Gå til innhold

Hjelp oss :O

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss i juli neste år. Med få venner og masse(!) familie blir vi ca 130 stk.

Og det vi lurer på er : kan vi BARE be søskenbarn med kjærester som vi kjenner? (Altså feks søskebarn Atle med samboer Mia som vi har snakket med)

Vi synes det er litt rart å invitere søskenbarn med folk vi en gang ikke kjenner navnet på.

Hva mener dere?

Nå er vi 130 stk og det er søskenbarn med kjærester som vi har hilst på. Vi blir vel 159 stk om vi tar med de vi ikke veit en gang navnet på.

Min kommende mann og jeg er enige om at vi skal kutte ut folk vi ikke har et forhold til, men vi er redd for reaksjonene. Hva hadde du/derr tenkt?

Anonymous poster hash: 33efd...f6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå får du vel en masse "deres dag, dere bestemmer :) "-svar. Fullt så enkelt er det jo ikke. Man inviterer aller, aller helst med partner når folk er i et etablert forhold, tenker jeg. Eventuelt får man utelate partneren til alle innenfor samme "gruppe" (jeg har f.eks opplevd at alle studievennene til brudeparet ble invitert uten partner. Det var helt OK siden det da var en gjeng det var naturlig at var sammen i løpet av kvelden. Vi ble også plassert sammen under middagen.)

Jeg tenker at det her kommer litt an på hvor mange søskenbarn som blir invitert uten partner? Er det bare noen få, så blir det rart. Er det derimot snakk om rundt halvparten og at disse søskenbarna i tillegg gjerne kjenner mange andre på festen, så er det bedre. Ikke ideelt og på grensa til litt uhøflig, men det går.

Anonymous poster hash: 4372f...14c

Skrevet

Jeg synes det er mer naturlig å invitere alle søskenbarn med partnere som er forlovet/samboere/gift, og invitere søskenbarnet alene hvis h*n "kun" har kjæreste. Å f.eks utelate en som er gift med et søskenbarn fordi dere ikke kjenner vedkommende synes jeg blir litt rart.

Hvis dere ønsker å få ned antall gjester så er der kanskje er alternativ å droppe søskenbarn, og invitere kun de av dem dere anser som venner?

• Liker 2
Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi var ikke i helt samme båt som dere, men vi valgte og kun invitere søskenbarn vi hadde et godt forhold til. Gikk helt fint det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...