AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #1 Skrevet 17. august 2014 Lang histore! Jeg har en mannlig bestevenn. Vi har vært bestevenner i ti år og tilbringer mye tid sammen. Det har aldri vært noe annet mellom oss, men den siste tiden har det blitt merkelig. Vi var på en fest for noen uker tilbake hvor jeg rotet med hans bestekamerat og da eksploderte alt. Jeg og bestekameraten hans (og også min venn) har alltid hatt en veldig seksuelltiltrekning til hverandre, men pga forhold og div så har vi aldri gjort noe ut av det før da når vi var single begge to. Jeg skjønte fort at min bestekamerat reagerte på det. Jeg og vår felles venn ble enige om å ligge unna hverandre, og vi hadde en lang prat alle tre hvor det kom frem at bestekameraten min visstnok var blitt forelsket i meg. Vi har pratet mye etter det, og jeg trodde vi hadde fått det ut av verden. Han har sagt mange ganger at det ikke er noen forelskelse, men at han bare ikke helt hadde klart å skille på følelsene sine en periode. Han var ikke forelsket i meg, og ønsket ikke meg på noen måte. Jeg har gjort det veldig klart hele veien at jeg ikke er interessert i noe som helst annet enn vennskap mellom oss. Kanskje jeg har vært naiv, men ting har gått tilbake til det vanlige mellom oss og jeg har ikke tenkt noe mer over det. Så igår gikk det rett til helvete igjen! Jeg og hans bestekamerat hadde problemer med å ligge unna hverandre, og det endte opp med at vi fant ut at vi var nødt til å prate om dette igjen alle tre. Vi var fulle, og det er ikke akkurat et godt utgangspunkt for en fornuftig samtale... Mye frem og tilbake før det kommer frem at min bestevenn er fornærmet fordi jeg ikke ønsker å ha sex med han. Det finnes null (!) seksuell interesse fra min side mellom oss. Jeg finner han ikke det aller minste tiltrekkende. Og det har jeg gjort klinkende klart! Men han mente at hvis jeg kunne ha sex med vår felles venn så kunne jeg ha sex med han. Lang historie kort, min bestevenn mente at jeg og vår felles venn burde dra hjem og få det unnagjort så det ikke var noe tema lengre, og vi kunne gå tilbake til normalen. Og siden dette var en så fantastisk god ide (not), så var det nøyaktig det vi gjorde. Han gikk hjem litt ut på morgenkvisten. Vi pratet litt før han gikk og var egentlig enige om at ingen av oss hadde noe stort behov for å gjøre det igjen. Problemet er bare at det kommer sannsynligvis til å bli et ønske når vi drikker. Så nå sitter jeg her da. På den ene siden så er jeg litt forbannet på bestevennen min for at han er fornærmet over min manglende lyst til å ha sex med han, og at han mener at han står i en posisjon hvor han kan bestemme hvem jeg kan og ikke kan ha sex med. Men på den andre siden. Han er min aller beste venn, og det siste jeg ønsker er å såre han. Hvordan i all verden skal vi kunne fikse dette? Og kommer vennskapet vårt til å overleve dette? Jeg ønsker ikke å miste noen av de som venner. Vi er en gjeng som har vært gode venner i ti år, og jeg vil ikke at vi skal måtte splittes opp. Vi høres ut som fjortiser! Vi er faktisk i slutten av tjueårene... Anonymous poster hash: efa48...3bc
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #2 Skrevet 17. august 2014 Jeg tror du skal avslutte begge disse "vennskapene". Ingen av dem kan jo ha noe særlig respekt for deg. Anonymous poster hash: 9264c...a10 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #3 Skrevet 17. august 2014 Jeg tror du skal avslutte begge disse "vennskapene". Ingen av dem kan jo ha noe særlig respekt for deg. Anonymous poster hash: 9264c...a10 Hva mener du med at de ikke kan ha noe særlig respekt for meg? Hvis du tenker på at vår felles venn hadde sex med meg, så var ikke det noe han "lurte" meg til. Jeg var særdeles delaktig i det. Jeg har blått så gammel at jeg velger mine sexpartnere helt selv, utifra hvem jeg ønsker å ha sex med. Ikke utifra hvem som ønsker å ha sex med meg. Anonymous poster hash: efa48...3bc
Gjest nobilian Skrevet 17. august 2014 #4 Skrevet 17. august 2014 Det der skal du ikke bry deg med å prøve å reparere. For det første juger (den forhenværende?) bestekompisen din. Han ønsker ikke bare sex med deg, han har en hel haug med uavklarte følelser for deg, og har hatt det lenge. For det andre viser han dårlige takter og manglende respekt for deg når han reagerer sånn. Det tredje er at du like godt kan legge deg på minnet følgende: Om du ikke er hinsides motbydelig, vil en hetero bestekompis alltid være åpen for å ligge med deg, og noen ganger vil han være stupforelska. 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #5 Skrevet 17. august 2014 Det der skal du ikke bry deg med å prøve å reparere. For det første juger (den forhenværende?) bestekompisen din. Han ønsker ikke bare sex med deg, han har en hel haug med uavklarte følelser for deg, og har hatt det lenge. For det andre viser han dårlige takter og manglende respekt for deg når han reagerer sånn. Det tredje er at du like godt kan legge deg på minnet følgende: Om du ikke er hinsides motbydelig, vil en hetero bestekompis alltid være åpen for å ligge med deg, og noen ganger vil han være stupforelska. Hva gjør jeg da? Jeg ønsker jo ikke å miste de. Og å bare innfinne seg med at vennskapene våre er ødelagt for alltid er faktisk ikke et alternativ. Anonymous poster hash: efa48...3bc
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #6 Skrevet 17. august 2014 Det her skjønte jeg ikke. Hadde du trekant? Selv om du ikke er seksuelt tiltrukket av kompisen din? Hva er vitsen med det? Uansett, han kan jo ikke bli sur fordi du ikke er interessert i han, hvis du liker han andre. Han høres spesiell ut. Anonymous poster hash: f4cf3...e23
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #7 Skrevet 17. august 2014 Det her skjønte jeg ikke. Hadde du trekant? Selv om du ikke er seksuelt tiltrukket av kompisen din? Hva er vitsen med det? Uansett, han kan jo ikke bli sur fordi du ikke er interessert i han, hvis du liker han andre. Han høres spesiell ut. Anonymous poster hash: f4cf3...e23 Trekant? Nei, jeg og vår felles venn dro hjem sammen. Og liker har ikke så mye med saken å gjøre. Det var kun sex uten noe som helst følelser. Anonymous poster hash: efa48...3bc
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #8 Skrevet 17. august 2014 Litt av et rot dere har havnet i. Min erfaring er at når det først kommer følelser mellom (beste)venner, så er det ingen vei tilbake. For 3 år siden ble jeg også venn med en jente og vi fikk god kontakt og hang ofte sammen. Vi gjorde det klinkende klart i starten at dating og sånn var helt utelukket. Men livet fungerer ikke som man vil dessverre. Fikk selvsagt følelser for henne også og klarte å holde det skjult en tid, men kommer alltid en tid der boblen sprekker. Enden på visa ble at det ble helt rart mellom oss og jeg måtte bare kutte henne ut. Tillegg har du nå allerede ligget med deres felles venn og gjort saken enda verre iom bestekompisen din har vært forelska i deg i lang tid. Skjønner godt at han ble fornærmet av hele saken. Det er nå bare to alternativer å reparere dette: enten får du ligge med ham også og få det ut av verden, slik at da er det gjort og dere får fortsette vennskapet som før, ELLER kutte ut en av dem, evt. begge to. Det er kanskje litt vanskelig å forstå den belastningen på ham, men tro meg, kan vedde på at han er i en veldig slitsom periode psykisk og kan føre til alvorlig depresjon. Håper dere finner ut av det da. Anonymous poster hash: ec505...4cf
Gjest nobilian Skrevet 17. august 2014 #9 Skrevet 17. august 2014 Hva gjør jeg da? Jeg ønsker jo ikke å miste de. Og å bare innfinne seg med at vennskapene våre er ødelagt for alltid er faktisk ikke et alternativ. Anonymous poster hash: efa48...3bc Du må bestemme det selv. Har vært i situasjonen til dere alle tre, på forskjellige tidspunkt. Da venninna mi viste følelser for meg, mista jeg henne i det øyeblikk jeg fikk en annen dame. Da jeg var den som var interessert i venninna mi, mista jeg henne når hun ble klar over hvordan det hang sammen, og hun følte dårlig samvittighet for ikke å føle det samme. Da jeg gikk til sengs med bestevenninna/crushen til kameraten min, mista jeg begge - noen år etter har jeg nå kontakt bare med henne. Min erfaring er at det skjærer seg. Hvis (det vet man jo ikke) jeg har rett, og bestevennen din har dype følelser for deg; hvordan skal du da få det til å funke? Når du puler en vilkårlig, sårer du ham. Når du får deg type, sårer du ham. Når du snakker om, ser på, eller kommenterer andre menn, sårer du ham. Er du villig til det? Han vil sannsynligvis også fortsette med å mene sterkt om hvem du lar slippe til. Orker du det? Her er det bare "lykke til" som gjelder, det er en lei situasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #10 Skrevet 17. august 2014 Litt av et rot dere har havnet i. Min erfaring er at når det først kommer følelser mellom (beste)venner, så er det ingen vei tilbake. For 3 år siden ble jeg også venn med en jente og vi fikk god kontakt og hang ofte sammen. Vi gjorde det klinkende klart i starten at dating og sånn var helt utelukket. Men livet fungerer ikke som man vil dessverre. Fikk selvsagt følelser for henne også og klarte å holde det skjult en tid, men kommer alltid en tid der boblen sprekker. Enden på visa ble at det ble helt rart mellom oss og jeg måtte bare kutte henne ut. Han sier at han overhodet ikke ønsker å kutte meg ut på noen måte. Og at han ikke ønsker noe forhold med meg. Tillegg har du nå allerede ligget med deres felles venn og gjort saken enda verre iom bestekompisen din har vært forelska i deg i lang tid. Skjønner godt at han ble fornærmet av hele saken. Jeg trodde han når han sa at han ikke var forelsket i meg. Naivt ja, men hadde han sagt plent nei så hadde jeg reist hjem alene. Det er nå bare to alternativer å reparere dette: enten får du ligge med ham også og få det ut av verden, slik at da er det gjort og dere får fortsette vennskapet som før, ELLER kutte ut en av dem, evt. begge to. Det er kanskje litt vanskelig å forstå den belastningen på ham, men tro meg, kan vedde på at han er i en veldig slitsom periode psykisk og kan føre til alvorlig depresjon. Skal jeg måtte ligge med han også for at det skal være rettferdig? Hva i all verden er det for et råd? Jeg vil tro at det bare hadde gjort vondt verre. Hvordan skal vi kunne fortsette vennskapet som før etter det? Håper dere finner ut av det da. Anonymous poster hash: ec505...4cf Anonymous poster hash: efa48...3bc 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #11 Skrevet 17. august 2014 Hva mener du med at de ikke kan ha noe særlig respekt for meg? Hvis du tenker på at vår felles venn hadde sex med meg, så var ikke det noe han "lurte" meg til. Jeg var særdeles delaktig i det. Jeg har blått så gammel at jeg velger mine sexpartnere helt selv, utifra hvem jeg ønsker å ha sex med. Ikke utifra hvem som ønsker å ha sex med meg. Anonymous poster hash: efa48...3bc Den sexen du beskriver i startinnlegget, hvor du har sex med kompisen din fordi du hadde sex med en annen kompis, er så langt fra å bestemme selv eller å være i kontroll som det går an å bli. Anonymous poster hash: 9264c...a10
Gjest nobilian Skrevet 17. august 2014 #12 Skrevet 17. august 2014 Trekant? Nei, jeg og vår felles venn dro hjem sammen. Og liker har ikke så mye med saken å gjøre. Det var kun sex uten noe som helst følelser.Anonymous poster hash: efa48...3bc Tipper bestevennen din kjørte passivt-aggressivt, og ville framtvinge den situasjonen for å enten A) få fjerna den seksuelle spenningen mellom deg og han andre, så bestevennen kan få sjans senere B) avdramatisere og maskere hvor sterkt han egentlig føler At han liksom er ferdig med følelsesdelen og bare vil ha et ligg? Bullcrap. 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #13 Skrevet 17. august 2014 Du må bestemme det selv. Har vært i situasjonen til dere alle tre, på forskjellige tidspunkt. Da venninna mi viste følelser for meg, mista jeg henne i det øyeblikk jeg fikk en annen dame. Da jeg var den som var interessert i venninna mi, mista jeg henne når hun ble klar over hvordan det hang sammen, og hun følte dårlig samvittighet for ikke å føle det samme. Da jeg gikk til sengs med bestevenninna/crushen til kameraten min, mista jeg begge - noen år etter har jeg nå kontakt bare med henne. Min erfaring er at det skjærer seg. Hvis (det vet man jo ikke) jeg har rett, og bestevennen din har dype følelser for deg; hvordan skal du da få det til å funke? Når du puler en vilkårlig, sårer du ham. Når du får deg type, sårer du ham. Når du snakker om, ser på, eller kommenterer andre menn, sårer du ham. Er du villig til det? Han vil sannsynligvis også fortsette med å mene sterkt om hvem du lar slippe til. Orker du det? Her er det bare "lykke til" som gjelder, det er en lei situasjon. Jeg ønsker ikke å såre ham nei. Jeg skulle bare ønske at det ikke trengte å være sånn her. Jeg føler kanskje at vi trenger å prate ut alle tre i edru tilstand. Han kommer hit om litt så vi får pratet, så får jeg høre om vi skal dra en tur til han andre og få pratet ut om det der også. De har tross alt vært bestevenner hele livet og det siste jeg ønsker er å ødelegge vennskapet mellom de to. Anonymous poster hash: efa48...3bc
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #14 Skrevet 17. august 2014 Lang histore! Jeg har en mannlig bestevenn. Vi har vært bestevenner i ti år og tilbringer mye tid sammen. Det har aldri vært noe annet mellom oss, men den siste tiden har det blitt merkelig. Vi var på en fest for noen uker tilbake hvor jeg rotet med hans bestekamerat og da eksploderte alt. Jeg og bestekameraten hans (og også min venn) har alltid hatt en veldig seksuelltiltrekning til hverandre, men pga forhold og div så har vi aldri gjort noe ut av det før da når vi var single begge to. Jeg skjønte fort at min bestekamerat reagerte på det. Jeg og vår felles venn ble enige om å ligge unna hverandre, og vi hadde en lang prat alle tre hvor det kom frem at bestekameraten min visstnok var blitt forelsket i meg. Vi har pratet mye etter det, og jeg trodde vi hadde fått det ut av verden. Han har sagt mange ganger at det ikke er noen forelskelse, men at han bare ikke helt hadde klart å skille på følelsene sine en periode. Han var ikke forelsket i meg, og ønsket ikke meg på noen måte. Jeg har gjort det veldig klart hele veien at jeg ikke er interessert i noe som helst annet enn vennskap mellom oss. Kanskje jeg har vært naiv, men ting har gått tilbake til det vanlige mellom oss og jeg har ikke tenkt noe mer over det. Så igår gikk det rett til helvete igjen! Jeg og hans bestekamerat hadde problemer med å ligge unna hverandre, og det endte opp med at vi fant ut at vi var nødt til å prate om dette igjen alle tre. Vi var fulle, og det er ikke akkurat et godt utgangspunkt for en fornuftig samtale... Mye frem og tilbake før det kommer frem at min bestevenn er fornærmet fordi jeg ikke ønsker å ha sex med han. Det finnes null (!) seksuell interesse fra min side mellom oss. Jeg finner han ikke det aller minste tiltrekkende. Og det har jeg gjort klinkende klart! Men han mente at hvis jeg kunne ha sex med vår felles venn så kunne jeg ha sex med han. Lang historie kort, min bestevenn mente at jeg og vår felles venn burde dra hjem og få det unnagjort så det ikke var noe tema lengre, og vi kunne gå tilbake til normalen. Og siden dette var en så fantastisk god ide (not), så var det nøyaktig det vi gjorde. Han gikk hjem litt ut på morgenkvisten. Vi pratet litt før han gikk og var egentlig enige om at ingen av oss hadde noe stort behov for å gjøre det igjen. Problemet er bare at det kommer sannsynligvis til å bli et ønske når vi drikker. Så nå sitter jeg her da. På den ene siden så er