Gå til innhold

Feriepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gir du dine barn i feriepenger om du gir dem noe, hvor gamle er de og hva skal pengene brukes på...?

Videoannonse
Annonse
Gjest Far til 2
Skrevet

Hos meg får de kr. 200,- hver. De er begge under 12 år.

I tillegg får de det samme av moren. Dessuten får de tilsvarende fra besteforeldre.

I realiteten blir dette altfor mye penger. Jeg forventer derfor at de sparer "en del". Ifjor mistet den eldste 700,- fordi han hadde fått lov av ex'en å ta pengene med seg ut.

Pengene brukes i hovedsak til is og andre "mindre helsebringende næringsstoffer" samt enkelte leker eller "totalt unødvendige klær" (fancy caps, etc).

Far til 2

Skrevet

Eldstemann på 6,5 år får ukepengene sine hver lørdag ( 30,-), resten kommer vi til å betale i sommer. Det blir nok litt ekstra når det faller slik (is, blader,kanskje vi finner noe "ekstra kule" klær/leker osv), men vi kommer ikke til å gi ham noe mere fordi det er sommerferie. Han har mere enn nok med å finne ut hva han skal bruke de 30,- til... :-)

Mere penger vil forvirre ham... :wink:

• 8 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

jeg drar opp denne jeg :D

her hjemme får vi 1000 av mamma og pappa i feriepenger. vi er 3 barn

Anonym poster: c81171239f4ea0455f33f787a989358f

Gjest Gjest
Skrevet

2 barn og 2 stebarn, i alderen 13-17 år. De får kr 1000 i feriepenger, selv om de ikke er med oss på ferie i år (har med barna 2-3 uker annet hvert år)

Gjest GetOverIt
Skrevet

Jeg får 5000,- i feriepenger av pappa. Er snart 26, men får fortsatt ;-)

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Jeg får 5000,- i feriepenger av pappa. Er snart 26, men får fortsatt ;-)

Huff. Noen som er bortskjemte her. Jeg syns man burde slutte å få det når man flytter ut av redet. Eventuelt hvis man fortsetter å bo hjemme en stund burde man heller få seg en egen jobb når man blir 18. Ikke mer ukepenger etter det i det minste. Det var nok litt off topic, men jeg kunne ikke dy meg..

• Liker 5
Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet (endret)

Slettet dobbelpost.

Endret av fr21_5ffdsa
Skrevet

La nå de foreldre som har penger gi til sine barn. Det kan da hende at de har lyst til å se barna ha glede av pengene, heller enn å vente til de får arv når foreldrene er døde.

• Liker 5
Skrevet

De får 500 hver av farmoren sin:) og 400 hver av oss:) så de har godt med penger, det som blir til overs går rett på sparebøssene deres;)

Gjest Wei Wei
Skrevet

Har aldri fått noen ukepenger eller feriepenger. Trengte jeg noe, så spurte jeg foreldrene (uansett om det var for en is eller noe annet).

Skrevet (endret)

Jeg var også bortskjemt. Fikk 2000 kr i feriepenger av pappa hver gang jeg dro på ferie til utlandet. Helt til jeg var 25 :fnise: men dette kom med en pris. Jeg fikk veldig dårlig samvittighet. Den sliter jeg med enda, så bestemt meg for å ikke ta imot penger fra andre mer :)

Endret av Evilposelos
Skrevet

Morsomt å lese svaret mitt fra 8 år tilbake!!! Haha...

I dag får de eldste 500,- i "sommer"-penger.

Dette går til ting de vil kjøpe seg. Is, mat, utflukter m.m betaler vi.

Yngstemann (4 år) får ikke penger...;)

Ting endrer seg ja...;)

• Liker 1
Gjest Sophie Magdalene
Skrevet

Vi gav alltid noen hundrelapper til dem, i tillegg fikk de av besteforeldrene på hver side. Så ferieturene våre var barnas årlige høydepunkt, husker jeg :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Avhenger litt hva vi skal. Nødvendige ting får de jo av oss, samt is, brus, mat osv. Men når vi eks var Legoland i fjor fikk de 300,- hver som de kunne bruke på små figurer, capser og annet nips. Yngste la 275,- av disse på sparebøssa når vi kom hjem, eldste hadde brukt det opp første timen... Unger er forskjellige :)

Anonym poster: 2a908927d9f5e94db50fb2b432abf9f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...