Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg møtte kjæresten min på nettet (ikke en datingside) for ca 7 år siden fortalte jeg familie og venner at vi møttes på fest/gjennom felles kjente. Dette gjorde jeg fordi jeg synes det var litt flaut, i tillegg til at enkelte venninner og foreldrene mine tidligere hadde snakket nedlatende om andre som hadde møttes på den måten. Jeg var også bare tenåring den gangen, nå er jeg i midten av tjueårene. Vi er nå blitt samboere og jeg prøver fremdeles å unngå temaet om hvordan vi møttes. Han har fortalt sine venner og familie at vi møttes på nett, men de bor i en annen by enn mine. Når våre foreldre en gang møtes vil jeg være veldig nervøs for om noen tar opp hvordan vi møttes, for ikke å snakke om et evt bryllup.. vet at jeg burde vært ærlig fra starten, men ung og flau som jeg var tok jeg en spansk en, og tenkte at de har uansett ikke noe med hvordan vi kom i kontakt. Men hva gjør jeg fremover nå? Jeg tenker mye på dette, vet ikke hva jeg skal gjøre.. :/

Anonymous poster hash: b8ccf...5bd

Videoannonse
Annonse
Gjest New_Girl
Skrevet

Hvis temaet kommer opp igjen, så tar du deg sammen og forteller sannheten. Er det ikke dumt å være flau over måten dere møttes?

Nå er det jo uansett så vanlig at jeg tror ikke noen kommer til å reagere.

Gjest Liiinda
Skrevet (endret)

Det kan bli vanskelig..

Endret av Liiinda
Skrevet

På en måte så har jeg forståelse for at du valgte å skjule det sånn som du gjorde. For syv år siden var vel ikke nettdating like "i tiden" som nå, og man visste ikke helt hvordan det ville bli tatt imot i så fall.

I dag vet jeg om flere som har datet og truffet noen over nettet. Onkelen min giftet seg med en dame han møtte over nettet, og de har vært åpen om det hele tiden. Hun er helt super, og hele "greien" ble godt tatt imot i slekten vår i hvert fall.

Så - poenget - du trenger i hvert fall ikke være flau over at dere møttes på nettet. Hva er egentlig forskjellen fra det og å møtes på fest? Jo - man bare "booker" første skikkelige date gjennom samtaler på nett, og ikke over fylla på fest. Det første er vel strengt tatt egentlig bedre, spør du meg.

Skjønner derimot at du er litt flau over at du har holdt dette skjult. Men det er tross alt bare en hvit liten løgn, og synes nok det er lurere av deg å ta det opp med de alene enn at det kommer ut når foreldrene deres møter hverandre. No biggie... bare si det som det er. Si at dere møttes for første gang over en kopp kaffe (eller whatever) etter å ha hatt en dialog over nettet en stund. Innled hele greien med å snakke om hvordan dine foreldre møttes, og si at du ikke har vært helt ærlig selv, og var litt flau i starten... siden deres historie er så forskjellig fra den dine foreldre har, eller noe sånt. ;)

Skrevet

Tror du virkelig familien din husker hvordan dere møttes? De bryr seg neppe så mye om det.

Anonymous poster hash: 58558...f5c

Skrevet

Tror du virkelig familien din husker hvordan dere møttes? De bryr seg neppe så mye om det.

Anonymous poster hash: 58558...f5c

Min familie hadde husket det. Det er jo ogaå noe som gjerne kommer opp igjen under et bryllup f.eks.

Anonymous poster hash: 39e94...32f

Skrevet

Min venninne fant mannen sin på nett og det er 10 år siden. De har vært åpne om det hele veien og jeg tror ikke noen tenkte negativt om det.

Anonymous poster hash: 2ce4d...be0
Skrevet

Er vel mer " stuerent" i dag enn for 7 år siden, men må innrømme jeg har aldri fortalt noen hvor jeg møtte mine kjærester.

Anonymous poster hash: 00e3c...1d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...