jeg litt forbannet på bestevennen min for at han er fornærmet over min manglende lyst til å ha sex med han, og at han mener at han står i en posisjon hvor han kan bestemme hvem jeg kan og ikke kan ha sex med. Men på den andre siden. Han er min aller beste venn, og det siste jeg ønsker er å såre han. Hvordan i all verden skal vi kunne fikse dette? Og kommer vennskapet vårt til å overleve dette? Jeg ønsker ikke å miste noen av de som venner. Vi er en gjeng som har vært gode venner i ti år, og jeg vil ikke at vi skal måtte splittes opp. Vi høres ut som fjortiser! Vi er faktisk i slutten av tjueårene... Anonymous poster hash: efa48...3bc Er dette venner, mener du? Er dette å ha respekt for deg? Anonymous poster hash: 9264c...a10 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #15 Skrevet 17. august 2014 Den sexen du beskriver i startinnlegget, hvor du har sex med kompisen din fordi du hadde sex med en annen kompis, er så langt fra å bestemme selv eller å være i kontroll som det går an å bli. Anonymous poster hash: 9264c...a10 Jeg tror du misforstår hovedinnlegget. Jeg har kun hatt sex med vår felles venn, ikke bestekameraten min. Anonymous poster hash: efa48...3bc
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #16 Skrevet 17. august 2014 Jeg tror du misforstår hovedinnlegget. Jeg har kun hatt sex med vår felles venn, ikke bestekameraten min. Anonymous poster hash: efa48...3bc Ok! Uansett så virker det rart at du vil være venn med en som er forelsket i deg (bestekameraten din) og at du driver og ligger rundt med menn i "venneflokken". Hadde du vært oppegående hadde du holdt deg unna ham som var forelsket i deg og kuttet ut å ligge rundt med menn som forteller det til de andre vennene dine. Anonymous poster hash: 9264c...a10 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #17 Skrevet 17. august 2014 Og liker har ikke så mye med saken å gjøre. Det var kun sex uten noe som helst følelser. Anonymous poster hash: efa48...3bc Så da har du ødelagt hele greia for å sex uten følelser? Bra dum, du. Anonymous poster hash: ff9ef...fa9 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #18 Skrevet 17. august 2014 I mine øyne så er dette ikke lenger noe vennskap. Selv om ts vil at det skal være det.Anonymous poster hash: dfe7b...8c6 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #19 Skrevet 17. august 2014 I mine øyne så er dette ikke lenger noe vennskap. Selv om ts vil at det skal være det.Anonymous poster hash: dfe7b...8c6 Og det har antagelig ikke vært vennskap fra bestekompisens side før heller. Han har antagelig vært forelska i deg lenge ts.Anonymous poster hash: dfe7b...8c6 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 #20 Skrevet 17. august 2014 Ok! Uansett så virker det rart at du vil være venn med en som er forelsket i deg (bestekameraten din) og at du driver og ligger rundt med menn i "venneflokken". Hadde du vært oppegående hadde du holdt deg unna ham som var forelsket i deg og kuttet ut å ligge rundt med menn som forteller det til de andre vennene dine. Anonymous poster hash: 9264c...a10 Hvorfor er det rart? Vi har vært bestevenner i ti år. Skal jeg bare glemme de ti årene og ikke ønske å være venn med han fordi han visstnok er forelsket i meg? Og du er veldig nøye på å uttale deg om ting du ikke vet noe om. Dette er første og eneste gangen det har skjedd at jeg har hatt sex med noen innad i vennegjengen. Jeg "ligger ikke rundt" med mennene i gjengen. Og uansett så er det langt bedre at han visste om alternativet på forhånd, enn at vi gikk bak ryggen på ham. Så da har du ødelagt hele greia for å sex uten følelser? Bra dum, du. Anonymous poster hash: ff9ef...fa9 Jeg er ikke akkurat stolt av hvordan det ble. Men ja, det var sex uten følelser. Nesten som en fuckfriend. Jeg ser ikke helt problemet med akkurat det, og hvordan det gjør meg så dum. Anonymous poster hash: efa48...3bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå