en kommode. Anonymous poster hash: ba5cb...9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 17. august 2014 #19 Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Hvordan setter du et 40 kg tungt speil oppå en kommode uten å risikere at det sklir og faller ned? Speilet må vel festes på en eller annen måte, selv om det står oppå en kommode.Anonymous poster hash: ba5cb...9af Kan ha en gummilist eller lignende som hindrer den fra å skli. (På kommoden altså) Endret 17. august 2014 av Funky Punk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #20 Del Skrevet 17. august 2014 Kan ha en gummilist eller lignende som hindrer den fra å skli. Lurt Anonymous poster hash: ba5cb...9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå