Gå til innhold

Han vil ikke kildesortere kaster alt i ett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen vil ikke kildesortere og kaste mat for seg selv osv alt går i en pose...

Han mener det ikke betyr noe siden alt havner i samme renovasjonsetaten-container uansett.

Han mener det er tull at "folket" skal leve i en illusjon om at de er såkalt miljøvennlige.

Hva gjør man?

Anonymous poster hash: 930e5...b63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror mange gjør det samme.

Anonymous poster hash: b89f5...742

Skrevet

Jeg har aldri kildesortert annet enn på jobb.

Anonymous poster hash: 40588...676
  • Liker 1
Gjest Whitestripes
Skrevet

Her jeg bor, får man bot fra kommunen om man ikke kildesorterer.

• Liker 1
Skrevet

Her jeg bor, får man bot fra kommunen om man ikke kildesorterer.

Her vi bor merker ikke kommunen slikt: alt knyttes jo i pose uansett.

Gjest Coolaid
Skrevet
AnonymBruker, on 17 Aug 2014 - 11:50, said:

Mannen vil ikke kildesortere og kaste mat for seg selv osv alt går i en pose...

Han mener det ikke betyr noe siden alt havner i samme renovasjonsetaten-container uansett.

Han mener det er tull at "folket" skal leve i en illusjon om at de er såkalt miljøvennlige.

Hva gjør man?

Har han rett ?

Hva skjer videre med det man skal kildesortere ?

Skrevet

Kildesorterer ikke jeg heller.

Anonymous poster hash: 18607...482
Gjest Whitestripes
Skrevet

Her vi bor merker ikke kommunen slikt: alt knyttes jo i pose uansett.

Har dere bare en dunk? De vil jo se at det aldri er avfall i de andre dunkene, og restavfallet må da bli stappfullt? Det jeg har minst av, er restavfall. Papir og plast er det absolutt mest av i vår husstand.

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Sjekk etter om det er slik hos dere også at man i praksis betaler skjorta og sjelen for restavfallet man kaster, slik at om det er noe som lønner seg for lommeboken så er det å sortere mest mulig og å holde restavfallet så lite som det overhodet er mulig å få til.

• Liker 1
Skrevet

Sjekk etter om det er slik hos dere også at man i praksis betaler skjorta og sjelen for restavfallet man kaster, slik at om det er noe som lønner seg for lommeboken så er det å sortere mest mulig og å holde restavfallet så lite som det overhodet er mulig å få til.

Slik er det hos oss.

Anonymous poster hash: fba8f...b8c

Skrevet

Har dere bare en dunk? De vil jo se at det aldri er avfall i de andre dunkene, og restavfallet må da bli stappfullt? Det jeg har minst av, er restavfall. Papir og plast er det absolutt mest av i vår husstand.

Har flere dunker utenfor som er merket med hva som skal være i (plast, papir, etc).

Men fra husholdningene kastes random poser overalt. Alle dunker blir fulle men av mye forskjellig blandet.

Men alt blir jo blandet til slutt uansett så hvorfor drive kildesortering?!

Skrevet

Her har vi bare papp og restavfall.

Skrevet

Hos oss går matavfall i grønne poser, og det finnes en fargesorteringsmaskin på søpleanlegget som sorterer ut alle de grønne posene. De går videre i kompostering.

Man er vennligst bedt om å vrenge Kiwi-poser hvis de brukes til restavfall ;)

Det er en myte at alt går på samme sted selv om man plasserer det i samme dunken.

Skrevet

Hvis dere skal sortere avfallet i poser i bestemte farger for så å kaste de i samme dunk/konteiner blir de sortert på avfallsanlegget. Det gjør at dere slipper å ha mange dunker, og at de slipper å hente ulikt søppel med ulike søppelbiler. Det betyr ikke at det er bortkastet at dere ikke sorterer søppelet.

Du kan prøve å finne nettsidene til renovasjonsselskapet. Der står det helt sikkert hvordan det fungerer der dere bor, så du kan forklare ham/ vise ham hvordan det fungerer.

Anonymous poster hash: fbba0...bd3
Skrevet

Har flere dunker utenfor som er merket med hva som skal være i (plast, papir, etc).

Men fra husholdningene kastes random poser overalt. Alle dunker blir fulle men av mye forskjellig blandet.

Dere rissikerer straffereaksjoner for å sortere så dårlig.

Hvis det er mange husstander til de samme dunkene så regner jeg med at straffegebyret havner hos borettslaget/sameiet eller noe sånt.

Jævelig kipt, for da får alle svi for noen svin.

• Liker 1
Gjest Whitestripes
Skrevet

Alt blir blandet? Skjønner ikke hvor det kommer fra? Papp og papir blir resirkulert, det samme med plast, glass og metall. Matavfall blir kompostert. Jeg synes det er sløvt å ikke sortere, det er da overhodet ikke mer arbeid, så lenge man har søppelsorteringssystem i benken, f.eks.

• Liker 3
Skrevet

Jeg holder med han jeg ts... Bare tull med kildesortering. Noen ganger frister det å kaste batterier i våtorganisk på faen.

Anonymous poster hash: cbe8d...74d

Skrevet

Jeg hadde aldri giddet å gjøre det om jeg hadde bodd alene. Men siden mannen min er veldig nøye på sånt, blir det til at jeg må.

Heldigvis, for det er skikkelig tullete å la være.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Slik er det hos oss.

Anonymous poster hash: fba8f...b8c

Hos meg også, så her er det lønnsomt å sortere godt, dvs. det er dyrt å ikke sortere godt :Nikke:

Edit: Og hiver man posene i tilfeldige dunker på måfå, - da klister renovasjonen på lapp om at det er feil avfall i dunken. Og så, surprise surprise, så tømmer de den ikke !

Endret av Lille-pus
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...