AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Jeg et i forhold med en herlig mann som har to barn. De er under 5 år begge to. Nå finnes jeg ikke interessert i å høre at "jeg ville aldri vært sammen med noen som Har barn" for det er ikke dere som er i forholdet. Jeg har møtt dem, og overnattet der mens de er der og det går egentlig strålende. Han er ikke en sånn person som nekter meg å si nei til barna om de gjør noe de ikke skal osv. Men dere som har blitt sammen med noen med barn fra tidligere forhold, hva er deres tips for at det skal gå så knirkefritt som mulig? Er det noen uskrevne regler som jeg må følge som stemor? Anonymous poster hash: cd490...f56
Frisørdama Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Noe jeg tenker er viktig er at han fortsette å være pappa og setter grenser og er hovedforelder, og for all del ikke bare lener seg tilbake og lar deg overta alt av ansvar osv..... 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #3 Skrevet 17. august 2014 Mm. Menn har en tendens til å lempe alt arbeidet over på dama om de får muligheten, og damer tar imot fordi det føles godt å være til hjelp. Pass godt på så klesvask, handling, matlaging, oppvask, rydding og renhold ikke blir dine oppgaver mens han er "ansvarsfull forelder" som tilbringer kvalitetstid med ungene, fordi du gir han muligheten ved å fristille masse tid for ham. Skal du være bonusforelder skal du også få ha din del av de koselige aktivitetene, mens han tar sin del av husarbeidet. Jeg vet enkelte mødre er veldig sinte og bitre etter stygge brudd, og ønsker at den helvetes nydama skal ha minst mulig med ungene sine å gjøre, men de som kommer med "hold deg unna ungene, de er farens ansvar alene" skal du ikke høre på, såfremt faren da ikke fritar deg for alt som har med husarbeid knyttet til ungenes tilstedeværelse å gjøre. Er du heldig har ungene en mor som setter pris på at samværstiden hos far ikke er preget av stress og irritasjon fordi han må gjøre alt arbeidet alene. Anonymous poster hash: c626b...d8c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 hei, takk for svar. han ELSKER ungene sine over alt på jord og er kjempeflink med dem. han gir heller dem oppmerksomhet enn å rydde vekk leker osv siden det kan han gjøre den uka de ikke er hos han sier han når jeg er der på besøk syns jeg det foreløbig er greit å ta en del av husarbeidet siden jeg da uansett ikke er på jobb om dagen, noe han er men jeg er ikke den type dame som lar meg utnytte slik at jeg blir stående med alt i huset, det fikk eksen min merke fort nok. jeg har møtt moren ved en anledning da hun kom for å hente ungene, å hun virker jo koselig. jeg veit hvorfor de slo opp og han har egentlig ikke så mye til overs for henne, men de samarbeider så godt de kan på grunn av barna. han har allerede snakket om at han blir lykkelig den dagen (ja, den dagen) jeg flytter inn med han. å siden jeg i tilleg får være der og sove der mens ungene er der tyder jo dette riktig så bra må vel bare finne "min plass" som bonusmamma TS (koden er endret siden jeg skiftet fra mobil til data) Anonymous poster hash: cd490...f56
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 (koden er endret siden jeg skiftet fra mobil til data) Anonymous poster hash: cd490...f56 nei, den gjorde visst ikke det allikevel Anonymous poster hash: cd490...f56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå