Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har innboforsikring gjennom et forbund, og har hatt innbrudd hvor ting av økonomisk verdi har blitt frastjålet. Jeg har betalt medlemskap i dette forbundet i tide alle ganger unntatt en gang i 2012, som er ubetalt, noe jeg ikke var klar over da jeg har avtalegiro på dette, og den står som ferdig behandlet, men jeg kan ikke se at pengene har gått ut på noe bankutskrift. Jeg går gjennom vilkårene til dette forbundet og der står det at forsikringen ikke gjelder ved utestående betaling. Da jeg oppdaget dette så betalte jeg jo selvsagt denne utestående betalingen fra 2012 med en gang. Jeg lurer på hvilke rettigheter jeg har her? Jeg har betalt kontingenten for 2014 for lenge siden.

Anonymous poster hash: 1c2ed...2df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det oppstått en tvist om hvorvidt forsikringen dekker skade, slik at dette er et problem i dag?

Anonymous poster hash: 191fc...818

Skrevet (endret)

Har du fått parringstid på den manglende betalingen + varsel om at forsikringen vil bli sagt opp?

Hvis ikke tror jeg ikke du skal bekymre deg. Regner med at forbundet ditt ikke vil være spesielt fornøyd med selskapet hvis du nektes forsikring pga en forglemmelse for flere år siden.

Endret av petterm
Skrevet

TS her!

Har det oppstått en tvist om hvorvidt forsikringen dekker skade, slik at dette er et problem i dag?

Anonymous poster hash: 191fc...818

Forsikringen skal dekke skaden, hvis jeg har forsikring. Jeg er jo bekymret for at forsikringen ikke gjelder, i og med at de tydeligvis ikke har mottatt en betaling fra meg i 2012.

Har du fått parringstid på den manglende betalingen + varsel om at forsikringen vil bli sagt opp?
Hvis ikke tror jeg ikke du skal bekymre deg. Regner med at forbundet ditt ikke vil være spesielt fornøyd med selskapet hvis du nektes forsikring pga en forglemmelse for flere år siden.

Jeg har mottatt en påminnelsesepost for lenge siden. Jeg oppdaget jo denne da jeg søkte opp mail fra forbundet fordi jeg trengte innloggingsinformasjon. Det hender jo sjeldent at jeg leser eposten fra dette forbundet i og med at jeg mottar mail fra dem flere gager ukentlig, og det sjeldent er av interesser. Det går automatisk på "mark as read". I eposten så står det at forsikringen ikke lengre er gyldig. Men jeg har jo likevel betalt for medlemvsavgiften i all ettertid. Jeg har jo betalt den utestående betalingen også, nå med en gang jeg oppdaget det.

Jeg er jo redd for at jeg ikke har forsikring som dekker tapet etter innbruddet nå. Det er litt kjipt å oppdage nå...

Anonymous poster hash: 1c2ed...2df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...