Gå til innhold

"Gleder meg til ny bil så jeg kan vise eksen at jeg er bedre enn henne"... hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har et barn fra før, han og eksen er ikke akkurat venner.. Mersom hater hverandre, iallefall fra hans side. Men uansett.. Han har bestilt seg ny bil som han får til uka, og han snakker mye om den og er veldig excited om det, for all del, men så sa han..

"Det er en ting.. jeg gleder meg veldig til å vise *navn* bilen når jeg henter/leverer barnet.. er det rart?" så spørr jeg hvorfor, hva han mente, så svarte han med "Vet ikke helt.. for å vise at jeg er bedre enn henne ellernoe?" ..

Ehm, er ikke dette litt rart? Jeg forstår ikke helt hvordan han tenker, han er litt spesiell for å si det sånn, han er 30, så han er jo ganske gammel, spørr du meg for gammel til å holde på sånn..

Hva mener dere? Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, hva er det han holder på med :P

Anonymous poster hash: f7221...713
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørest ut som han er bitter over bruddet. Har han kommet helt over henne? Siden han tenker sånn?

• Liker 3
Skrevet

Kjæresten min har et barn fra før, han og eksen er ikke akkurat venner.. Mersom hater hverandre, iallefall fra hans side. Men uansett.. Han har bestilt seg ny bil som han får til uka, og han snakker mye om den og er veldig excited om det, for all del, men så sa han..

"Det er en ting.. jeg gleder meg veldig til å vise *navn* bilen når jeg henter/leverer barnet.. er det rart?" så spørr jeg hvorfor, hva han mente, så svarte han med "Vet ikke helt.. for å vise at jeg er bedre enn henne ellernoe?" ..

Ehm, er ikke dette litt rart? Jeg forstår ikke helt hvordan han tenker, han er litt spesiell for å si det sånn, han er 30, så han er jo ganske gammel, spørr du meg for gammel til å holde på sånn..

Hva mener dere? Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, hva er det han holder på med :P

Anonymous poster hash: f7221...713

Han er fremdeles glad i henne og avreagerer med å være sint.

• Liker 1
Skrevet

TS her. Syns det virker som det er noe igjen der fra hans side, ja. Jeg tenker ikke på mine ekser i det hele tatt, kjøpte meg ny Mercedes for en stund siden, tenkte aldri at åh, gleder meg til eksen ser denne!

Jeg tror ikke jeg takler dette, vurderer å gjøre det slutt.. Det tar på kjenner jeg.

Er flere sånne situasjoner altså, ikke bare dette.

Anonymous poster hash: 03564...a3a
Skrevet

Jeg hadde et brudd en gang som var helt jævlig. Personen gjorde det slutt på en grusom måte, var utro, løy til meg. Jeg var forbannet over det i laaang tid, selv om følelsene for lengst var borte. Da var det deilig å støte på denne personen på byen etc. og kunne vise fram hvor bra jeg klarte meg, hvor fint jeg hadde det og få dem til å føle seg litt jævlig selv.

Det trenger ikke ha noe med at man fortsatt har følelser :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde et brudd en gang som var helt jævlig. Personen gjorde det slutt på en grusom måte, var utro, løy til meg. Jeg var forbannet over det i laaang tid, selv om følelsene for lengst var borte. Da var det deilig å støte på denne personen på byen etc. og kunne vise fram hvor bra jeg klarte meg, hvor fint jeg hadde det og få dem til å føle seg litt jævlig selv.

Det trenger ikke ha noe med at man fortsatt har følelser :)

Vet ikke hva jeg skal tro.. Godt å høre at det er mulig da, men.

Han sier jo mye når jeg konfronterer han eller spørr han om han fortsatt har følelser for henne, og prøver å vise forståelse for de har jo barn sammen og var sammen i lang tid, er altså ikke bitter når jeg spørr.

Får veldig mye svar som: Nei, aldri i livet! Da hadde jeg ikke kastet henne på dør og be henne dra til helvete! Da hadde jeg også kommet til henne de kveldene hun i starten sporte om jeg ville komme på besøk, og være med på ting når det hadde noe med barnet vårt å gjøre, jeg hadde ikke engang brydd meg om hun hadde dødd, hadde ikke felt en tåre, hadde brydd meg midt i rævva" osvosvosvosv.

Det er veeeeeldig mye hat her.. Og jeg ender bare opp med å være frustrert. :P

Skrevet

han er 30, så han er jo ganske gammel, spørr du meg for gammel til å holde på sånn.. Hva mener dere? Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, hva er det han holder på med :PAnonymous poster hash: f7221...713

Det er jo mannfolk i 40/50/60+ åra som oppfører seg sånn hvis de får tak i ei ung dame/jente etter et brudd med kona si..:P

Anonymous poster hash: 1b059...c30

• Liker 1
Skrevet

Det er jo mannfolk i 40/50/60+ åra som oppfører seg sånn hvis de får tak i ei ung dame/jente etter et brudd med kona si.. :P

Anonymous poster hash: 1b059...c30

Jeg er 10 år yngre da.. Jeg er vel "old news" siden det var meg han brifet med før. Vet ikke :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Er du så sikker på eksen gidder å ofre mannen eller det nye gliset av en bil en enste tanke?

Det høres barnslig og smålig ut i mine ører!

Skrevet

TS her. Syns det virker som det er noe igjen der fra hans side, ja. Jeg tenker ikke på mine ekser i det hele tatt, kjøpte meg ny Mercedes for en stund siden, tenkte aldri at åh, gleder meg til eksen ser denne!

Jeg tror ikke jeg takler dette, vurderer å gjøre det slutt.. Det tar på kjenner jeg.

Er flere sånne situasjoner altså, ikke bare dette.

Denne tar jeg som anonym, for jeg skammer meg over at jeg tenker det, men: Jeg føler faktisk glede over det når jeg møter eksen med hans nye dame, og jeg og min mann framstår som "bedre" enn dem på noe vis.

De har begge to blitt overvektige, og er i lavlønnede yrker, fikk et uplanlagt barn, bor hos svigers, mens vi er totalt motsatt. Vanligvis kunne jeg ikke brydd meg mindre om lønn og kroppsvekt og om folk har planlagt tingene i livet sitt, men fortsatt får eksen fram disse kjipe sidene i meg.

Og jeg kan si hundre prosent ærlig: jeg ønsker han IKKE tilbake. Det ville vært katastrofalt. Og det at jeg fant mannen min er det beste som har skjedd meg, og han er alt eksen min ikke var. Likevel er det altså ikke helt uviktig for meg å framstå som bedre enn eksen.

Hvorfor? Aner ikke. Han var utro, det var fælt, jeg var langt nede, nå er jeg ikke det. Kanskje det handler om å "vinne bruddet".

Uansett, ikke vær for sikker på at det er følelser av kjærlighet som gjør at han tenker sånn.

Anonymous poster hash: 1988b...f25

Skrevet

Er du så sikker på eksen gidder å ofre mannen eller det nye gliset av en bil en enste tanke?

Det høres barnslig og smålig ut i mine ører!

Hun hadde virkelig ikke brydd seg i det hele tatt om bilen hans.. Er bare han som er barnslig. Aner ikke hva han tenker, jeg ble bare paff og må le litt av han akkurat nå.

Denne tar jeg som anonym, for jeg skammer meg over at jeg tenker det, men: Jeg føler faktisk glede over det når jeg møter eksen med hans nye dame, og jeg og min mann framstår som "bedre" enn dem på noe vis.

De har begge to blitt overvektige, og er i lavlønnede yrker, fikk et uplanlagt barn, bor hos svigers, mens vi er totalt motsatt. Vanligvis kunne jeg ikke brydd meg mindre om lønn og kroppsvekt og om folk har planlagt tingene i livet sitt, men fortsatt får eksen fram disse kjipe sidene i meg.

Og jeg kan si hundre prosent ærlig: jeg ønsker han IKKE tilbake. Det ville vært katastrofalt. Og det at jeg fant mannen min er det beste som har skjedd meg, og han er alt eksen min ikke var. Likevel er det altså ikke helt uviktig for meg å framstå som bedre enn eksen.

Hvorfor? Aner ikke. Han var utro, det var fælt, jeg var langt nede, nå er jeg ikke det. Kanskje det handler om å "vinne bruddet".

Uansett, ikke vær for sikker på at det er følelser av kjærlighet som gjør at han tenker sånn.

Anonymous poster hash: 1988b...f25

Jeg kjenner igjen den følelsen, lurer på om alle brudd er litt sånn at noen må "vinne" det, noen må klare seg bedre enn den andre og da får man den følelsen av at man har vunnet.

Du vet jo også mye om eksen, som jeg, jeg ble også utro mot, han løy hele tiden, og nå når jeg ser han med dama tenker jeg bare.. stakkars kvinnfolk, jeg vet hva du må gå gjennom..

Er jo ikke helt sikker på at det er følelser inn i bildet, men det er så fælt å være i "midten" av denne krigen dems, jeg syns det blir for dumt når to på 30 holder på å skal krangle og styre sånn.

Veldig slitsomt. Lenge siden de gjorde det slutt også, er faktisk over 2 år siden, enda holder han på. Ehm.

Skrevet

Det er fullt mulig å ville vise ekser at de har det bedre nå uten dem, uten at det er tegn på at de fortsatt har følelser for dem.

Treffer du eksen på byn, så er det jo litt kjekt å se mer smashing ut enn nye dama hans. Bare innrøm det :-)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...