illywhack Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Pusen har øremidd. Enda. Vi var hos veterinæren for en stund siden, og fikk sånt man drypper i nakken for å blir kvitt midden. Det funket en stund, men så kom det tlbake igjen. Da behandlet jeg en gang til, uten å kontakte veterinæren siden det var så kort etter. Nå er det tilbake igjen, og pusen klør mye i ørene, særlig det høyre, og det er en del voks. Garantert øremidd, siden det tydeligvis ikke er helt borte fra sist. Kan jeg behandle en gang til og rense ut av ørene? Han blir så utrolig stressa av å dra til veterinæren, så jeg hadde håpet å slippe. Men jeg vet heller ikke om det er så lurt å behandle flere ganger hjemme. Blir tredje gangen (er jo tre sånne doser i en pakke). Stikker innom veterinæren på mandag og hører uansett, men lurte bare på om noen her har erfaring med at midden ikke går vekk, selv etter flere behandliger og skikkelig rens av ørene..? Og om det gjør noe å behandle en gang til. Takk
Minya Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Ofte trenger man flere behandlinger for å bli kvitt ekstra sta øremidd, mener å huske du skal bruke alle tre dosene med en spesifikk tid mellom hver dose når du får en sånn pakke, type en hver uke i tre uker eller noe sånt. Det kan også hende at du må få renset ørene for ørevoks, og det bør du gjøre hos veterinær. Hør med veterinæren en gang til, eller spør en annen veterinær for en second opinion.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå