AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Mannen vil ikke kildesortere og kaste mat for seg selv osv alt går i en pose... Han mener det ikke betyr noe siden alt havner i samme renovasjonsetaten-container uansett. Han mener det er tull at "folket" skal leve i en illusjon om at de er såkalt miljøvennlige. Hva gjør man?Anonymous poster hash: 930e5...b63
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Tror mange gjør det samme.Anonymous poster hash: b89f5...742
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #3 Skrevet 17. august 2014 Jeg har aldri kildesortert annet enn på jobb. Anonymous poster hash: 40588...676 1
Gjest Whitestripes Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 Her jeg bor, får man bot fra kommunen om man ikke kildesorterer. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 Her jeg bor, får man bot fra kommunen om man ikke kildesorterer. Her vi bor merker ikke kommunen slikt: alt knyttes jo i pose uansett.Anonymous poster hash: 930e5...b63
Gjest Coolaid Skrevet 17. august 2014 #6 Skrevet 17. august 2014 AnonymBruker, on 17 Aug 2014 - 11:50, said: Mannen vil ikke kildesortere og kaste mat for seg selv osv alt går i en pose... Han mener det ikke betyr noe siden alt havner i samme renovasjonsetaten-container uansett. Han mener det er tull at "folket" skal leve i en illusjon om at de er såkalt miljøvennlige. Hva gjør man?Anonymous poster hash: 930e5...b63 Har han rett ? Hva skjer videre med det man skal kildesortere ?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #7 Skrevet 17. august 2014 Kildesorterer ikke jeg heller. Anonymous poster hash: 18607...482
Gjest Whitestripes Skrevet 17. august 2014 #8 Skrevet 17. august 2014 Her vi bor merker ikke kommunen slikt: alt knyttes jo i pose uansett.Anonymous poster hash: 930e5...b63 Har dere bare en dunk? De vil jo se at det aldri er avfall i de andre dunkene, og restavfallet må da bli stappfullt? Det jeg har minst av, er restavfall. Papir og plast er det absolutt mest av i vår husstand. 2
Gjest Lille-pus Skrevet 17. august 2014 #9 Skrevet 17. august 2014 Sjekk etter om det er slik hos dere også at man i praksis betaler skjorta og sjelen for restavfallet man kaster, slik at om det er noe som lønner seg for lommeboken så er det å sortere mest mulig og å holde restavfallet så lite som det overhodet er mulig å få til. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #10 Skrevet 17. august 2014 Sjekk etter om det er slik hos dere også at man i praksis betaler skjorta og sjelen for restavfallet man kaster, slik at om det er noe som lønner seg for lommeboken så er det å sortere mest mulig og å holde restavfallet så lite som det overhodet er mulig å få til. Slik er det hos oss.Anonymous poster hash: fba8f...b8c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #11 Skrevet 17. august 2014 Har dere bare en dunk? De vil jo se at det aldri er avfall i de andre dunkene, og restavfallet må da bli stappfullt? Det jeg har minst av, er restavfall. Papir og plast er det absolutt mest av i vår husstand. Har flere dunker utenfor som er merket med hva som skal være i (plast, papir, etc). Men fra husholdningene kastes random poser overalt. Alle dunker blir fulle men av mye forskjellig blandet. Men alt blir jo blandet til slutt uansett så hvorfor drive kildesortering?!Anonymous poster hash: 930e5...b63
Gjest Skrevet 17. august 2014 #13 Skrevet 17. august 2014 Hos oss går matavfall i grønne poser, og det finnes en fargesorteringsmaskin på søpleanlegget som sorterer ut alle de grønne posene. De går videre i kompostering. Man er vennligst bedt om å vrenge Kiwi-poser hvis de brukes til restavfall Det er en myte at alt går på samme sted selv om man plasserer det i samme dunken.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #14 Skrevet 17. august 2014 Hvis dere skal sortere avfallet i poser i bestemte farger for så å kaste de i samme dunk/konteiner blir de sortert på avfallsanlegget. Det gjør at dere slipper å ha mange dunker, og at de slipper å hente ulikt søppel med ulike søppelbiler. Det betyr ikke at det er bortkastet at dere ikke sorterer søppelet. Du kan prøve å finne nettsidene til renovasjonsselskapet. Der står det helt sikkert hvordan det fungerer der dere bor, så du kan forklare ham/ vise ham hvordan det fungerer. Anonymous poster hash: fbba0...bd3
Gjest Skrevet 17. august 2014 #15 Skrevet 17. august 2014 Har flere dunker utenfor som er merket med hva som skal være i (plast, papir, etc). Men fra husholdningene kastes random poser overalt. Alle dunker blir fulle men av mye forskjellig blandet. Men alt blir jo blandet til slutt uansett så hvorfor drive kildesortering?!Anonymous poster hash: 930e5...b63 Dere rissikerer straffereaksjoner for å sortere så dårlig. Hvis det er mange husstander til de samme dunkene så regner jeg med at straffegebyret havner hos borettslaget/sameiet eller noe sånt. Jævelig kipt, for da får alle svi for noen svin. 1
Gjest Whitestripes Skrevet 17. august 2014 #16 Skrevet 17. august 2014 Har flere dunker utenfor som er merket med hva som skal være i (plast, papir, etc). Men fra husholdningene kastes random poser overalt. Alle dunker blir fulle men av mye forskjellig blandet. Men alt blir jo blandet til slutt uansett så hvorfor drive kildesortering?!Anonymous poster hash: 930e5...b63 Alt blir blandet? Skjønner ikke hvor det kommer fra? Papp og papir blir resirkulert, det samme med plast, glass og metall. Matavfall blir kompostert. Jeg synes det er sløvt å ikke sortere, det er da overhodet ikke mer arbeid, så lenge man har søppelsorteringssystem i benken, f.eks. 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #17 Skrevet 17. august 2014 Jeg holder med han jeg ts... Bare tull med kildesortering. Noen ganger frister det å kaste batterier i våtorganisk på faen.Anonymous poster hash: cbe8d...74d
Batteri Skrevet 17. august 2014 #18 Skrevet 17. august 2014 Jeg hadde aldri giddet å gjøre det om jeg hadde bodd alene. Men siden mannen min er veldig nøye på sånt, blir det til at jeg må. Heldigvis, for det er skikkelig tullete å la være.
Gjest Lille-pus Skrevet 17. august 2014 #19 Skrevet 17. august 2014 (endret) Slik er det hos oss.Anonymous poster hash: fba8f...b8c Hos meg også, så her er det lønnsomt å sortere godt, dvs. det er dyrt å ikke sortere godt Edit: Og hiver man posene i tilfeldige dunker på måfå, - da klister renovasjonen på lapp om at det er feil avfall i dunken. Og så, surprise surprise, så tømmer de den ikke ! Endret 17. august 2014 av Lille-pus 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #20 Skrevet 17. august 2014 Det er ikke slik at det havner på samme plass til slutt. http://www.renovasjonsetaten.oslo.kommune.no/kildesortering_av_matavfall_og_plastemballasje/hva_skjer_med_blatt_og_gront_avfall/ Anonymous poster hash: 1d9e4...746 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå