Frk.K Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Nå er de sånn at veninna mi har en hund.. Denne hunden er snill å god som dagen lang, å alt dette her. Veninna mi er veldig god til å stimulere den både fysisk og psykisk, tar seg av pelsstell og alt det styret der.. Men.. Den har ALT for lange klør! Jeg synes såååå synd i den! Det kan jo ikke være godt i det hele tatt? Jeg har prøvd å fortelle henne opp til flere ganger at hun må få klippet dem eller eventuelt gå til veterinæren å få det gjort.. Noe som nesten ble gjort den ene gangen jeg nevnte det, hadde ikke veterinærene stengt så tidelig Anyways, nå har det gått en stund, å jeg nevner det fremdeles støtt og stadig at hun bør få gjort noe med det i og med at bikkja er neppe komfortabel med det.. Men så bare tuller hun det vekk å sier at "neida, den liker det sånn" Så det jeg trenger er liksom et godt argument, så godt at hun faktisk skjønner alvoret i det.. Jeg har jo prøvd å sammenligne det med at hun skulle hatt alt for lange negler, men det hjelper lite.. Jeg har så lyst å steppe opp på døren med en klosaks en gang i uken for noen uker til de er normale..
Doge Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Send henne denne linken http://www.hunden.no/artikkel.html?news.nid=5034&temasider.tid=2
Frk.K Skrevet 17. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2014 (endret) Har prøvd å nevne det som står der og, hjelper lite. Tror faktisk helt ærlig ikke hun hadde giddet å lese det heller.. Edit: Jeg tror jeg må finne opp en brutal historie eller noe får at det skal skje noe. Endret 17. august 2014 av Frk.K
Gjest crem Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 jeg hørte et sted at potene kan bli deformerte av for lange klør, om dette er sant vet jeg ikke hundre porsent sikkert, men går an å bruke det! og at det er visst veldig smertefullt for dyr å ha for lange klør, om hun ikke liker å klippe klørna på bikkja si, bør hun gå mye med den på asfalt, for der blir klørne slipt ned men dette gjelder bare hvis den har igrunn korte klør fra før, og tror ikke det har så mye å si når klørna er lange (vet ikke jeg)
Frk.K Skrevet 17. august 2014 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2014 jeg hørte et sted at potene kan bli deformerte av for lange klør, om dette er sant vet jeg ikke hundre porsent sikkert, men går an å bruke det! og at det er visst veldig smertefullt for dyr å ha for lange klør, om hun ikke liker å klippe klørna på bikkja si, bør hun gå mye med den på asfalt, for der blir klørne slipt ned men dette gjelder bare hvis den har igrunn korte klør fra før, og tror ikke det har så mye å si når klørna er lange (vet ikke jeg) Tror jeg skal si det + legge på også døde den. De er noe ala sånn som dette ..
Gjest crem Skrevet 17. august 2014 #6 Skrevet 17. august 2014 det er veldig langt, og jeg tviler sterkt på at hunden liker det. legg på mye, haha smør på flesk, for det er ikke farlig å overdrive hvor viktig det er å klippe klørna på bikkja
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #7 Skrevet 17. august 2014 Jeg har opplevd hunder som har satt fast klørne og fått de revet av. Spesielt i trapper, slike av metallnett og også i rister etc. Anonymous poster hash: 5d2b2...3e2
Gjest SånnCirka Skrevet 17. august 2014 #8 Skrevet 17. august 2014 Benstrukturen inne i potene blir deformert, og kan bli deformert for livstid. Dette er MEGET smertefullt for hunden, og det er dyreplageri å ikke klippe klørne til hunden sin. Går det for langt vil klørne begynne å krølle seg, og til slutt begynne å gnage seg innover i poten igjen. Klør skal klippes annenhver uke. Klørne kan også begynne å sprekke og føre til infeksjoner....
Frisørdama Skrevet 17. august 2014 #9 Skrevet 17. august 2014 Si til henne at i værste fall kan den få kroniske smerter og hun må avlive den.
Frk.K Skrevet 17. august 2014 Forfatter #10 Skrevet 17. august 2014 Benstrukturen inne i potene blir deformert, og kan bli deformert for livstid. Dette er MEGET smertefullt for hunden, og det er dyreplageri å ikke klippe klørne til hunden sin. Går det for langt vil klørne begynne å krølle seg, og til slutt begynne å gnage seg innover i poten igjen. Klør skal klippes annenhver uke. Klørne kan også begynne å sprekke og føre til infeksjoner.... Dette har jeg nevnt, derav at hun nesten stakk til veterinæren hadde det ikke vært for at den stengte så forbanna tidelig. Men ser at jeg skal smøre på masse flesk ja og til og med tilby meg å klippe klørne en gang hver uke til de er noe normal lengde.
Gjest SånnCirka Skrevet 17. august 2014 #11 Skrevet 17. august 2014 Kan være det er nødvendig å klippe over nervene for å få det i orden. Det kan være greit å ta hos vet da de har blodstopper å sette på så det ikke blir så mye blod ved klipping. Og da holder det med å klippe hver 14. dag i ettertid.
Frk.K Skrevet 17. august 2014 Forfatter #12 Skrevet 17. august 2014 Kan være det er nødvendig å klippe over nervene for å få det i orden. Det kan være greit å ta hos vet da de har blodstopper å sette på så det ikke blir så mye blod ved klipping. Og da holder det med å klippe hver 14. dag i ettertid. Får håpe jeg klarer å overtale hun til gå da!
Gjest SånnCirka Skrevet 17. august 2014 #13 Skrevet 17. august 2014 Det går også an å kjøle ned potene (da trekker nervene seg noe sammen), og så klippe helt inntill nervene. Etter en stund så vil jo da nervene bli mindre og mindre da de ikke får plass. Vet ikke hvor ofte man må gjøre dette eller hvor lang tid det da vil ta før klørne er tilnærmet normale igjen. Det absolutt letteste er å ta det hos vet i første omgang.
Frk.K Skrevet 17. august 2014 Forfatter #14 Skrevet 17. august 2014 Ja, tror jeg må sende hun til vet fort som f.. Se om jeg får snakket med hun ila uken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå