Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2004 #1 Skrevet 2. juli 2004 Som holdt igjen selvangivelsene til både meg og min mann i år! Vi skjønte virkelig ikke hvorfor. Men i dag dumpa det ned et brev i postkassa!!!! Det lånet vi har delt i 2 år må jeg nå dokumentere at jeg har hatt gjeldsutgifter på! Jeg må - ikke han. Og vi er gift, så vi liknes under ett. Men lånet er uansett delt mellom oss selv før vi var gift - og tydeligvis helt greit på fjorårets selvangivelse. Det var altså greit å holde tilbake utbetalingen hans siden vi liknes under ett, men ikke sjekke at vi faktisk deler lånet? Jada, jeg har oppgitt gjeldsnummer og alt - og min manns personnummer - og prosentandel av lånet som jeg har og alt. :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2004 #2 Skrevet 3. juli 2004 Og i lokalavisen kan jeg i dag lese forklaringen. De har problemer med systemene sine slik at deler eller hele selvangivelser er borte - og at systemet feilaktig sender ut brev hvor oppklaring kreves. Likningskontoret har visst alle papirer i orden de, det er bare at systemet til papirene er sykt... Telefonsystemet er også sykt. Og jeg kan banne på at de ansatte også er syke (stakkars). Dette gjelder Follo Likningskontor. Og hva kan jeg gjøre? Jo, vente. Staten kan gjøre så mye feil de vil de. :evil:
Gjest Maktmisbruk! Skrevet 3. juli 2004 #3 Skrevet 3. juli 2004 Det er statlig maktmisbruk dette med at Likningskontorene i dette landet kan bruke så lang tid de bare ønsker på behandlingstider, og i tillegg har de lov til å gjøre feil: Dvs. dersom DE gjør feil, er det greit, mens derimot vi, skattebetalerne, har ikke lov ti å gjøre feil. Oppgir vi feil ved et uhell, eller glemmer noe, er det vårt ansvar og vi må svi for det samme hva årsaken er! Om så noen har dødd betyr ikke det noe: VI straffes. Det er dårlig gjort og jeg forstår at mange hater Likningskontorene og folkene som jobber der. Mange føler seg motarbeidet av diosse kontorene og folkene som jobber der. Mange av dem er tvert kunnskapsløse og sist jeg ringte et Likningskontor for å forklare dem noe angående deres egne regler, ble damen SUR og sint. Jeg hadde rett i regelverket deres, mens hun selv kunne det ikke og nektet! Tenk på alle dem som ikke er ressurssterke....de lar seg lett overkjøre av disse elendige statskontorene :evil: :evil: Hvor dum går det an å bli?
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2004 #4 Skrevet 3. juli 2004 Vi blir lignet hver for oss, men i fjor måtte vi vente til oktober. da var v plukket ut for sjekk. Da måtte begge vente. er jo ergelig da om en venter på penger, men samtidig skal vi være glad det er kontroller. det er ikke mange sek. de bruker på hver, så det er vel nødvendig.
Gjest Hovedgjest Skrevet 3. juli 2004 #5 Skrevet 3. juli 2004 er jo ergelig da om en venter på penger, men samtidig skal vi være glad det er kontroller. det er ikke mange sek. de bruker på hver, så det er vel nødvendig. Ingen vits i å sjekke her. De har den dokumentasjonen de trenger - både i fjorårets selvangivelse og i mannens selvangivelse i år. Nå har de dobbel dokumentasjon. Sendte svar med brev, jeg. Tror jeg hadde kjefta dem huden full om jeg skulle ha ringt. Dessuten fungerer ikke telelfonsystemene dems (ja, de beklager også dette i dagens lokalavis...). Det er bare det at de ikke har giddet å slå opp i min manns selvangivelse for å se at de gjeldsrentene han ikke har trukket fra, de står på min selvangivelse. Og det selv om jeg oppga både lånenummer og min manns fødselsnummer i min selvangivelse. Eller så er det en feil i datasystemet - slik de sier i dagens lokalavis...
Gjest tusjen Skrevet 3. juli 2004 #6 Skrevet 3. juli 2004 Jeg kan bli helt sprø av like kontorer. Jeg skjønner godt frustrasjonen din ... Iår hadde Ligningskontoret lignet meg i feil skatteklasse og derfor må jeg vente til høsten.. :o Hvorfor det, er det så vanskelig å rette dette :o :o tusjen
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #7 Skrevet 5. juli 2004 NB! Alle har rett på å få skatteoppgjøret sitt om høsten. At 90% av oss får det på forsommeren er faktisk bare velvilje fra skatteetaten...
14062003 Skrevet 5. juli 2004 #8 Skrevet 5. juli 2004 NB! Alle har rett på å få skatteoppgjøret sitt om høsten. At 90% av oss får det på forsommeren er faktisk bare velvilje fra skatteetaten... Det skjønner jeg. Men de kan da gjøre jobben sin riktig når de gjør den? Og de bør ha datasystemer som ikke sender ut etterlysninger av noe de faktisk har? Om du har lest site ukes Østlandets Blad skjønner du hvor graverende feil de driver med! Jeg er litt sur for at vi ikke fikk pengene nå. Skulle gjerne hatt dem til babyinnkjøp (innkjøp til babyen altså), men regnet ikke med dem. De kommer ekstra - for vi vet at det ikke er sikkert vi får dem på våren! Det jeg kicker på er hvorfor! Helt uten grunn, på grunn av feil hos saksbehandler eller i datasystemet sitter de på 15.000,- som er våre... Og ikke bare våre. Dette gjelder mange!
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2004 #9 Skrevet 5. juli 2004 dem har den dokumentasjon dem trenger på alle folk. siden alle blir gått over med en "harelabb" så blir noen trukket ut hvert år for ordentlig sjekk-
14062003 Skrevet 5. juli 2004 #10 Skrevet 5. juli 2004 dem har den dokumentasjon dem trenger på alle folk. siden alle blir gått over med en "harelabb" så blir noen trukket ut hvert år for ordentlig sjekk- Hvorfor krever de dokumentasjon av meg som de allerede sitter på da? Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å diskutere det her. De har innrømmet at de har dataproblemer og at feil brev blir sendt ut til folk. Skjønner ikke hvorfor jeg gadd å gi dem den dokumentasjonden de etterspurte heller. Jeg vet de har den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå