Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du gjorde det bra i din karriere som kvinne og var vant til tilsvarende menn med ordnet og solid økonomi etc og så møtte en mann som hadde blitt langvarig syk (ME-type/utbrent) og dere fikk barn sammen - og mannen sier han muligens må uføretrygde seg (ikke jobbe, hjemmeværende):

Hadde du orket?

Hvorfor / hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: 89318...26a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du gjorde det bra i din karriere som kvinne og var vant til tilsvarende menn med ordnet og solid økonomi etc og så møtte en mann som hadde blitt langvarig syk (ME-type/utbrent) og dere fikk barn sammen - og mannen sier han muligens må uføretrygde seg (ikke jobbe, hjemmeværende):

Hadde du orket?

Hvorfor / hvorfor ikke?

Det kommer jo mye an på hvilke ønsker de begge har for den tiden som de skal dele med en partner.

(F.eks om hun har ønsker om å gjøre mye forskjellige ting sammen med en partner som har er forhindret fra å være med på pga sykdom, så er det vel bedre for begge å finne en som matcher bedre på det området)

Anonymous poster hash: 95b96...068

Skrevet

Det kommer jo mye an på hvilke ønsker de begge har for den tiden som de skal dele med en partner.

(F.eks om hun har ønsker om å gjøre mye forskjellige ting sammen med en partner som har han er forhindret fra å være med på pga sykdom, så er det vel bedre for begge å finne en som matcher bedre på det området)

Skrevet

Kommer helt an på. Selvsagt stikker jeg ikke når vi har barn sammen, da prøver man det meste.

Men betyr hans diagnose at jeg i praksis er alenemor? Må jeg gjøre alt husarbeid, hente og levere i barnehagen hver dag, alltid være den som har alt ansvar for barn og hus og hjem?

Eller kan han klippe plenen, lage en middag av og til, gjøre litt husarbeid, henteog levere i barnehagen av og til, lese for/leke med barnet så jeg får litt avlastning? For det betyr mye.

Det sliter nok ekstra i lengden om jeg føler jeg tar meg av "et stort og et lite barn", eller om han kan bidra med en del - bare at han ikke jobber.

Anonymous poster hash: b6481...c7a

• Liker 5
Skrevet

Hadde du orket?

Hvorfor / hvorfor ikke?

Hvis mannen min nå hadde blitt syk og uføretrygdet så hadde jeg orket ja, men hadde ikke blitt sammen med en som var arbeidsledig eller uføretrygdet.

Jeg er sammen med mannen min fordi jeg elsker han og dersom han hadde blitt syk så hadde jeg ikke forlatt han. Det kunne like gjerne vært meg. Vi har nå lovet å være sammen til vi dør. Vi har snakket om hvordan vi skal ordne det hvis en av oss blir varig ufør, akkurat som vi har snakket om hva vi skal gjøre hvis vi får et sykt barn eller lignende. Jeg føler at det handler om å planlegge fremtiden. Vi klarer oss økonomisk og det er det viktigste. Blir mannen bitter, sur og jævlig fordi han blir ufør kan det derimot bli vanskelig å opprettholde et forhold.

Anonymous poster hash: 6530c...158

• Liker 5
Skrevet

Hvis en super fyr hadde hatt et problem som gjorde han uføretrygdet, kan jeg se for meg at jeg lett hadde godtatt det uten problemer. Men nå ser jeg virkelig for meg en super fyr i mine øyne.

Jeg har opplevelser med uføretrygdede som har gitt meg et inntrykk, som jeg vil unngå. Det er personlighetssvik, personlighetsforstyrrelser, martyr egenskaper osv.

Er ikke det å være uføretrygdet som er problemet for meg, det er disse tingene som jeg opplever at de har. Om han er en kjempe flott fyr så bryr jeg meg ikke i det hele tatt...

Anonymous poster hash: cb7e8...ff0
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Et menneske som er uføretrygdet er mer sammensatt enn det å være ufør!

Om vi har felles interesser og god kjemi og mannen er snill og god, ser jeg ikke problemet.

Graden av uførlighet og årsak spiller selvsagt en rolle.

Jeg hadde aldri gått fra en mannen min dersom for eks fikk ME.

Endret av Snuppi
Skrevet

(F.eks om hun har ønsker om å gjøre mye forskjellige ting sammen med en partner som han er forhindret fra å være med på pga sykdom, så er det vel bedre for begge å finne en som matcher bedre på det området)

Ps

Jeg tenkte på og svarte i forhold til tilfeller der man ikke har blitt kjærester ennå, pga det som står i HI: "...og så møtte en mann som hadde blitt langvarig syk (ME-type/utbrent)..."

Det er mulig jeg misforsto. Det er en annen sak om man først allerede er kjærester og evt fått barn.

Skrevet

Stikker ikke når det er barn i bildet. Og er man gift har man forpliktet seg for "gode og onde dager".

Var jeg singel og på leting etter mannen i mitt liv, hadde jeg ikke blitt sammen med en uføretrygdet

Anonymous poster hash: ad543...aeb

• Liker 1
Skrevet

Nei, og hadde aldri i verden fått barn med han i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: 53d79...336

• Liker 6
Skrevet

Nei, og hadde aldri i verden fått barn med han i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: 53d79...336

Her er jo saken sånn at du allerede har fått barn med han.. ?

Skrevet

Her er jo saken sånn at du allerede har fått barn med han.. ?

Nei, i HI så har personen sykdom, men sier at han må uføretrygdes etter at barna er komt. Så han blir altså verre under forholdet.

Skrevet

Nei, i HI så har personen sykdom, men sier at han må uføretrygdes etter at barna er komt. Så han blir altså verre under forholdet.

Aaah :)

Skrevet

Uføretrygdet = byrde og taper

Anonymous poster hash: 9ffc1...05e
Skrevet

Nei. En ting er jo om man er sammen med noen å det skjer, men hadde nok ikke giddet å innlede ett forhold til en i den situasjonen. Han kan jo ikke noe for det sikkert, men jeg har dårlig erfaring med aånne ting og folk som utnytter systemet for å slippe å jobbe. Til slutt får man så godt betalt fra staten, at man aldri gidder å jobbe igjen, samt at man da ofte pådrar seg mye andre psykiske problemer og depresjoner fordi man er hjemmeværende. .

Gjest New_Girl
Skrevet

Hadde nok vært veldig skeptisk til å innlede et forhold til en som var kronisk syk, men det kommer an på mange andre faktorer, f.eks hva slags sykdom, hvordan han takler det, holdninger osv.

Hadde selvsagt ikke forlatt mannen min om han skulle bli ufør nå.

Skrevet

Kan virke som du har liten innsikt og empati for andre? Jeg er ikke uføretrygdet, men gikk selv på en mega smell nettopp som gjorde meg langtidssykemeldt og redusert sykemeldt, ingenting psykisk, men store nakke og svimle problemer! En er ikke taper selv om en blir uføretrygdet, det er ofte en grunn for det! Det er ikke noe alle ønsker det for å si det sånn(snakker om de som ikke utnytter systemet nå da, vet det er nok av dem). Det er pga de ikke har helse til arbeid!

Jeg er veldig usikker, men det hadde nok kommet mye ann på hvorfor. Uføretrygdet i seg selv så hadde jeg taklet dette, men om det var pga stor psykisk sykdom så vet jeg ikke. Her teller ikke angst osv. Tenker psykoser og storepersonlighetsforstyrrelser. Hadde mannen min fått dette underveis hadde jeg jo prøvd om det kunne fungert, men hadde nok vært vanskelig. Men om det var kroppslig som rygg, arm eller div eventuelt ME tror jeg at jeg hadde taklet å blitt værende. Hvertfall gjort mitt for at det skulle fungert.

Anonymous poster hash: 72775...c8d

Skrevet

Helt avhengig av hvordan akkurat den personen var, akkurat som hvis jeg skulle blitt sammen med en hvilken som helst person.

Så uføretrygd er ikke et automatisk nei fra meg.

• Liker 1
Skrevet

AB i dette tilfellet = Feig liten "jævel".

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...